×
Zaloguj się

Posiadasz już konto w portalu pasazer.com? Zaloguj się i zacznij korzystać ze swoich przywilejów zarejestrowanego użytkownika.


lub


LOT tnie koszty. Nieoficjalny plan ratunkowy


Rezygnacja z dostaw samolotów, renegocjacje stawek leasingowych i obniżka wynagrodzeń personelu lotniczego, to pierwsze działania antykryzysowe narodowego przewoźnika.

10/04/2020 09:30
gość_24b36 - Profil
gość_24b36
  

gość_69ca3 - Profil
gość_69ca3
  
Pracownikom na kontraktach za bardzo nie ma co uciąć ale tym etatowym da się co nie co uskubać.

Lot okrężny to taki gdy samolot startuje by sobie polatać, tylko nie wiem czy tak fachowo się nazywa.

Pan autor nie zna adresu swojej byłej pracy?

LOT musi sobie teraz robić dobry i zły PR skoro ma negocjować z Condorem, załogą i firmami leasingowymi.
Każdy chce dla siebie jak najwięcej ugrać.
10/04/2020 14:06  

gość_1fa9b - Profil
gość_1fa9b
  
LOT będzie wyolbrzymiał problem żeby obniżyć pensje pracownikom. Wszyscy szykują się na uruchomienie lotów od 3 Maja.
10/04/2020 13:08  

gość_3ff2b - Profil
gość_3ff2b
  
Problem nie w tym ile osób zabija wirus, ale jak się to odbywa. Zachód nie jest gotowy na zostawienie ludzi bez pomocy, masowe umieralnie, groby itd. W Chinach bardzo prawdopodobne że inaczej to wyglądało poza oficjalną propagandą. I dlatego Chiny najpewniej na tym zyskają.
10/04/2020 12:57  

gość_8b80a - Profil
gość_8b80a
  
@gość_dbcb4

W marcu 2020 w Bergamo zmarło 4 razy więcej osób, niż w analogicznym miesiącu w latach ubiegłych. Link: zobacz link

Czytałem, że w Hiszpanii w prowincjach typu Madryt było o 2/3 więcej zmarłych. Czyli ten wirus naprawdę zabija, zaś statystyki oparte o testy są zaniżone. Ten lock-down nie wynika tylko z paniki. Poza tym, gdy załamie się system opieki zdrowotnej, to masowo zaczną umierać także młodzi i silni, bo nie wystarczy dla nich respiratorów. I będą też masowo umierać chorzy na łatwe do wyleczenia choroby.

W Polsce umiera około 40 tysięcy osób miesięcznie. Wyobraź sobie, że umarłoby 160 tysięcy.
10/04/2020 12:54  

gość_900b1 - Profil
gość_900b1
  
Jeśli ktoś wielkim optymistą i sympatykiem obecnie panującej ekipy to nie ma żadnych szans by LOT w ciągu najbliższych 5 lat osiągnął wyniki z 2019 roku. Nawet jeśli w lipcu w środku sezonu LOT wystartuje to jego oferta będzie niezwykle uboga i w optymistycznej wersji będzie to max 40% planowanej oferty, a w następnych latach zapewne będzie przyrost ale bardzo powolny. Tu nie chodzi o możliwości przewozowe floty, lecz o popyt. Rynek już dziś od prawej do lewej jest cały mocno sponiewierany, nawet do tej pory świetne firmy są w nielada tarapatach. Na dodatek firmy odkryły że komunikacja przez internet bez problemowo zapewnia komunikację bez potrzeby bezpośrednich przelotów/taksówek/hoteli czy diet. Pasażerowie indywidualni też zostali mocno pokrzywdzeni przez redukcje, czy bolesnymi obniżkami wynagrodzeń czy braku premii. Czyli dotychczasowy klient city breaków, czarterów niezwykle mocno ograniczą swoją aktywność i to nie tylko w tym roku. Natomiast stosunkowo niewielka grupa których stać na podróże będzie się przynajmniej na początku obawiać podróży. Takie same zasady będą panowały wśród turystów z zagranicy. Jeśli sytuacja wróci do jakieś stabilizacji to miejscami wakacyjnego wypoczynku będzie bałtyk i polskie góry. Reasumując ale niestety ale zwolnienia w LOCie są nieuniknione zarówno personelu pokładowego jak i biurowca. Jak ktoś myśli że po koronawirusie LOT wejdzie na szybką ścieżkę rozwoju nie jest optymistą lecz jest po prostu mocno ograniczony bo fakty są brutalne.
10/04/2020 12:49  

