Opinia: Co dalej z polską awiacją? Głos polemiczny

Opinia: Co dalej z polską awiacją? Głos polemiczny Mój redakcyjny kolega Krzysztof Loga-Sowiński w swoim tekście "Opinie: Co dalej z polską awiacją? Powyborcze dylematy lotnicze" formułuje opinie dotyczące projektu CPK oraz przyszłości układu infrastruktury lotniskowej obsługującej najszerzej rozumianą aglomerację warszawską w sposób bardzo zdecydowany. Z głównymi tezami się nie zgadzam. Według...
24/10/2023 09:00   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
analityk 2023-10-26 20:37   
analityk - Profil analityk
andrzejk85
Człowieku, nie masz pojęcia o lotnictwie. Kto się przesiada z linii niskokosztowej na sieciową?!!! Nikt.
Niskokosztową leci się do celu czyli np. do Warszawy. Takiemu człowiekowi Okęcie nie jest do niczego potrzebne.
Dlatego wyrzucenie Wizzaira czy innych low costerów do Modlina ma sens.
Bez sensu to jest pomysł żeby jeździć pociągami z całego kraju do CPK. Za taki przejazd pasażer zapłaci tyle co za przelot z lotniska regionalnego do portu docelowego w Europie. Ciekawe kto się na to zdecyduje.
Linie niskokosztowe na CPK to likwidacja ruchu dolotowego dla LOTu czyli de facto LOTu bo nie będą mieli pasażerów żeby zapełnić samoloty.
KKss 2023-10-24 17:36   
KKss - Profil KKss
No cóż, opinia andrzejk85 to opinia dyletanta nie mającego pojęcia o lotnictwie. Wywalenie na CPK w ciągu 15 lat setek mld złotych jest karalnym marnotrastwem. Naszego kraju nie stać jest na takie fanaberie. Ten pomysł ulągł się w głowie największego "stratega" a świta przytaknęła. Takie mega lotnisko musi mieć swoją linię a LOT przy całej mojej sympatii nigdy nie dorówna europejskim potentatom. Nawet Lufthansa, która ma 2 huby nie była stanie wykorzystać wielkiego lotniska Berlin Brandenburg, które mimo ogromnych nakładów i wielkiej przepustowości stało się lotniskiem niszowym. Popieram pomysł duoportu Chopin + Modlin, tym bardziej, że bez problemu można zwiększyć przepustowość Modlina. Można dobudować jeszcze jeden pas i stworzyć lotnisko do obsługi charterów, cargo i tanich linii. Lotnisko Chopina byłoby lotniskiem miejskim dla linii sieciowych i biznesu. A to że nie można użytkować go w nocy? W nocy też nie można urzytkować lotniska we Frankfurcie i nie jest to żaden problem.
andrzejk85 2023-10-24 16:34   
andrzejk85 - Profil andrzejk85
CPK to najlepsza rzecz, to najlepszy pomysł, jaki mógł wpaść politykom do głowy. Jedyne co zarzucam rządom PiS to opieszałość, bo już dawno powinien być budowany. Autor tego artykułu kompletnie nie ma pojęcia o lotnictwie, nie zna się zupełnie. Duoport? Aha, czyli ludzie będą się przesiadać z jednego lotniska na drugie z użyciem pociągu? Bez sensu, nikt z tego nie skorzysta. Dworce Warszawskie? Ale z dworca trzeba również do lotniska dojechać. Tworzą się dodatkowe, niepotrzebne koszty, oraz... korki. Nikt nie powiedział że z CPK nie będą latać tanie linie ani nie będzie czarterów. To normalne lotnisko otwarte dla wszystkich, budowane w sposób modułowy. Pasażer.com od dawna w sposób beznadziejny i głupkowaty krytykuje CPK, nie mając żadnych argumentów w postaci danych czy czegokolwiek, bo jedynym argumentem są pieniądze. Tak, takie gnioty jak ten pisane są za pieniądze. Czyje? Ano konkurencji. Boją się. Chopina się nawet nie da rozbudować, bo nie ma gdzie. Nie można stawiać dużych budynków, lądować w nocy, bo przeszkadza hałas. Co ba beznadziejny i mało merotyryczny artykuł. Większość ziemi już wykupiona, od dawna są rozbiórki. Co z tym? Ma zarosnąć haszczami? Czy rozdzielić miedzy polityków KO? Murem za CPK, hańba dla takich piśmaków.
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy