Lotnicze podsumowanie rządów PiS

Lotnicze podsumowanie rządów PiS Niespełna miesiąc temu zakończyły się ośmioletnie rządy Zjednoczonej Prawicy. Czas zrobić krótki bilans tego okresu z punktu widzenia branży lotnictwa cywilnego w Polsce. Nie zaczniemy jednak tradycyjnie tj. od wyliczenia pozytywów i negatywów, ale skupimy się na zjawiskach, które zarysowały się podczas dwóch kadencji rządów byłej już ekipy. Każde z tych zjawisk...
08/01/2024 09:15   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
tomwkr7 2024-01-09 17:41   
tomwkr7 - Profil tomwkr7
@jjemiolo: staram się być obiektywny tylko. Nie twierdzę że PiS zbawił Polskie lotnictwo bo to dalekie od ideału ale faktem jest że wyprowadził go mówiąc delikatnie z dalekiej podróży jaką zgotował mu rząd PO. Nie twierdzę również że PiS to samo dobro staram się być apolityczny i uważam że żadna ze stron czy to zjednoczona prawica czy obecna władza niczego dobrego sobą nie reprezentują. Wystarczy popatrzeć co się teraz dzieje i włączyć myślenie. Natomiast czytając artykuł widać wyraźnie w którą stronę polityczną skręca autor.
JackStrong 2024-01-09 00:20   
JackStrong - Profil JackStrong
kpt. Arbuz: Balice w ostatnim roku otarły się o granice 10 mln pasażerów rocznie, tak że KTW tak jak to było za poprzedniego prezesa przestały im deptać po piętach.
A pas startowy? Spróbuj dogadać się z lokalnymi cwaniaczkami, wspieranymi przez łabskich adwokatów, którzy pobudowali się w okolicach lotniska, bo było tanio - a teraz krzyczą w niebogłosy, że jest głośno... i to im przeszkadza.
A terminal? Pewnie że powinien być już większy, ale przypomnij sobie, kto był u władzy gdy Kraków wyślizgano z organizacji EURO, a co za tym idzie z rozbudowy terminala. Wtedy terminale za rządowe środki dostał Wrocław, Poznań, a Kraków nie. Kraków to co jest musiał budować za swoje emitując obligacje.
Teraz jest to koronkowa robota, najpierw trzeba wybudować terminal cargo (już sie dzieje), aby na zwolnionym przez obecnie zajmowanym przez terminal cargo terenie przedłużyć terminal pasażerski. Innej opcji nie ma. A przy okazji totalnej krytyki : Nie wiem czy słyszałeś o centrum szkoleniowym Ryanaira, które ma powstać w bezpośredniej bliskości lotniska?
jjemiolo 2024-01-09 00:06   
jjemiolo - Profil jjemiolo
@solokhumbu: tylko pytanie odnosnie uzytego kodu LDE. O ile sie orientuje jest to kod lotniska Lourdes/Tarbes we Francji. Jakie jest powiazanie miedzy tym kodem, zakladam ze to lotnisko, a Rosja?
BTW: to co wymieniasz jest zasadne, z tym ze pierwszy raz slysze ze klienci byli zmuszani do kupna biletow LOTu majac juz inne na poczatku Covida. Nie wykluczam ze moglem przegapic takie regulacje w owym czasie. Takze, z chwila wybuchu wojny w Izraelu do WAW latal trzy razy w tygodniu Israir.
@tomwkr7: Czy swoim wpisem sugerujesz ze PiS uratowal cale polskie lotnictwo cywilne, tak?
tomwkr7 2024-01-08 18:17   
tomwkr7 - Profil tomwkr7
Będąc obiektywnym to wypadało by dodać, że po przejęciu rządów przez PiS to LOT, PPL jak i cała Polska branża lotnicza praktycznie już nie istniała.
solokhumbu 2024-01-08 10:35   
solokhumbu - Profil solokhumbu
Odsyłam do wywiadu z Prezesem Varadim sprzed niespełna miesiąca. On baaaardzo negatywnie ocenił 8 lat protekcjonizmu wobec LO. Tutaj przykłady: jeszcze przed covidem nie wyznaczono żadnej innej linii do operacji PL - LDE (mimo, że strona rosyjska to umożliwiała). Ubiegłoroczną akcję z KTW_EVN pamiętamy.
Dalej: zarówno na początku covidu, jak i teraz, po rozpoczęciu wojny przez premiera Netaniahu, loty ewacuacyjne odbywały się TYLKO LO. W marcu 2020 sporo wiary, mając powrotne loty do Pl Wizzem czy Ryanem, czy innymi liniami było zmuszonych kupić nowy, koszmarnie drogi bilet LO. Gdyż, jak wiemy, podróż LO zapobiega zarażeniu wirusowym, a podróż lowcostami - nie.
Ja minione 8 lat faszyzującego reżimu oceniam w branży lotniczej zdecydowanie źle!
KapitanArbuz 2024-01-08 10:05   
KapitanArbuz - Profil KapitanArbuz
Do tego należało by dodać nieudolnego prezesa lotniska w Krakowie, który przez osiem lat nie doprowadził do wybudowania nowego pasa startowego. Na dodatek zaniedbuje/hamuje rozwój lotniska przez szalenie wolny proces rozbudowy terminala.
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy