Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
jednak KTW nie dały rady kilkumilionowa aglomeracja a jednak nie dala rady KRK. ale samyi czarterami nie da się zrobić wyniku. KRK jednak jest atrakcyjny turystycznie. Zaskakujący slaby wynik poznania. Mysle ze wyniki w tym roku będą podobne
solokhumbu
2011-01-21 18:26
Luuukaszu17: jestem calym sercem za rozbudową terminala, drogi,płyty postojowej itp itd. Ale bez solidnej liczby nowych połączeń (z większą maszyna niż PRG :) ) cudów nie zdziałamy. Niestety - ani powrót (może...) O2, ani OK nie spowoduja nagle przyrostu z 1,42 na 1,65 mln paxów rocznie. Albo drugi airbusik Wizza, albo choćby 2-3 nowe kierunki Irlandczyków. Marzenia...? :)
Rzecznik lotniska SZZ -jako jedynego w Polsce- nie potrafił podać konkretnej liczby ? Tak trudno to policzyć ? Obciach.
luuukasz17
2011-01-21 17:04
no a ja Poznaniowi, no i mam nadzieję że niedługo wyprzedzimy Wrocław. no i w końcu ruszymy z rozbudową terminala, drogi postojowej i kołowania. Może jeszcze jakieś połączenia dojdą ? Byłoby świetnie. ; )
a ja kibicuje Katowicom i liczę na to że wkrótce wyprzedzą Kraków :)
To tylko taki przytyk dla innego lotniska w PL, co to koniecznie i na siłę szuka połączeń dalekodystansowych, tych bezpośrednich i bezpośrednich z przesiadką ;)
aynis: no połaczenia transatlantyckie to już troche inna bajka chyba...LOT takiego raczej nie uruchomi, bo niby czy? A inne linie raczej najpierw wejdą do WAW, a tu narazie monopol LOT-u;-)
Gdynia na razie nie ma w planie regularnego ruchu, jedynie ruch General Aviation i bycie lotniskiem zapasowym dla Gdańska. Co do czarterów, to i tak jest lepiej niż było kiedyś - mamy rejsy na Rodos, do Dubrownika. Kiedyś była tylko Turcja.
dankorek
2011-01-21 15:49
Gdańsk wykorzystuje soje położenie i opiera swoja siatkie połączeń na marynarzach i zwolnionych stoczniowcach 3 razy Oslo,Bergen ,Stavanger,3 razy praktycznie Kopenhaga,Goteborg,Rotterdam ,Hamburg,Monachium Frankfurt bo z tamtad można dalej w świat itp .Praktycznie prócz Rzymu i Barcelony niema pomysłu na połączenia z południem ,nawet w sezonie letnim ,siatka połączeń czarterowych to już kompletna porażka,praktycznie od lat jedno i to samo.Ciekaw jestem jak biura podroży i lotnisko poradzą sobie z problemem Egiptu i Tunezji bo wątpię żeby ludzie chcieli wydać pieniądze na to żeby zostać zjedzonym przez rekiny lub dać się zastrzelić w Tunezji.Bez rozwijania lotów czarterowych ,niestety moim zdaniem Gdańsk niema szans na 3cie miejsce,może lotnisku w Gdyni wykorzysta szanse i uderzy w ta luke na rynku trójmiejskim,poza tym trzeba pamiętać ze sporo pasażerów zabierają promy ,które skutecznie walczą o swój kawałek tortu .Sercem jestem z Gdańskiem ale rozum i oczy mówią co innego(póki co)
I zaczniemy aspirować do własnych połączeń transatlantyckich :>
No w sumie to ja też Gdańsk widze w roli tego co może poważnie namieszać. Jak tak dalej im pójdzie to może zaczną atakować drugie miejsce?;-) Ale to raczej perspektywa 5 lat.
voyager737
2011-01-20 19:50
Przyznam, że najbardziej kibicuję Gdańskowi, chociaż to nie mój rejon. Inwestycje idą "pełną parą", cały czas nowe połączenia (tak samo low-cost'owe jak i tradycyjne). Oby w 2011 roku było około 2,6 mln pasażerów, a w 2012 magiczne 3! Trzymam kciuki.
mariuszjam
2011-01-20 19:16
będę lokalnym patriotą, ale trzymam kciuki za Wro:)25% to brzmi dumnie:)
mnie osobiście cieszy wysoki wzrost we Wrocławiu (tu duża zasługa linii Wizzair). Do Gdańska nam jeszcze troche brakuje, ale Poznan zostaje w tyle 8)
antypilot
2011-01-20 15:17
Marecki: we will see, jak to mawiają anglosasi.
Jest to możliwe, gonimy KTW jak możemy :)) Katowice zawsze dużo sobie nabijają czarterami, w Gdańsku ten ruch jest mniejszy, choć rośnie z każdym rokiem. Za to mamy bardziej wyrównany poziom ruchu regularnego.
Co do gdybania, to sądzę, że w 2011 roku 3 miejsce może zająć w końcu Gdańsk wyrzucając Pyrzowice poza podium.