Samolot Airbus A321XLR wzbił się w powietrze

Samolot Airbus A321XLR wzbił się w powietrze 15 czerwca 2022 roku przejdzie do historii jako dzień inauguracji nowego samolotu Airbus A321XLR, który ma zrewolucjonizować lotnictwo. Maszyna ma dysponować niespotykanym dotychczas zasięgiem wśród samolotów wąskokadłubowych, umożliwiając liniom lotniczym realizację mniej popularnych połączeń dalekodystansowych z jednakową opłacalnością. Samolot Airbus A321XLR sprawi, że...
16/06/2022 09:05   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
wroord 2022-06-17 21:14   
wroord - Profil wroord
Od powiedzia Boeinga mial byc najpierw modyfikowany model B757 czyli B757Max, a potem nowy model B797 (cos pomiedzy B757 a B787, ale oba projekty znalazly sie w archiwum, wiec wygrnym ty (przynjmniej narazie) wydaje sie byc A321XLR .
Kelo 2022-06-17 19:13   
Kelo - Profil Kelo
demar: Mimo pojawienia się A321XLR to wydaje mi się, że nowe podatki, wyśrubowane normy ekologiczne i brakujące sloty w hubach USA/Kanady będą hamulcowym rozwoju siatki TATL z małych lotnisk (nie tylko w PL ale całej Europie). Nie spodziewam się tradycyjnych przewoźników na trzeciorzędnych lotniskach obsługujących poniżej 10 milionów pasażerów. W naszym regionie geograficznym w najbliższych latach zwycięzcami będą drugorzędne lotniska z przedziału 10-25mln pasażerów, które nie są hubami narodowych przewoźników) m.in.: Berlin, Praga, Budapeszt itd. Przewoźnicy z USA/Kanady odbudują swoje siatki połączeń z najlepszego roku 2019 zamieniając trasy sezonowe w całoroczne dzięki nowemu modelowi Airbusa.
lysypiotr76 2022-06-17 00:40   
lysypiotr76 - Profil lysypiotr76
Wielu uważa ten model Airbusa za rewolucyjny na rynku lotniczym. Samolot który może zmienić dotychczasowy model podróżowania. Czy amerykański Boeing jest w stanie odpowiedzieć ?
demar 2022-06-16 21:13   
demar - Profil demar
Airbus A321XLR to nie rewolucja, ale raczej wynik ewolucji modelu A321. Od A321ceo, poprzez A321neo i A321LR. To także kolejny krok ku wzmocnieniu ofert na odległe trasy typu punkt-punkt (model point-to-point) względem koncepcji dużych portów przesiadkowych (tzw. model hub and spoke). Wystarczy wspomnieć co dla takich ofert zrobił A330-200 gdy w latach 90-tych dominował B747, a co potem rozwinął m.in. B787-8.

To także powinna być interesująca sprawa dla LOT-u i koncepcji CPK, gdy za mniej niż 10 lat z naszego regionu Europy może operować codziennie kilkadziesiąt A321XLR na dystansie powyżej 3500nm (np. przez Atlantyk) ze znacznie mniejszych lotnisk niż WAW (w Polsce to może być np. GDN czy WRO). Ponad 20 klientów (np. United na 50 sztuk, American Airlines – 50, Air Canada – 30, Wizz Air – 47) złożyło już zamówienia łącznie na ponad 500 sztuk A321XLR. To więcej zamówień niż zebrał np. B787-8 i coraz bliżej liczby zamówień na A330-200.

Firmie Airbus należą się gratulacje, nawet jeśli certyfikacja potrwa rok dłużej („o kilka lat” to raczej przesada, por. zobacz link ). To nawet lepiej dla pasażerów i linii lotniczych, że samolot zostanie dokładniej przebadany, a dodatkowe izolacje i zabezpieczenia przeciwpożarowe będą obowiązkowe.
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy