Lublin: 30 mln zł straty i o 31 proc. mniej pasażerów

Lublin: 30 mln zł straty i o 31 proc. mniej pasażerów W minionym miesiącu na lotnisku wykonano 466 operacji lotniczych. Od początku roku z usług portu skorzystało 166,9 tys. pasażerów, co stanowi spadek o 31 proc. w stosunku do analogicznego okresu w poprzednim roku. Port na minusie Lotnisko podało także, że 2018 r. zakończyło ze stratą w wysokości 30 mln zł, która była niższa od straty za 2017 r. wynoszącej 31,4 mln...
10/07/2019 11:45   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_13540 2019-07-15 08:10   
gość_13540 - Profil gość_13540
Niedopuszczalne jest wydawanie pieniędzy podatnika na trwale nierentowne wymysły polityków. Nadmiernie ambitni politycy niech utrzymują takie idiotyczczne pomysły jak LUB z własnych kieszeni. To lotnisko należy zaorać. Ot co !
gość_cdafe 2019-07-14 22:50   
gość_cdafe - Profil gość_cdafe
gość_00d7f
Mniejsze miasta takie jak Lublin, Olsztyn czy Rzeszów już tak mają, że sobie nie radzą na rynku.

Gdzie Lublin a gdzie Olsztyn czy Rzeszów. Nie ta skala miasta. A ty wrzuciłeś je do jednego worka.
Lublin jest ~Bydgoszcz, Szczecin, trochę większy od Katowic i niewiele mniejszy od Gdańska.
Rzeszów czy Olsztyn są jeszcze mniejsze niż Kielce, Radom czy Sosnowiec.

Chyba że mówisz o paxach w portach lotniczych.
gość_b57fb 2019-07-14 13:50   
gość_b57fb - Profil gość_b57fb
gość_43940: Ja odnoszę wrażenie, że kilka lat temu było tutaj większość ogarniętych osób, teraz naszło sporo trolli.
gość_43940 2019-07-14 00:54   
gość_43940 - Profil gość_43940
Lotnisko Lublin!
Kiedyś myślałem, że ten portal roi się od ekspertów. Ale po latach zaglądania tu stwierdzam, że większość stałych komentatorów to dzieci, albo dziecinni dorośli, którzy poza swój grajdół nosa wychylić nie potrafią.

Lotnisko Lublin, to tak jak Szymany, Bydgoszcz, Łódź, Rzeszów, Szczecin, lotnisko małe, regionalne i zawsze małym i regionalnym pozostanie. Bo taka jest idea tworzenia małych, regionalnych lotnisk z połączeniami z jednym, czasem dwoma hubami plus kilka, kilkanaście kierunków zarobkowych/turystycznych. Potencjał w Polsce ma oczywiście Warszawa, Gdańsk (bo daleko od wszystkiego), Kraków (bo znana na świecie marka turystyczna), Katowice (bo Śląsk i czartery), Wrocław już mniej - to będzie zawsze regionalny port lotniczy, duży ale regionalny. A Lublin zawsze będzie małym regionalnym portem lotniczym i na szczęście nie ma takich idiotów decydentów, którzy zamknęliby to lotnisko.

Bo jest ono potrzebne, dalej jest jednym z najmłodszych lotnisk w Polsce, zmienia się koniunktura w gospodarkach europejskich, więc wypadają kierunki brytyjskie, a inne niełatwo znaleźć. Lublin ma potencjał na więcej lotów krajowych, do Warszawy częściej, ale i do Gdańska, czy Wrocławia. Ukraina - niewykorzystywana destynacja. Ale to wszystko stopniowo i powoli.

30 mln strat to kwestia nieudolności zarządu, a raczej zmora Polski, czyli upolitycznienie takich miejsc, zamiast skupić się na pozyskiwaniu ludzi, którzy naprawdę znają się na rynku lotniczym. Strata jak najbardziej jest wpisana jeszcze na conajmniej kilka lat do przodu w działalność tego lotniska, ale nie musi być aż tak wielka.

Poza tym nikt nie mierzy, ponieważ zmierzyć się nie da, wzrost inwestycji w Lublinie i regionie dzięki lotnisku w Lublinie, jak i na obszarach w pobliżu których funkcjonują inne, małe porty lotnicze w Polsce.
gość_d3f32 2019-07-11 21:16   
gość_d3f32 - Profil gość_d3f32
gość_5783d

