Trwońmy nadal ochoczi pieniądze wszystkich podatników, aby spełniać chore marzenia o potędze Michaliny i jej mocodawców.
Michalina12
2023-06-21 18:07
Marze żeby LOT był największa linia lotnicza w Europie Środkowej żeby przewoził pasażerów i żeby rozwinął wreszcie porządny hub na skale światowa . Jest na to szansa bo jest wola polityczna i praktycznie nieograniczone możliwości finansowania ze strony Państwa . Głupota byłoby zaprzepaszczenie tej szansy co nie byłoby w interesie wszystkich Polaków.
Loty czarterowe i w formule czarter mix to dobry sposób na zbadanie rynku i poszukiwanie nisz rynkowych. Przykładem jest połączenie do Tirany początkowo było sezonowe, które poźniej rowinęło się w całoroczne.
krzysiekl
2023-06-20 14:18
dodajmy, że duże samoloty i posiadanie klasy biznes to nie jest przeszkoda by oferować loty czarterowe. te miejsca są wykorzystywane zgodnie z przeznaczeniem: czasem wręcz trudno dostępne (na stronie rainbow, także przy zakupie jedynie biletu na lot czarterowy można sobie wybierać miejsce w wyższych klasach: czasem klasa biznes nie była dostępna a były miejsca w niższych klasach, ale też czasem można było trafić na niezły "deal" na klasę biznes (zazwyczaj w ostatniej chwili, jeśli jeszcze były wolne miejsca dostępne).
LOT lata także czarterowo B787 z Pragi dla czeskiego biura Čedok, na ich stronie można sobie przeczytać co dokładnie oferuje w klasach czarterowych (oferta w czarterach nieco różni się od tego co jest na lotach rejsowych)
krzysiekl
2023-06-20 14:11
solokhumbu, te czartery to jest bezpieczny i dobry zysk dla LOT. Nowy prezes w swoich wypowiedziach tak to przedstawia (tych, gdy jeszcze nib był prezesem bo takich nowych chyba jeszcze nie ma).
można oczywiście mieć wątpliwości, że taki czarter to nie jest rozwijanie własnej sieci, pewnym rozwiązaniem jest formuła charter-mix, tak działały loty do Kolombo, ale chyba się nie sprawdziło skoro potem znikły.
solokhumbu
2023-06-20 10:44
Chętnie, po zakończeniu albo sezonu letniego (powiedzmy koniec września) lub po zakończeniu 2023 poznałbym wyniki LO z podziałem na ruch regularny i czarterowy. Bo to, że LO może wyjść rok zbliżony do 2019 wierzę. Ale czy linia sieciowa, w dodatku dysponująca taką, a nie inną flotą (myślę o wielkości maszyn i konfiguracji foteli), powina w takiej skali koncentrować się na czarterach?