gość_d51a8
2019-10-04 12:21
a bogaci z zachodu latają Ryanairem i kupują zdrapki z nadzieją, że wygraja... hahah
gość_48911
2019-10-04 12:13
Kazdy ma problemy tylko kazdy inne.
Duza ilosc zamowionych samolotow, aby dostac duze rabaty przy ich zamowieniu -> potrzebne nowe dochodowe kierunki, ktorych moze na te liczbe samolotow zwyczajnie nie starczyc. Zakladano odsprzedaz z zyskiem czesci nowych samolotow, a na to moze nie byc przy obecnym rynku chetnych.
Ciagle ryzyko ograniczenia doplat przez samorzady we wschodniej Europie, co podkopaloby oplacalnosc wiekszosci tras. Doplaty dofinansowuja ponad 60 proc. tras Wizza.
Ryzyko zmniejszania sie liczby gastarbaiterow, co uderzy w glowne rynki Wizza. Widac to juz wyraznie na przykladzie Polski. Wiekszosc jego prosperujacych tras to sa trasy dla gastarbeiterow - czyli wschod - zachod.
Uzaleznienie geograficzne od rynkow Europy Wschodniej i trudnosci z wejsciem na bardziej marzowe rynki Europy Zachodniej ze wzgledu na przeciwdzialanie Ryanaira czy Easygeta (wojna cenowa z lataniem na ujemnych marzach).
Duze samoloty -> mala czestotliwosc, ergo brak atrakcyjnosci dla pasazera wyzej marzowego.
gość_319e6
2019-10-04 11:53
tani prezwoznik dla tanich ludzi ze wschodu..haha
gość_ec29c
2019-10-04 09:38
To jest prawdziwy przewoźnik CEE z prawidłową i dobrze realizowaną strategią. Tani samolot w przeliczeniu na fotel, nie ignorowanie tańszych lotnisk, niskie ceny biletów. Brak bardzo drogich dla przewoźnika i bardzo utrudniających działalność operacyjną przesiadek.
Oczywiście Wizz ma też trochę szczęścia, bo gdyby Ryan dostał MAX-y to być może by go wykończył korzystając z tego, że ma większe zasoby.