Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
disorder
2010-02-22 16:53
Ja też tak miałem z jednym hotelem - zablokowali mi kasę na karcie jako kaucja za mini bar i wisiało 14 dni. Ani bank, ani hotel nie chciał nic z tym zrobić.
gregory: zdarza się, że nawet po formalnym odblokowaniu pieniędzy przez linie/hotel/sklep, blokada i tak wisi te swoje "ustawowe" 7, 14 czy ileś dni roboczych. Mnie tak odblokował kase brazylijski TAM a blokada wisiała równe 14 dni.
Ja mam dalej blokady na kartach. Na infolinii AZ jakis Mariano Italiano powiedzial ze posle sprawe do centrali w Rzymie i za kilka dni powinni odblokowac srodki. Ciekawe czemu mu nie wierze...
Blokady na karcie już nie ma ... biletów nie ma ... czyli sprawa zakończona :-(
z tą blokadą (miałem na myśli: że jak się z tej blokady, zrobi po kilku dniach konkretna transakcja, to wtedy..) RACJA - nawet dodam że nie aż 14dni, tylko przeważnie 14dni.. czasem miałem i dłużej coś koło miesiąca, ale to w takich bardzo niestandardowych przypadkach... ..::.. Co do reklamacji, to dużo zależy od banku i ich polityki ochrony klienta przez oszustami - jak jest bardziej na plus dla nas, to reklamacja wygląda nie tak jak w sądzie, że masz się ubiegać o swoją kasę, a raczej na odwrót: składasz, sciągają im kasę, a potem się pytają :D ..::.. To AZ musi się wtedy ew. starać wykazać że "moja racja jest bardziej mojsza niz twojsza" ;p
taka blokada, w zależności od banku/typu karty może trwać nawet 14 dni roboczych - składanie reklamacji nie ma więc sensu; od strony prawnej możnaby ewentualnie dyskutować kto przy takim zakupie via net jest oferentem a kto oblatem, co miałoby przełożenie na stwierdzenie czy ewentualnie Alitalia jest związana ewentualnie swoją własną ofertą (nawet jeśli została ona błędnie skalkulowana), ale raczej skłaniałbym się do przyznania racji przewożnikowi, bo ostatecznie rezerwacje nie zostały potwierdzone i bilety wyemitowane. Poza tym nawet po tym przewoźnik może do pewnego momentu przed rozpoczeciem podrozy anulować czy zmieniać rezerwację bez dodatkowych konsekwencji i bez prawa pasażera domagania sie rekompensaty.
marqoos_pl
2010-02-20 21:11
'ktgracz' - wydaje mi się, że te procedury możesz tylko zastosować do potwierdzonych transakcji na kartach kredytowych (rozliczonych)... w przypadku blokad prawdopodobnie Ci tylko powiedzą, że blokada sama zniknie po kilku dniach jeżeli sprzedawca (w tym przypadku linia lotnicza) nie potwierdzi/zaakceptuje tych płatności... składanie reklamacji w tym momencie jest bezcelowe, bo nie tego ona dotyczy
aynis: jest jeszcze inna prostsza (żadnych sądów czy spierania się z linią lotniczą nt. warunków i obowiązków związanych z tym czy wystawili etix czy nie) opcja- składasz reklamację tej transakcji/ blokady w banku. Jak db pójdzie, zastosują obciążenie zwrotne powołując się na Twoje zgłoszenie niedostarczenia opłaconej kartą usługi. W systemie Visa jest, to kod No.30 (Services Not Provided or Merchandise Not Received) chargebacku, w Mastercard kod No.59 (Services not rendered). Dodatkowo w MC pod No.59 mieści się też zajście typu.. Airline bankruptcy and failure ]:->
a ja 542,67 :) ale z ostatniego lotu DUB-WAW zrezygnowałem (no show :)) a zamiast tego poleciałem DUB-VIE za 53,70 EUR
A tak z ciekawości za ile polecieliście do NYC z EI ?
W z tego co mi wiadomo to każdy kto zarezerwował w IE bilet za E 5 w biznesie mógł go wykorzystać w ekonomicznej albo dostać zwrot
marqoos_pl
2010-02-18 19:16
U Ryanair'a nie była to dziura, tylko zamierzone działanie. Potem to powtarzali, ale już było to oficjalne. EI na te loty KRK/WAW-DUB-NYC też zaakceptował rezerwacje. Raz mieli wpadkę z bardzo tanią klasą biznes, a następnie nie akceptowali tych rezerwacji. Część tych osób chyba poleciała w economy, ale część skasowali... Więc wcale nie ma się co dziwić Alitalii. Poza tym, w tamtych przypadkach każdy z klientów otrzymał bilety elektroniczne (transakcja zakupu zakończona), a w tym przypadku NIE...
disorder
2010-02-18 17:24
Aer Lingus jednak ładniej się kiedyś zachował i zdaje się Ryanair, kiedy była dziura w systemie.
ad a2010: polacco - nie pollaco!
odezwal sie najmadrzejszy....auuuu:)
I bardzo dobrze ALITALIA zrobiła naiwnych ... , tak jak Ryan z kartami płatniczymi - mnie to rozbawia na maxa takie bicie piany którą łyknęli najwięksi "MĄDRZY" tego forum ... pazerny zazwyczaj traci 2 razy a już szczególnie Pollacy - do that : bardziej chorego komentarza nie mogłeś napisać ... wszystko można odwołać , do gdn 37 : jesteś poprostu naiwny trzeba było kupić odrazu 15 miejsc .... - pollaco to jednak chytra nacja
Tu dziura w systemie trwała zaledwie kilka godzin, choć całkiem sporo osób kupiło te bilety.
marqoos_pl
2010-02-17 08:32
'gregory' - najwyraźniej na EI tylko kilkanaście osób kupiło takie bilety (nie będę wymieniał z nick'a, hihi), a przy AZ mogło to być kilka tysięcy... Wizerunek wizerunkiem, ale liczenie się z kosztami teraz jest na tak dramatycznym poziomie w większości linii lotniczych, że niestety nie mogą sobie pozwolić na takie "szaleństwa"...