×
Zaloguj się

Posiadasz już konto w portalu pasazer.com? Zaloguj się i zacznij korzystać ze swoich przywilejów zarejestrowanego użytkownika.


lub


American Airlines uruchomi połączenie z Krakowa do Chicago


American Airlines w przyszłym sezonie letnim uruchomią szereg nowych połączeń. Wśród nowości znajdzie się sezonowe połączenie z Krakowa do Chicago.

08/08/2019 11:00
gość_4441d - Profil
gość_4441d
  

gość_96986 - Profil
gość_96986
  
Brawo Kraków tak trzymać. Coraz więcej przewoźników dostrzega drzemiący potencjał w KRK cieszę się że LOT również dostrzegł tą szansę.
Do niektórych osób mogę śmiało powiedzieć, że to początek przewoźników z pierwszej ligii. Jeszcze raz BRAWO KRAKÓW i do przodu.
13/08/2019 21:34  

gość_129f8 - Profil
gość_129f8
  
Takie połączenie otwiera dużo możliwości jeśli chodzi o jednoprzesiadkowe podróże do wielu miejsc w USA.
I niestety nie zawsze konkurencja takie połączenia oferuje.
Np. do San Jose w Dolinie Krzemowej, po wycofaniu się Lufthansy, lata z Europy tylko BA, ale nie da się tego dobrze połączyć z dolotem z Krakowa.
A American Airlines lata 3x dziennie między ORD i SJC.

13/08/2019 10:25  

gość_18306 - Profil
gość_18306
  
Czy ktoś dysponuje może danymi, ilu pasażerów lata z Balic do Chicago via FRankfurt, Monachium Amsterdam, Wiedeń, Sztokholm, Oslo itp. ?
12/08/2019 10:25  

  
Chociaż mogę mieć nieaktualne informacje. Remont miał się skończyć na wiosnę i miesiąc temu jeszcze nie działały.
12/08/2019 08:37  

  
Z tego co wiem to rękawy dla lotów non Schengen są jeszcze wyłączone z użytku z uwagi na remont płyty postojowej przed terminalem. Automatycznie więc BA, ORD i DXB są obsługiwane schodkami.
12/08/2019 08:35  

gość_cb105 - Profil
gość_cb105
  
W KRK Lufthansa korzysta zawsze, w tej chwili chyba tylko ona, nawet ORD i Flydubai wsiada po schodach (ale raczej nie z powodu czasu, ten drugi spedza ponad 2 godziny na płycie.).
11/08/2019 22:28  

gość_a2084 - Profil
gość_a2084
  
@gość_f6636

W Gdańsku KLM, LOT, Lufthansa i SAS korzystają z rękawów. Może w krakówku są zepsute albo może to tylko atrapy.
11/08/2019 22:02  

gość_d944c - Profil
gość_d944c
  
Jak się nie ma do czego przyczepić, to się czepia liczby rękawów. Rzekłbym, że tonący rękawa się chwyta. :) A co to ma w ogóle do rzeczy? Ano dla American Airliens najwyraźniej nic. :) Podobnie jak dla Fly Dubai, El Al, Ukraine International, Aegan, Brussels, Iberii, Jet2, Vueling, EasyJet... Tak, Gdańsk ma 6 rękawów i 0 połączeń TATL, a KRK 3 rękawy (już niedługo 5) i znacznie więcej PAX, linii lotniczych i połączeń, w tym już 2 TATL. Serio ktoś myśli, że ktokolwiek w KRK by się zamienił z GDN? Litości. Zamiast radości z wejścia największej linii lotniczej świata do KRK, mamy tutaj eskalację zawiści i czepianie się trzeciorzędnych pierdół, byle tylko pognębić znienawidzonego sąsiada, któremu się coś udało. Nie ma drugiego tak hejtowanego na tym lotniska, a jednocześnie (nie licząc Okęcia) nie ma lotniska w Polsce, które byłoby w stanie konkurować z KRK w najważniejszych dla lotnictwa cywilnego statystykach.
11/08/2019 17:47  

gość_f6636 - Profil
gość_f6636
  
Ale po co więcej rękawów jak i tak w większości nie są używane przez linie lotnicze w ramach oszczędności. Nawet KLM , LOT czy Lufthansa nie korzysta a nawet jeśli to sporadycznie.
11/08/2019 16:15  

gość_ec29c - Profil
gość_ec29c
  
@Landor

Sukces Balic ma swoją cenę: to rozwój w oparciu o LCC, o 189 miejscowe B 737-800 i 230 miejscowe A321 i jedną z przyczyn (oprócz dodatkowych kosztów) jest właśnie znacznie szybszy czas wymiany dzięki korzystaniu z drzwi zarówno przednich jak i tylnych. Ale widocznie tego uczą dopiero na kursach z okazji 35 lecia pracy w branży ;-))

