Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_8dfa8
2019-08-09 12:45
Do Krakowa ciągną już nawet linie z innych kontynentów (wielce prawdopodobne że to nie koniec), a Warszawa śpi. Emirates nadal tylko raz dziennie, mimo że wielu tu pisało że jak nie zwiększą oferowania na zimę 16/17, to już na pewno na zimę 17/18, a na 18/19 to już mogli się zakładać. I co? I nic. Poza Air China, która i tak lata już praktycznie wszędzie i Warszawa byłą jedną z ostatnich uruchomionych stolic, od lat nie mamy kompletnie nic nowego. Dlaczego Thai Airways nie odpali choćby sezonowego BKK, albo China Eastern nie zajmie się niewykorzystanym potencjałem jakim jest Szanghaj? O Wietnamczykach nie wspomnę. A Air Canada do Montrealu? Też nie ma potencjału? Dalej pomykają tylko rozklekotane Boeingi Rouge dublujące w sezonie trasę do YYZ.
Patrząc na rozwój w Pradze i Budapeszcie, wydaje mi się wręcz niewiarygodnie, że Warszawa została tak bardzo zepchnięta na margines. Albo ktoś jej przeszkadza i zwalcza konkurencję...
gość_6fa4a
2019-08-09 12:18
Sprzedaz biletów rusza 12. sierpnia
zobacz link
gość_93d54
2019-08-09 12:14
Ile, ile w tym KRK jest faktycznych pax mieszkających w małopolsce i korzystających z tego lotniska???? Policzył ktoś to kiedyś ???
Nie bo takie wyniki było by wstyd opublikować, więc cieszcie się, że okoliczni chcą korzystać z Waszego lotniska - bo macie połączenia.
Potencjał jest wszędzie skąd będą połączenia a nie dla samej marki KRK
Jest wiele lepszych miast turystycznie w Polsce ale niestety nie ma z nich połączeń a niekiedy nawet najbliższego lotniska, więc chwała euforii krakowian !
gość_d9b55
2019-08-09 11:12
Tak poczytałem sobie te komentarze i pozostawię je bez komentarza. Szczere gratulacje za AA bo to wielka firma i sporo wniesie w rozwój waszego portu ba spodziewajcie się kolejnych sensacji podobnie jak i Warszawa.
gość_d9b55
2019-08-09 10:57
Co by nie mówić o tym połączeniu to jednak wejście AA do KRK jest nie lada sensacją. Jakby na to nie patrzeć to największy przewoźnik świata poleci jednak do tego jak to co niektórzy mówią "zadupia" wiec chyba z tym Krakowem aż tak źle nie ma, więc nie ma co zaklinać rzeczywistości. Oczywiście za niedługo pojawią się i w Warszawie ale sam fakt, że wybrali Kraków świadczy o tym, że jednak coś nie coś słyszeli o tym "zadupiu". Moje zdanie jest takie, że Kraków mocno odbija i zaczyna wykorzystywać swój potencjał, kwestią czasu jest pojawienie się kolejnych przewoźników takich jak Qatar, Emirates, Air Asia oby tego nie zaprzepaścił.
gość_4d94b
2019-08-09 10:49
Pojawienie się linii ze Stanów Zjednoczonych na lotnisku w Europie zawsze znaczy bardzo dużo, no ale od kolegi @vscrew dowiadujemy się, że jeśli chodzi o połączenia do Polski to są to nie ma się czym podniecać i to połączenia bez potencjału. No cóż, widać kompleksy, a Amerykanie widzą potencjał.
gość_e7c5e
2019-08-09 10:07
Czyli według niektórych pas w KRK jest za krótki na 787, a tymczasem wbrew niektórym forumowym ekspertom w Edynburgu na pasie 2,5 km laduje codziennie Airbus A380-800. Ciekawe... ;)
@japko69
przeczytaj post użytkownika Kelo, gdzie wszystko pięknie wyjaśnił
@vscrew
Ahh oczywiście już się zaczyna bajdurzenie, gdyby nie Ty, to jeszcze ludzie by się ucieszyli, że największa linia świata wchodzi d KRK, ale na całe szczęście stoisz na posterunku!
