Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
mimis: tak, w ENT są takie procedury, i z tego, co mi wiadomo, to nie ich wymysł, tylko raczej ogólny wymóg. Ale na "mojej" sesji symulatorowej było dwóch F/O, ćwiczyli na zmianę z obydwu foteli, więc jakoś da się nabyć doświadczenie :) To, że normalnie musi wykonywać CPT, to nie znaczy, że F/O nie umie.
Domos: w ENT mają procedury że do ILS cat II może lądować tylko kapitan? To nie za fajnie, bo w jaki sposób FO mógłby nabrać doświadczenia? A poza tym na dłuższą metę taka praktyka może prowadzić do "skrzywienia" CRM. Fajna relacja, jak już pisałem, cieszę się, że Pasażer ostatnio więcej zamieszcza "lotniczo", a nie tylko turystycznie :).
piotrek737
2010-11-29 11:52
Wg. ATIS visibilty is six zero zero meters...
przy okazji..trochę w temacie a troche obok:) czyżby Warszawa nie przyjmowała samolotów? od dłuższego czasu samolot W6 z LTN kręci kółka w rejonie Kutna podobnie jak BA z LHR...DY z SVG też pokręcił kółeczka w rejonie Płocka i odchodzi na POZ.... EI z DUB pokręcił nad wielkopolska kółeczka i odszedł nad Niemcy aby z rejonu Poczdamu zawrócić do WAW:).. na i to właśnie jest bezpieczeństwo:)
4tech: tak, dokładnie, z tego, co mi wiadomo, ENT do Rosji chyba nigdy nie leciał, choć mogły zdarzyć się jakieś czartery. W każdym razie piloci opowiadali mi historie z innych linii (ta z HRG też nie była z czasów ENT). Co do szczególnej dbałości, to sprawa jest dwojaka: jakość centrów szkoleniowych (LH jest najlepsza), a także realizacja programu - jest pewne minimum, ale można przećwiczyć dużo więcej, jeśli instruktor i piloci chcą.
z tej części artykułu o której jest mowa poniżej ja osobiście wywnioskowałem że chodzi o pilotów a nie o linię lotniczą. Czyli że piloci latający obecnie w Enter Air mieli przygody w Rosji za sterami innych samolotów. no chyba że sie mylę.
aarrkkoo
2010-11-29 10:51
@ hops: Mozna szkolic w naprawde dobrych i renomowanych centrach treningowych i takim jest na pewno centrum treningowe LH. Sa tez gorsze i przede wszystkim tansze centra... Dlatego: "szczególnie dba o bezpieczeństwo lotów".
"szczególnie dba o bezpieczeństwo lotów"?
gdzie tu szczególna dbałość? instruktor na typie to zwykle doświadczony pilot, a symulator jak autor opisywał jest obowiązkowy co pewien czas...
aarrkkoo
2010-11-29 10:37
Ciekawy artykul. Szkoda tylko, ze zawsze znajdzie sie ktos taki jak "blue_sky", ktory czepia sie. Ale wlasciwie czego ?? Chyba sam nie wie czego...A moze zazdrosci, ze prawdopodobnie sam nie potrafi napisac takiej relacji ?
;-)
blue_sky: jeden z dwojga pilotów, którzy byli obecni w trakcie szkolenia, jest również pilotem w jednej z linii biz-jetowych i bywa dość często w Rosji. Ponadto nie wiem, czy wiesz, ale piloci zwykle zmieniają pracę i nie od zawsze latali w Enterze. I nie, nie dostałem ani smyczy, ani długopisu, ani nawet kubka :)
blue_sky
2010-11-29 08:02
Buahahaha Enter Air wykonuje tak duzo rejsow z Rosji, ze piloci napewno maja wiele problemow w komunikowaniu sie z nimi!!!! Autor dostal zapewne dwie "smycze" i dlugopis i napisal "artykul"!! Co za dno!!