A swoje krytyczne uwagi zakończ, bo one są nie na miejscu. Kraków ma swoje święto, a Ty i inni koniecznie chcą je zepsuć. Mogłeś zakończyć swoje wpisy podzieleniu się nieformalną wiadomością, że Warszawa była wyborem nr 1. Co jest całkiem prawdopodobne. Tylko po co w kolejnych wpisach atakujesz Kraków?

Świętowanie jak najbardziej jest na miejscu. Nawet jeśli Kraków skorzystał na braku slotów na Okęciu. Bo kolejne władze warszawskie, same nazywające się polskimi niszczą gospodarczo regiony, czego dowodem jest choćby blokowanie, na wniosek Psa Ogrodnika, wejścia Turkisha do Krakowa, który gdyby mógł latałby 2-3 razy dziennie. Dowodem na to jest absolutnie patologiczny projekt CPK, który zakłada ordynarną kradzież pasażerów z regionów na koszt podatników w całej Polsce. I zakłada również blokadę rozwoju lotnisk regionalnych.

A jeśli chodzi o regiony, to ja uczciwie podałem dane, że to Województwo Zachodniopomorskie jest krajowym liderem. Tego nie widać na lotnisku bo turyści głównie Niemcy przyjeżdżają samochodami/autobusami/pociągami.
11/08/2019 15:57  

gość_76c55 - Profil
gość_76c55
  
Landor: trzeba być ignorantem by o tym nie wiedzieć z jednej strony jak szybko to lotnisko się rozwija, a z drugiej z jakiego powodu GDN jest tak rozbudowany i dzięki czemu. I rusz w końcu głowa, dlaczego w Krakowie są 3 rękawy a nie 10...
11/08/2019 15:52  

  
@gość_de279: Twój komentarz jest właśnie na poziomie 13-latka. Zanim coś napiszesz, to pomyśl. Pytanie było trochę prowokujące i poza jedną osobą pozostało właściwie niezauważone. Bo rozpisujecie się o wyższości Krakowa i Małopolski nad innymi regionami kraju, chcecie, żeby latały tu wszystkie linie świata, piszecie o rzekomej zazdrości Warszawy, a po rozbudowie terminal w KRK posiada tylko 3 (!!!) rękawy. Czyżby wygoda i bezpieczeństwo pasażerów (zwłaszcza niepełnosprawnych) i narażanie ich na działanie warunków atmosferycznych, a przede wszystkim ich szybsza wymiana miało tutaj aż tak małe znaczenie? Czy to ma być luksus tylko dla nielicznych? Czy zdajecie sobie sprawę, że drugie co do liczby odprawianych pasażerów lotnisko w kraju ma prawie dwa razy mniej pomostów niż Gdańsk i dziewięć razy mniej niż Warszawa? Czy to też jest powód do dumy? Na zakończenie - bo nie zamierzam już więcej wałkować tematu obecności AA w Polsce - z przykrością stwierdzam, że niestety niektórzy komentujący (szczególnie Ci niezarejestrowani) wykorzystują ten portal do leczenia własnych kompleksów albo po prostu nie dorośli do tego, by w sposób rzeczowy, kulturalny i obiektywny wypowiadać się na forum. Miłego dnia.
11/08/2019 14:29  

gość_6d826 - Profil
gość_6d826
  
gość_6dad7: Mój komentarz odnosi się bardziej do osób twierdzących, że Kraków jest jedynym ośrodkiem turystycznym w Polsce.