Połączenie tylko na sezon i nakierowane tylko i wyłącznie na turystów, bez potencjału - serio, nie ma się czym podniecać. To tak Air Transat kiedyś a ostatnio Air Canada Rouge do Wawy - kilka miesięcy wożenia turystów i koniec.
gość_4603d - jeżeli czegoś nie rozumiesz, to zapytaj, a nie wypowiadaj się. Nie chodzi o to, by wylądować, a o to, żeby wystartować przy maksymalnym obciążeniu. Przewoźnik zarabia nie tylko na przewozie pasażerów, także na Cargo. 789 nie wystartuje z KRK załadowany na maksa i zatankowany. Jak będzie startowł pusty z paliwem na godzinę lotu, i pewnie i 1500 metrów pasa wystarczy (tutaj dywaguję, bo nie wiem).
gość_ce488
2019-08-09 08:14
@gość_00546 I to jest właśnie lotnisko, nad którym obecny rząd powinien dywagować, zamiast planować niepotrzebne CPL. Położone powiedzmy gdzieś na południe od Olkusza, z doprowadzonymi 3 krótkimi liniami kolejowymi dużych prędkości: do Katowic, do Krakowa i do CMK. Takie lotnisko by miało niemal z miejsca (po zamknięciu Balic i Pyrzowic) prawie tyle samo pasażerów co Warszawa.
gość_4603d
2019-08-09 07:41
gość_da792
To jakim cudem filozofie startują i lądują tam z powodzeniem B787-9 LOTu? Trochę wyobraźni, to nie boli.
gość_d4ebe
2019-08-09 02:07
gość_da792: Tylko, że - jeśli się nie mylę - to te dane na Wiki dotyczą sytuacji z MTOW. Natomiast 787-8, którym AA chce latać do ORD mają znacznie mniej miejsc niż max (234 vs około 360). Poza tym zasięg tej maszyny jest na tyle duży, że na trasie KRK-ORD na pewno nie będą latać zatankowane pod korek ;) .
Poza tym LOT też lata na tej trasie i póki co nie widać tego typu problemów.
Kiedyś, wiele lat temu dreszczyk emocji mnie ogarnął, gdy z prasy/ internetu jeszcze nie było/ dowiedziałem się , że PAN AM będzie operował do KRK. Wiem ,że nie bezpośrednio, tylko przez FRA, ale B727 lądował na Balicach. Dziś podobne emocje mnie ogarnęły, bo największa linia świata zawita do KRK i to z lotami bezpośrednimi. Chyba nie będzie większego faworyta do wygrania wiadomości lotniczej roku, która co roku jest przez tą redakcję jest robiona.
gość_38b44
2019-08-09 01:07
Jesli AA nie zatrudnia polskojezycznego personely to LOT moze wygrac pojedynek na trasie do KRK, natomiast BUD zupelnie do kasacji.
gość_e0012
2019-08-09 00:56
Krakusy i AA pozdrawiają wszystkich zaprzyjaźnionych hejterów ;)
gość_da792: jeśli już posiłkujesz się "wątpliwą" Wikipedią to wystarczy zerknąć pozycję wyżej w tej tabelce dla jakiego dystansu są to długości rozbiegu. Obrazując na przykładach zupełnie oderwanych od rzeczywistości Dreamliner 788 musiałby lecieć z Krakowa do Perth w Australii 13 tys km, a 789 do Alice Springs 14 tys km (śmiech), ku przypomnieniu Chicago jest o połowę bliżej zaledwie 7600km co jest połową możliwości dla tych maszyn, tak więc w zbiornikach jest aż o 40 ton mniej paliwa. LOT już przy uruchomieniu trasy rozwiał oficjalnie w mediach wątpliwości, że nie ma mowy o żadnej redukcji udźwigu jak to było przy starych maszynach 767 gdzie dodatkowym problemem była skrócona ówcześnie droga startowa przez nieistniejący już las, który przez 15 lat stanowił problematyczną przeszkodę lotniczą. Jak na yt wpiszesz KRK nowa droga to masz prezentację wykonaną przez firmę Arup i policzone różne lokalizacje, typy samolotów i długości rozbiegów dla Balic.
gość_e512f
2019-08-08 23:42
Polaczenie typowo turystyczne i typowo sezonowe z uwzględnieniem diaspory polskiej w Chicago. Jeśli ktoś myśli inaczej niech poczyta stronę AA .
gość_da792
2019-08-08 22:52
zobacz link
PAS na 787 jest 2,600m a na 787-9 2,800m i to minimum. Te samoloty nie beda mogly byc pelne bo Krakow ma za maly pas.
gość_7aaec
2019-08-08 22:34
Brawo Kraków! :D