gość_a0177 - Profil
gość_a0177
  
Do gość_54d31
Z Twoich i moich i wszystkich podatków dotowany jest nie tylko LOT
Poszukać wystarczy artykuł który pojawił się we Francji ile z subwencji itp rocznie dostaje Ryanair. Proszę zapytać prezesa Wizz dlaczego bazować chce samoloty w Krakowie, ile dostanie za to pieniędzy z miasta i ile dostanie profitów od lotniska. Czy miasto to prywatne pieniądze ?
Czy Port Kraków to nie przypadkiem własność spółki państwowej PPL ?
Dlatego zanim rzuca się takie sformułowania ,, znowu będę musiał wspomóc Lot państwowe cudeńko itd itd ,, to warto szerzej przyjrzeć się jak inni działają na rynku.
A już także innej beczki. Myśle ze spore oszczędności przyniosłoby Lotowi wycofanie się z Budapesztu.
Rząd Węgierski do sprowadzenia obywateli używa Wizzaira i to chyba pokazuje jak to Węgrzy sa pragmatykami w robieniu interesów a my frajerami...
10/04/2020 12:45  

gość_a0177 - Profil
gość_a0177
  
W Locie personel cockpitowy ma tak zbudowany system płac, ze gdy lata się poniżej pensum to pensje sa stosunkowo niskie do konkurencji, by nie powiedzieć jest przepaść. Gdy nie lata się w ogóle to odchodzą tez inne dodatki jak i tez diety dla tych z umowy o prace. Także z tymi cięciami, Lot musi uważać bo wielu ludzi ma zobowiązania i gdy cięcia będą drastyczne to i tak Lotowi nie uda się utrzymać Personelu bo zaczną na jesień odchodzić na wschód. Chińczycy już wznawiają rekrutacje, podobnie jak Astana poszukująca ludzi.
Ucięcie pilotom np o 50% pensum to tak w realu wyjdzie mniejsze dochody o ok 75% tego co było przed kryzysem. A wiec bardzo dużo.
Na miejscu Lotu pomyślałbym nad mniejszymi cięciami. Zachowaniu bardziej doświadczonych ludzi, rozwiązania umów z pilotami wojskowymi którzy maja zapewniona emeryturę, oraz obcokrajowcami.
Cała sytuacja jest niewesoła , kryzys jest spory, ale kto go przetrwa ten za rok może liczyć na niezłe odbicia. Ten rok raczej jest na skreślenie.
Ale trzeba szukać oszczędności. Tu pełna zgoda.
Lot ma spore zasoby w administracji. Może to czas na przeobrazenia, nie rozumiem po co lini te grube setki ludzi w administracji?
Po co Lotowi mało doświadczony personel. Gdy będzie potrzeba można zawsze zrobić nabór i myśle ze w ciągu roku wszyscy przyjdą z powrotem.
Z doświadczonymi trzeba uważać bo prace znajda prędzej czy później , a opieranie lini na pilotach z doświadczeniem jedno, dwu letnim jest ryzykowne. Każda linia będzie bardzo osłabiona tym kryzysem i niemile zdarzenia tylko mogą być przysłowiowym gwoździem do trumny.
Podsumowując, ciężkie decyzje przed Lotem. Ale jeśli prawda jest ze fundusz płac w Lot to tylko niecale 10% to daje do myślenia. Będzie ciężko rozbić układy jak np dziwne prosperowanie Lotcrew. Ale rozwiązań jest więcej na stole niż tylko cięcia pensji.