gość_f6636: No dużo mniej, to prawda. Ale zobacz, jak ta liczba turystów urosła na przestrzeni lat. Właśnie o tym mówię, że dzisiaj mamy sporo atrakcyjnych turystycznie miejsc w Polsce, a Kraków najbardziej. Więc Proponuję nie wszczynać jakiejś niepotrzebnej wojenki, mamy piękną niedzielę, wyluzuj ;)
11/08/2019 12:04  

gość_f6636 - Profil
gość_f6636
  
Może Amerykany brali pod uwagę np. to, że Kraków (poza warszafką) to nr 1 w Polsce pod względem:
- liczby mieszkańców
- ilości m2 biur oddawanych do użytku i całościowych zasobów
- ilości oddawanych mieszkań i całościowych zasobów
- ilości studentów
- ilości pasażerów lotniska
- wielkości zatrudnienia w BPO (już prawie 90 000 osób)
- ilości hoteli
- ilości turystów
itp,itd
Co tu więcej pisać i tak dla niektórych to mało:-)
Miło patrzeć jak to miasto dynamicznie się rozwija i odskakuje innym miastom regionalnym goniąc Warszawę i inne europejskie metropolie.
11/08/2019 10:10  

gość_f6636 - Profil
gość_f6636
  
Wrocław ma tylko prężny PR a jak pokazują statystyki te 700 000 turystów to mniej niż 1/4 z prawie 3mln Krakowa!
11/08/2019 10:01  

gość_de279 - Profil
gość_de279
  
Landon: jest rzekomo facetem z XXX doświadczeniem, komentuje sensowność uruchomienia polaczenia do Krakowa, a zadaje pytania jak 13 latek. Nie wie ile jest rękawów w Krakowie ;)
11/08/2019 08:14  

gość_6dad7 - Profil
gość_6dad7
  
gość_d4ebe - nikt nie uważa, że tylko Kraków jest miastem turystycznym w Polsce. Natomiast ten czynnik i parę innych sprawiło, że obecnie w polskich regionach najlepsze wyniki mają Balice.
11/08/2019 00:13  

gość_c9cd1 - Profil
gość_c9cd1
  
gość_d73e5: 26 lat temu Pan Am już nie żył. O ile mnie pamięć nie myli to przez pewien krótki czas latała Delta.
10/08/2019 23:12  

gość_ec29c - Profil
gość_ec29c
  
Skoro zaczęła się dyskusja o turystyce to wkleję odrobinę danych. Noclegi nierezydentów wg województw w 2018:

POLSKA 17,742,651
1 ZACHODNIOPOMORSKIE 3,834,298
2 MAŁOPOLSKIE 3,652,754
3 MAZOWIECKIE 3,143,832
4 POMORSKIE 1,542,129
5 DOLNOŚLĄSKIE 1,483,890
6 ŚLĄSKIE 967,481
7 WIELKOPOLSKIE 663,667
8 ŁÓDZKIE 531,483
9 WARMIŃSKO-MAZURSKIE 395,204
10 LUBUSKIE 327,190
11 PODKARPACKIE 291,635
12 KUJAWSKO-POMORSKIE 279,631
13 LUBELSKIE 215,750
14 PODLASKIE 199,203
15 OPOLSKIE 108,909
16 ŚWIĘTOKRZYSKIE 105,595

I pierwsze 20 powiatów:

POLSKA 17,742,651
1 Powiat m.Kraków 2,982,406
2 Powiat m. st. Warszawa 2,633,937
3 Powiat kołobrzeski 1,364,905
4 Powiat m.Świnoujście 1,133,717
5 Powiat m.Gdańsk 1,024,981
6 Powiat m.Wrocław 701,906
7 Powiat kamieński 439,102
8 Powiat m.Łódź 393,114
9 Powiat m.Poznań 391,402
10 Powiat m.Szczecin 350,321
11 Powiat tatrzański 275,231
12 Powiat m.Katowice 243,832
13 Powiat gryficki 189,484
14 Powiat m.Sopot 151,455
15 Powiat lubański 148,760
16 Powiat mrągowski 141,870
17 Powiat koszaliński 127,975
18 Powiat m.Lublin 120,154
19 Powiat jeleniogórski 115,164
20 Powiat m.Bydgoszcz 114,879


10/08/2019 22:51  

  
@gość_d73e5

Pan Am zbankrutował w 1991 roku i do tego czasu latał bezpośrednio do Warszawy z JFK na A310-300. Póżniej połączenie przejęła Delta i również latała na A310-300. Najpierw bezpośrednio, a później z międzylądowaniem w Berlinie (Tegel). Z kolei w latach 80-tych Pan Am latał tylko z Frankfurtu do Warszawy i Krakowa na 727-200 i 737-200.
10/08/2019 22:49  

reklama
reklama
  


Wylot z:

Przylot do:

  • Data wylotu:

  • Data powrotu:

Pasażerowie:

Cel podróży:
  • Data wyjazdu:
  • Data powrotu:

Kraj podróży:

Okazje z lotniska
  • Okazje pasażera
Sprawdź wszystkie