Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
southwest jest wiekszym klientem niz ryan - globalnie
piterius
2009-12-19 11:32
Oczywiście, że to gra na zwłokę, FR zweryfikował swój budżet na najbliższe lata i by się nie wpakować wykorzystał kwestię zmiany warunków serwisowania, by się sprytnie wycofać z tak dużego zamówienia póki co. Zbyt młodą ma flotę B 737 by decydować się teraz na Airbus - to nie wchodzi w grę, za dużo zachodu/kosztów by to zmieniać.
jeszcze szczegol...na niekorzysc airbusa przemawia kurs euro do dolara
1 eur=1.43 $
cenowo airbus nie szans
uwazam za malo prawdopodobne ze airbus do francy wieksza znizke i lepsze warunki niz boeing, to po pierwsze, po drugie, mol probowal powtorzyc strategie z 2001 roku ale airbus nie dal sie w to wciagnac, w jakims wywiadzie czytalem wypowiedz przedstawiciela airbusa ze owszem sa oni zainteresowani wspolpraca z ryanem ale do tej pory nie otrzymali powaznej oferty od fr, takze w koncu mol zostal sam z boeingiem, na razie zerwal negocjacje ale do nich wroci to tylko kwestia czasu...
MOL to największy klient Boeinga a jak wiadomo duży może więcej. Kupić i tak kupi ale na nowych warunkach z korzyścią dla FR oczywiście
dokładnie Bluebomba... A jeszcze dodam, że na pewno MOL nie jest nigdzie spalony. Jeżeli gra jest o kilkaset maszyn i miliairdy dolarów, to sentymenty i urazy na bok.
bluebomba
2009-12-18 23:44
Nie bądźcie dziećmi! te które odbiera 112 szt. ma w planie - a reszta 200 szt. to "DLA JAJA" Pan Mol nie jest głupcem i albo B mu da % zniżki albo A kupi:) - co raczej nie nastąpi bo mają już tyle B to by sobie serwisu nie psuli... to jest an PRZETRZYMANIE komu pierwszemu zwieracz puści i da lepszą CENĘ!!!
moim zdaniem franca predzej czy pozniej ale kupi boeingi, airbus chyba odpada (tam mol nie jest chyba brany na powaznie po tym co zrobil w 2001 roku, w ostatniej chwili zmienil zdanie i wybral boeinga a kontrakt mial juz ponoc obiecany airbus, strategia mola wowczas byla taka, ze wysylal faksem na zmiane propozycje boienga i airbusa, w airbusie ponoc juz otwierali szampana a tu taki zonk...takze tam mol jest juz spalony, boeing musial sie tez pozniej wkurzac jak mol gadal ze ich zgwalcil), poza tym kontrakt nie opiewalbyt na 15 mld $ tylko gdzies polowe tej sumy (franca ma ogromne upusty, jakie nikt dokladnie nie wie, mol zartowal ze nie powie tego nawet ksiedzu na spowiedzi)
CRJ 1000 NG zabiera na pokład już 100 pasażerów więc już coś no ale faktycznie, FRanca to masowa linia więc chyba zostaje Airbus A320 w konfiguracji 180 foteli lub liczą na to że Boeing zgłosi się na kolanach do MOL'a
neww: zanim cos napiszesz to sprawdz...na angielskich stronach ( DM, The Times i paru innych) sa o tym fakcie dos dobrze udokumentowane artykuly lacznie z wypowiedziami przedstawicieli Boeninga potwierdzajace fakt wycofania sie Ryanair ( a nie wg Twojej pisowni Ryana- gdyz cos takiego nie istnieje)..z umowy na dostarczenie 200 samolotow, przyczyna? zmiana warunkow serwisu samolotow przez producenta...
A CRJ jest dla FR za mały.
Aynis, histrion: Airbus już dość dawno (i po raz kolejny) odesłał MOLa do wszystkich diabłów (czyli uprzejmie powiedział, że owszem mogą im sprzedać, ale bez specjalnych zniżek).
kolejna kaczka dziennikarska Ryana - co tu komentować ????? W żadnych z artykułów na ten temat nie było wypowiedzi przedstawiciela Boeinga , i kto przy zdrowych zmysłach podaje zarys i wartość kontraktów , czego nie można odmówić mają mistrzów w marketingu którzy wypuszczają regularne komunikaty na tyle kontrowersyjne że temat powielają BEZPŁATNIE portale - myślę że równie dobrze tego artykułu mogło by nie być bo jest to paplanie o niczym
histrion
2009-12-18 20:29
"koncerny nie doszły do porozumienia z producentem"? Jakie koncerny?
oj, jak nie Boeing, to jest Airbus albo Bombardier z CRJ 1000 NG
Tyle z info ze strony FR na ten temat: "Ryanair will now bring forward plans to significantly reduce growth and capital expenditures, in order to maximise cash balances for distribution to shareholders during the period 2012-2015."
sorry, miało być "do 2013 dostaną ponad 100 maszyn"
Nie ograniczą lotów. Przecież to chodzi o boeingi dopiero na 1013-1016... Do 2016 dostaną ponad 100 maszyn!! To znaczy że bardzo zwiększą ilość lotów i połączeń. A z Benkiem to gra... Po prostu chcą niższą cenę...
W sumie 200 samolotów piechotą nie chodzi, 15 mld $ też...
a mnie się wydaje, że jeszcze z benkiem wrócą do rozmów