w punkt!!!
W Polsce istnieje tylko kilka miast i budujmy tylko tam :/, a już na wschodzie Polski to wcale nic nie powinno być :/ Zachęcajmy tylko ludzi do wyjazdów albo za granice albo na zachód Polski :/ a później będzie płacz tak jak we wschodnich Niemczech, że nie ma kto robić, miasta są puste itp. Jak najbardziej powinno się inwestować, budować i rozwijać nie tylko największe ale i te trochę mniejsze miasta w Polsce - a na wschodzie szczególnie!!
gość_5c2d2 2019-07-11 13:09   
gość_5c2d2 - Profil gość_5c2d2
@mluben Leciałem kilka razy z LUS i za każdym razem musiałem stać czekając na samolot, ponieważ ścisk był taki, że nie było gdzie usiąść.
gość_c6ee1 2019-07-11 12:09   
gość_c6ee1 - Profil gość_c6ee1
mluben zgadzam się ....będe z niego korzystał przy wylocie na wakacje , jeszcze tam niebyłem
gość_7f38e 2019-07-11 09:46   
gość_7f38e - Profil gość_7f38e
pablakiss , a pamietasz jeszcze forumowiczke o nicku Malrenax86 ? ciekawe jakby w tej chwili patrzyla na LUZ
gość_260e9 2019-07-11 08:33   
gość_260e9 - Profil gość_260e9
gość_6b928 Masz racje i przy tych lokalizacjach co wskazałeś powinni budować szpitale, żeby można do nich dolecieć, resztę w Polsce zamknąć bo też balansują na krawędzi opłacalności a często ają straty.
gość_5783d 2019-07-11 08:07   
gość_5783d - Profil gość_5783d
@gość_6b928

Tak, najlepiej żeby w regionach takich jak RZE, LUZ, SZY, SZZ, LCJ, BZG, POZ nie było lotniska, nie było żadnych inwestycji i żeby wszyscy się przeprowadzali do mega wielkich aglomeracji albo żyli w Polsce C... I autostrad też tam nie budujmy... Dopłaty w regionach to rzecz normalna, rząd i tak przez lat zaniedbywał te regiony. Lotniska będą jeszcze przez x lat deficytowe, ale za x lat ^ 2, gdy Polska się rozwinie, to będą na siebie zarabiać tak jak analogiczne porty zagranicą. Kwestią sporną jest jedynie kwota dofinansowania. LCJ czy LUZ jadą po bandzie, 25-30 mln zł co rok, to jest już przesada, ale to kwestia zarządzających tymi lotniskami.
mluben 2019-07-11 08:00   
mluben - Profil mluben
Mistrzostwem geniuszu była rozbudowa terminalu...
gość_6f9a9 2019-07-11 00:35   
gość_6f9a9 - Profil gość_6f9a9
Nikt się nigdzie nie chowa. Muszą wrocić utracone kierunki to wraż z nimi wrócą wyniki.I chyba logiczne jest ze nikt nie będzie jechał do Modlina jeśli będzie miał możliwość wylotu z LUZ. Wszyscy dobrze wiemy że powrót Glasgow ,Sztokholmu i FR z Luton znacznie poprawił by statystyki.Ale ten zarząd raczej tego nie wywalczy.
gość_e0bd2 2019-07-10 22:20   
gość_e0bd2 - Profil gość_e0bd2
Tak się kończy budowanie airportów zbyt blisko WAW/WMI. RDO oczywiście da radę, ale na skutek przymusu politycznego co do relokowania czarterów, a nie zainteresowania przewoźników.
pablakiss 2019-07-10 21:02   
pablakiss - Profil pablakiss
Siemasz Stary. A moherowe ,gdzie to się pochowały.Jeden Smolip ,z podniesioną głową,reszta po kątach,jak szczury.
smolip67 2019-07-10 17:22   
smolip67 - Profil smolip67
Ostatni taki spadek 30% za czerwiec,lipiec-sierpień dużo mniejsze około -20%. Wrzesień-październik -10% a listopad-grudzień na lekkim plusie. Ale jeśli nie będzie nowych kierunków to LUZ czeka marazm.
gość_c5705 2019-07-10 15:56   
gość_c5705 - Profil gość_c5705
213 mln straty to zgodnie z prawami rynku powinnabyc ogloszona upadlosc
gość_37021 2019-07-10 14:51   
gość_37021 - Profil gość_37021
Przy takich spadkach - nigdy nie bedzie rentowny. Szok i niedowierzanie
gość_00d7f 2019-07-10 13:41   
gość_00d7f - Profil gość_00d7f
Mniejsze miasta takie jak Lublin, Olsztyn czy Rzeszów już tak mają, że sobie nie radzą na rynku.
gość_aa6a7 2019-07-10 12:13   
gość_aa6a7 - Profil gość_aa6a7
29400 w czerwcu daje 980 pasażerów dziennie
gość_6b928 2019-07-10 12:08   
gość_6b928 - Profil gość_6b928
W Polsce powinno istnieć tylko 6 portów lotniczych. W okolicach Warszawy (CPK), na południu Kraków i ewentualnie Katowice (ze względu na wielką aglomerację), zachód - Wrocław, Północ - Gdańsk. Resztę lotnisk utrzymuje się na siłę bo prestiż dla regionu. Takie kwiatki jak lotniska w Lublinie, Rzeszowie czy w Poznaniu ciągle balansują na granicy rentowności - o mniejszych portach nie wspominam bo takie porty jak Radom itd to jest kpina z podatników.
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy