A ja tego nie rozumiem. Kazda szanujaca sie linia "lata" za swoimi obywatelami oferujac loty bez przesiadek. Lot oddal calkowicie pole low costom w regionie. Miliony pasazerów rocznie i nie rozumie tej polityki zwaszcza ze firma jest ciagle na minusie. BA przewozi brytyjczyków wszedzie gdzie pracuja, czy wypoczywaja, podobnie Air France. Nie ograniczaja sie do Paryza czy Londynu i nie oddaja tak latwo pola low costom. Wiem o czym mówie bo sam przynajmiej kilka razy w roku podrózuje nabijajac kase low costom choc ceny biletów wcale sie bardzo nie roznia. Takich jak ja sa miliony, wystarczy policzyc...
Strategia jak najbardziej dobra tylko potrzeba więcej połączeń z portów regionalnych jak już tu wszyscy wspomnieli. Podobno euroLOT zakontraktował 2 nowe samoloty?
Cyt: Ze 100 proc. naszych pasażerów, obecnie 40 proc. przesiada się w Warszawie i leci dalej".
To raczej logiczne (niestety), bo LOT nie oferuje wystarczajaco polaczen europejskich z portow regionalnych. Stad taki wynik statystyk.
Myślę, że to jednak dobry pomysł, że LOT zamiast łapać sześć srok za ogon koncentruje się na jednym przedsięwzięciu, czyli na hubie w Warszawie. Od tego trzeba zacząć, a wreszcie niedługo będzie na to szansa, kiedy zostanie wreszcie dokończona budowa terminala z wszystkimi pirsami. Warunki ku temu są, trzeba tylko dobrze zabrać się za realizację, z konsekwencją i wizją. Porty regionalne to inna historia, dziwi mnie, że w Polsce nie powstała jeszcze niezależna linia skupiająca się na południu, czyli na Katowicach i Krakowie, bo to ogromny rynek, o potencjale porównywalnym z całą Słowacją, Węgrami czy Bułgarią.
jjemiolo
2011-03-03 02:10
jurek: wzgadzam sie ze poki co to raczej bajki. Napisales wczesniej, a ja dolaczylem sie do Twojej opinii, ze aby byl wezel trzeba dodatkowych operacji. Poki co to raczej nasze chciejstwo bo brakuje samolotow. Poperam idee i bede sie cieszyl jak LO mnie pozytywnie zaskoczy. Zycze tego.
jjemilo: problem tylko w tym, że LOT wciąż nie ma wystarczającej floty na krótkie rejsy. Dlatego kolejne (bo już takie były) zapowiedzi stworzenia z Okęcia hubu dla LOT wkładam między bajki.
jjemiolo
2011-03-02 22:34
jurek: calkowicie popieram, bo te godziny to najwieksza szansa na lepiej placacych klientow. Wezel wymaga tez wieczorno/rannych lotow do BZG oraz LCJ. Podobnie do: LWO, KBP, KGD, ARN, OSL.
To ja poproszę o przywrócenie wczesnoporannego resu z SZZ i powrotu o 22:25 (taki był przez wiele lat) żebym mógł w pełni korzystać z tego 'hubu' :P