10/04/2020 12:37  

gość_804cc - Profil
gość_804cc
  
system rezerwacyjny od 27 kwietnia loty
cos nie tak chyba z tym artykułem
10/04/2020 12:24  

gość_3ff2b - Profil
gość_3ff2b
  
Od dawna uważałem że transport lotniczy nie powinien być dotowany w takim stopniu jak to miało miejsce w ostatnich latach. Korzyści z tego były w zasadzie żadne w porównaniu do kosztów. Po co ułatwiać wywożenie pieniędzy za granicę? Albo inwestować ciężkie mld w rozrywkową w sumie aktywność (wakacje) i to dla nielicznej części społeczeństwa? Mamy na (umownej) ścianie wschodniej cztery miasta wojewódzkie: Olsztyn, Białystok, Lublin, Rzeszów. Jedno z nich było na tyle mądre że nie zbudowało Airportu. Czy można powiedzieć że jakoś zauważalnie to wpłynęło na sytuację gospodarczą regionu? Może wreszcie zostanie dofinansowany krajowy transport publiczny, który jest w żenującym stanie. Nawet kolej nie tworzy spójnej całości, bezsensownie drogie pendolino jako osobny podsystem, kolej regionalna w stanie upadku. Brak integracji z autobusami lokalnymi, które zresztą prawie zniknęły. Brak wspólnego biletu, rozkładu... jest nad czym pracować! Odwrót od globalizacji jest pewny! Wieloletni kryzys też, i bez wirusa by miał miejsce bo nie można w nieskończoność się zadłużać.

Kryzys zwykle oznacza także szansę na korzystne zmiany. Czarna śmierć w średniowieczu przyczyniła się do końca feudalizmu - pojawił się "rynek pracownika". Właścicielowi wymierali niewolnicy, nowych pracowników musiał już zatrudnić.
10/04/2020 12:17  

gość_54d31 - Profil
gość_54d31
  
No cóż jako obywatel Polski i jego podatnik będę zmuszony przez państwo polskie ratować LOT z moich podatków.
Spokojnie nie pierwszy i nie ostatni raz.
10/04/2020 12:09  

gość_8a9c8 - Profil
gość_8a9c8
  
Proszę mi wyjaśnić Panie redaktorze Sowiński, co to są loty okrężne...
10/04/2020 12:07  

gość_dbcb4 - Profil
gość_dbcb4
  
Biorąc pod uwagę śmiertelność wirusa (proporcjonalniej nawet we Włoszech zabija +/- tyle co w Polsce zanieczyszczone powietrze) nie powinno być żadnej drastycznej reakcji na świecie. Wszystko powinno toczyć się z minimalnymi ograniczeniami. Kalkulujmy na zimno - jest nas prawie 8 miliardów!
10/04/2020 12:01  

gość_c62d2 - Profil
gość_c62d2
  
Czy jest szansa, że niebo nad Polską zostanie otwarta przed 20 czerwca br.? Czy też raczej można zapomnieć aby dostać się do Polski droga powietrzna przed lipcem 2020? Wypadałoby aby rząd się ustosunkował jakoś do tego
10/04/2020 11:25  

gość_e8f06 - Profil
gość_e8f06
  
... jak to nie ma pieniedzy? przeciez bylo tak z... !
10/04/2020 11:01  

gość_6b3d9 - Profil
gość_6b3d9
  
Hahaha, ten artykuł to jasna prowokacja albo przedruk artykułu za czasów Tuska. Teraz wiemy, że geniusz Prezesa rozwija LOT. Właśnie oglądałem konferencję Prezesa z Premierem Morawieckim na temat przejęcia Condora i zakupie 30 czy 40 dreamlinerów. A w planach min. 100 połaczeń tygodniowo z samymi Chinami
10/04/2020 10:50  

  
A tymczasem na stronie LOTu zniknęła opcja zwrotu gotówki za odwołany lot. Proponują vouchery. Cóż, trzeba będzie uruchomić chargeback...
10/04/2020 09:49  

reklama
reklama
  


Wylot z:

Przylot do:

  • Data wylotu:

  • Data powrotu:

Pasażerowie:

Cel podróży:
  • Data wyjazdu:
  • Data powrotu:

Kraj podróży:

Okazje z lotniska
  • Okazje pasażera
Sprawdź wszystkie