Ryanair rezygnuje z 200 Boeingów

Ryanair rezygnuje z 200 Boeingów Tanie linie lotniczeRyanair rezygnują z 200 samolotów Boeing 737-800, które miały być dostarczone w latach 2013-16. Ryanair w latach 2010-2013 ma odebrać 112 nowych maszyn. Firma zamierzała zamówić kolejne 200, ale koncerny nie doszły do porozumienia. Wartość zamównienia szacuje się na 15 mld dolarów. W 2009 roku Boeing dostał zamówienia na 213 samolotów wszystkich...
18/12/2009 16:17   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
olo 2009-12-21 09:26   
olo - Profil olo
southwest jest wiekszym klientem niz ryan - globalnie
piterius 2009-12-19 11:32   
piterius - Profil piterius
Oczywiście, że to gra na zwłokę, FR zweryfikował swój budżet na najbliższe lata i by się nie wpakować wykorzystał kwestię zmiany warunków serwisowania, by się sprytnie wycofać z tak dużego zamówienia póki co. Zbyt młodą ma flotę B 737 by decydować się teraz na Airbus - to nie wchodzi w grę, za dużo zachodu/kosztów by to zmieniać.
votek 2009-12-19 01:06   
votek - Profil votek
jeszcze szczegol...na niekorzysc airbusa przemawia kurs euro do dolara
1 eur=1.43 $
cenowo airbus nie szans
votek 2009-12-19 00:57   
votek - Profil votek
uwazam za malo prawdopodobne ze airbus do francy wieksza znizke i lepsze warunki niz boeing, to po pierwsze, po drugie, mol probowal powtorzyc strategie z 2001 roku ale airbus nie dal sie w to wciagnac, w jakims wywiadzie czytalem wypowiedz przedstawiciela airbusa ze owszem sa oni zainteresowani wspolpraca z ryanem ale do tej pory nie otrzymali powaznej oferty od fr, takze w koncu mol zostal sam z boeingiem, na razie zerwal negocjacje ale do nich wroci to tylko kwestia czasu...
mppt 2009-12-19 00:20   
mppt - Profil mppt
MOL to największy klient Boeinga a jak wiadomo duży może więcej. Kupić i tak kupi ale na nowych warunkach z korzyścią dla FR oczywiście
migajos 2009-12-18 23:56   
migajos - Profil migajos
dokładnie Bluebomba... A jeszcze dodam, że na pewno MOL nie jest nigdzie spalony. Jeżeli gra jest o kilkaset maszyn i miliairdy dolarów, to sentymenty i urazy na bok.
bluebomba 2009-12-18 23:44   
bluebomba - Profil bluebomba
Nie bądźcie dziećmi! te które odbiera 112 szt. ma w planie - a reszta 200 szt. to "DLA JAJA" Pan Mol nie jest głupcem i albo B mu da % zniżki albo A kupi:) - co raczej nie nastąpi bo mają już tyle B to by sobie serwisu nie psuli... to jest an PRZETRZYMANIE komu pierwszemu zwieracz puści i da lepszą CENĘ!!!
votek 2009-12-18 23:16   
votek - Profil votek
moim zdaniem franca predzej czy pozniej ale kupi boeingi, airbus chyba odpada (tam mol nie jest chyba brany na powaznie po tym co zrobil w 2001 roku, w ostatniej chwili zmienil zdanie i wybral boeinga a kontrakt mial juz ponoc obiecany airbus, strategia mola wowczas byla taka, ze wysylal faksem na zmiane propozycje boienga i airbusa, w airbusie ponoc juz otwierali szampana a tu taki zonk...takze tam mol jest juz spalony, boeing musial sie tez pozniej wkurzac jak mol gadal ze ich zgwalcil), poza tym kontrakt nie opiewalbyt na 15 mld $ tylko gdzies polowe tej sumy (franca ma ogromne upusty, jakie nikt dokladnie nie wie, mol zartowal ze nie powie tego nawet ksiedzu na spowiedzi)
szot 2009-12-18 21:45   
szot - Profil szot
CRJ 1000 NG zabiera na pokład już 100 pasażerów więc już coś no ale faktycznie, FRanca to masowa linia więc chyba zostaje Airbus A320 w konfiguracji 180 foteli lub liczą na to że Boeing zgłosi się na kolanach do MOL'a
4tech 2009-12-18 21:21   
4tech - Profil 4tech
neww: zanim cos napiszesz to sprawdz...na angielskich stronach ( DM, The Times i paru innych) sa o tym fakcie dos dobrze udokumentowane artykuly lacznie z wypowiedziami przedstawicieli Boeninga potwierdzajace fakt wycofania sie Ryanair ( a nie wg Twojej pisowni Ryana- gdyz cos takiego nie istnieje)..z umowy na dostarczenie 200 samolotow, przyczyna? zmiana warunkow serwisu samolotow przez producenta...
mimis 2009-12-18 21:18   
mimis - Profil mimis
A CRJ jest dla FR za mały.
mimis 2009-12-18 21:18   
mimis - Profil mimis
Aynis, histrion: Airbus już dość dawno (i po raz kolejny) odesłał MOLa do wszystkich diabłów (czyli uprzejmie powiedział, że owszem mogą im sprzedać, ale bez specjalnych zniżek).
neww 2009-12-18 21:08   
neww - Profil neww
kolejna kaczka dziennikarska Ryana - co tu komentować ????? W żadnych z artykułów na ten temat nie było wypowiedzi przedstawiciela Boeinga , i kto przy zdrowych zmysłach podaje zarys i wartość kontraktów , czego nie można odmówić mają mistrzów w marketingu którzy wypuszczają regularne komunikaty na tyle kontrowersyjne że temat powielają BEZPŁATNIE portale - myślę że równie dobrze tego artykułu mogło by nie być bo jest to paplanie o niczym
histrion 2009-12-18 20:29   
histrion - Profil histrion
"koncerny nie doszły do porozumienia z producentem"? Jakie koncerny?
szot 2009-12-18 19:32   
szot - Profil szot
oj, jak nie Boeing, to jest Airbus albo Bombardier z CRJ 1000 NG
aynis 2009-12-18 19:25   
aynis - Profil aynis
Tyle z info ze strony FR na ten temat: "Ryanair will now bring forward plans to significantly reduce growth and capital expenditures, in order to maximise cash balances for distribution to shareholders during the period 2012-2015."
migajos 2009-12-18 19:23   
migajos - Profil migajos
sorry, miało być "do 2013 dostaną ponad 100 maszyn"
migajos 2009-12-18 19:22   
migajos - Profil migajos
Nie ograniczą lotów. Przecież to chodzi o boeingi dopiero na 1013-1016... Do 2016 dostaną ponad 100 maszyn!! To znaczy że bardzo zwiększą ilość lotów i połączeń. A z Benkiem to gra... Po prostu chcą niższą cenę...
aynis 2009-12-18 17:27   
aynis - Profil aynis
W sumie 200 samolotów piechotą nie chodzi, 15 mld $ też...
marian 2009-12-18 17:15   
marian - Profil marian
a mnie się wydaje, że jeszcze z benkiem wrócą do rozmów
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy