Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_15f1c - delikatnie powiedziane.
gość_9f0ee
2019-07-29 14:51
A tymczasem kolejne cięcia w KTW, tym razem Wizz obciął największy pewnik, czyli Luton do 2x dziennie (było 3x dziennie). Także niech kolega gość_9da16 się troche uspokoi, bo Katowice cały czas tracą i tracą...
gość_15f1c
2019-07-29 13:05
gość_9da16: oj kolega odjechał...
gość_6405d
2019-07-29 13:01
@gość_9da16: "Proponuje ostudzić głupie komentarze i docinki, bo ekonomicznie nikt mnie nie przekona, że 4,5 mln Sląska aglomeracja ma mniejszy potencjał niż 900 tyś region krakowski"
Proponuje spojrzeć na statystyki dla obu lotnisk (ilość pax oraz trendy) i pomyśleć zanim opublikujesz jakąś głupotę. Dlaczego linie lotnicze co chwila otwierają nowe kierunki z lotnika o "mniejszym" potencjale zamiast z tego o "większym"?
gość_8ed38
2019-07-29 08:57
czy ktos z komentujacych na forum byl kiedykolwiek w KTW podczas peak'u? Lotnisko w chwili obecnej nie ma przepustowosci w godiznach interesujacych przewoznikow (regularnych). Jest to wynik bardzo slabej infrastruktury i nieudolnego zarzadzania terminalami (bo z isniejacej infrastruktury da sie troche jeszcze wycisnac ale zarzadzajacy w stopniu minimalnym kontroluje to co sie dzieje na terminalach). Linie lotnicze dokladnie to widza i ograniczaja swoja oferte poki sytuacja sie nie poprawi. Przebudowa TB powinna troche poprawic sytuacje
gość_9da16
2019-07-28 14:42
Znaczna część fanboyów KRK kurnika zapomina, że pasażerowie ze śląska stanowią większość w pasażerach obsługiwanych w KRK z uwagi na fakt, że jest tam więcej potencjalnych kierunków, których z KTW niestety nie ma. Jeżeli tendencja się odwróci to i na KRK przyjdzie czas spadków - ale to wielkich bo nikt przy zdrowych zmysłach nie pojedzie do KRK jeżeli za Śląska linia uruchomi połączenia i to działa w obydwie strony!
KTW maja na tyle przewagi że za niedługo stan techniczny tego czegoś co darzycie uwielbieniem ulegnie w gruzach w przeciwieństwie do nowej i ogromnej kubatury lotniska w KTW - której KRK nigdy nie osiągnie.
Proponuje ostudzić głupie komentarze i docinki, bo ekonomicznie nikt mnie nie przekona, że 4,5 mln Sląska aglomeracja ma mniejszy potencjał niż 900 tyś region krakowski i nawet te niby firmy Wam tego nie zastąpią bo w rejonie śląska jest tych firm znacznie więcej i tylko to ratuje KRK, że jeszcze linie chcą otwierać tam połączenia co wskazuje im PPL.
W Polsce kładą rozwój na 3 lotniska GDN, WAW i KRK bo to państwowy moloch ma na tym pieczę i żadne samorządowe lotnisko nie ma szans tym bardziej bez dopłacania do kierunków.
gość_dbe63
2019-07-27 18:53
Czartery to część prawdy ale nie jedyny. To jest co raz mocniejszy także efekt uruchomienia bazy Wizza w KRK. Dublują trasy KTW więc nie ma się co dziwić że Krakusy będą korzystać w co raz mniejszym stopniu z Pyrzowic. Bo Wizza mają na miejscu. Tym więcej tras z Krakowa tym większy kłopot w KTW a to będzie narastać 1.08 Wizz uruchamia z KRK - FCO, 16.09 KEF, 16.09 TLV, 16.09 HRK, 16.09 OSL, 16.09 LCA, 17.09 BHX, 17.09 EIN oraz 18.09 KUT. Halo Tomasik, mamy problem i to duży... i nawet FR nie pomoże
gość_fa16b
2019-07-27 16:35
Czartery zwolniły, bo brakuje na rynku samolotów. Poważnie, linie są wykorzystane na 105%, bo nie ma samolotów które mogłyby latać.
gość_16653
2019-07-26 23:31
Malkontenci i narzekacze. 5 mln rocznie to mało? Przetasowania z Wizzem i Ryanem się skończą i wzrosty pewnie będą większe. Nie znam prezesa osobiście, ale myślę że ze swojej funkcji wywiązuje się bardzo dobrze. KTW rozwijają się dynamicznie, plany mają ambitne i je realizują. A że kasują za to, czy tamto - za darmo rozwoju nie będzie. Ja jestem optymistą w kwestii przyszłości i rozwoju KTW.
gość_9f0ee
2019-07-26 22:12
@gość_36ed5
I tu się mylisz, bo samo lotnisko już zawczasu ogłasza, że w następnym kwartale nastąpi spadek o około 5%, a w skali całego roku maksymalny wzrost może wynieść najwyżej 2%
gość_56992
2019-07-26 21:34
początek końca
gość_91b4f
2019-07-26 18:56
Można było spodziewać się cienkich wyników. Aby wyglądało lepiej to prezes prezentuje wzrosty w liczbach bezwzględnych A nie w procentach. Z każdym miesiącem będzie gorzej bo Wizz sukcesywnie rozwija się w Krakowie i ludzie już nie muszą jechać do KTW aby skorzystać z oferty Wizz. Widać po czarterach że ten rok nie będzie miał lawinowych wzrostów w tym segmencie. Rynek nasycił się czasami na południe Europy z biurem podróży
gość_38518
2019-07-26 17:46
No po prostu sukces ............. . Tak długo czekali z „obróbka „ statystyki , aż odnieśli sukces. Szkoda zajmować sie tymi informacjami , typowo PIS- owska
propaganda. Uczeń przerósł mistrza , który gdy był v-ce ministrem głosił ze samolot w Smolensku został porwany , a ten rozbity to podstawiony przez Rosjan. To nie żart , taki był fachowiec.
gość_18306
2019-07-26 17:07
Długo koledzy ze Ślunska kazali czekać na swoje wyniki. Teraz już wiemy dlaczego ? Dynamika jakoś wyhamowała? Co się dzieje ?
gość_c12cc
2019-07-26 16:52
Słabiutko, nie ma się czemu dziwić że statystyki podają co kwartał. Sami nawet przewidują że w 3Q będą w plecy o 5%. Z jednej strony to straty czarterowe a z drugiej wejście Wizza do KRK którego udział w Pyrzowicach wynosi gigantyczne 62%. KTW na koniec roku uratuje odrobinę Ryanair.
gość_36ed5
2019-07-26 15:36
Czyli jest dobrze , wejdzie Ryanair i pokaże wtedy pazurki to ruch urośnie w ciągu miesiąca o jakieś 70 tys osób. czyli tak jak lotnisko zapowiadało przekroczymy w tym roku 5 mln pax (może nawet 5,1 mln) w 2019 r. .Z tego co wiem Ryanair nie ogłosił nowości na lato 2020 podobnie jak i Wizz air.
W 2020 powinien być duży skok do przodu może nawet 6 mln patrząc na to że Ryanair wtedy będzie latał przez cały rok a nie 2 miesiące .
Rok 2019 wzrost ok 5 %
Rok 2020 wzrost ok 16/17 %