Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_88aee
2019-02-14 09:54
Nikt nie chce "uwalic" Modlina, bo on nie bedzie zadna konkurencja dla CPK. CPK bedzie tylko 6 km dalej niz Modlin liczac od centrum Warszawy, przy planowanym lepszym dojezdzie, a standard obslugi pasazerow w Modlinie wyklucza loty tam jakichkolwiek linii innych niz lcc.
Problem Modlina jest taki, ze nie jest rentowny mimo osiagniecia pelnego planowanego wykorzystania. Czy ktos dziwi sie, ze wspolnicy nie chca dokladac dalszych pieniedzy bez jasnego planu ich zwrotu? Dla porownaniu marza PPL to okolo 40 proc. przychodow.
gość_ea686
2019-02-14 09:38
CPK to interes izraelsko-amerykański. Polakom nie jest do niczego potrzebny.Modlin to dobra opcja. Dla pasażerów.Bo jak dyskutanci zapominają lotnictwo jest dla pasażerów. Radom to ciężki idiotyzm. Najlepiej zróbcie port lotniczy Warszawa-Szczecin.
PiS przerżnie następne wybory.I mówię to jako były wyborca PiS.
gość_6492a
2019-02-13 23:15
Przecież inwestycja w Modlin pogłębiła by tylko straty bo zmalałyby ceny za obsługe ruchu. Tam opłaca się po prostu przeczekać ponosząc straty do końca okresu zamiast inwestować. A potem trzeba podpisać lepszą umowę albo z góry zbankrutować to lotnisko i zacząć od nowa.
gość_b080c
2019-02-13 22:43
Nie moge sie doczekac tego bankructwa. Im szybciej tym lepiej!!!
gość_00546
2019-02-13 22:14
A wszystko dlatego że to nie są decyzje ekonomiczne tylko polityczne. Rząd chce uwalić Modlin bo za wszelką cenę chce stawiać CPK na którym chce zarobić miliardy a Modlin jeśli przetrwa może być dość sporą konkurencją dla CPK i będzie klapa.
gość_03df9
2019-02-13 20:09
Wiecznym bankrutem to jest raczej lotnisko w Modlinie, bo jak do tej pory nie przyniosło nawet złotówki zysku...
adam7691
2019-02-13 18:25
gość_0ec52: to się przenieś do FR
gość_896a1
2019-02-13 15:38
Cyrkiem jest to, że PPL jako 30% udziałowiec w tym porcie nie ma wglądu w umowę, która została podpisana z przewoźnikiem, którym jest tam jedynym klientem :) PPL proponował zdjęcie zasady jednomyslnosci, MPL się nie zgodził bo byłaby zerwana umowa z Ryanairem i zaczęto by to wszystko od nowa (rozbudowanoby WMI). MPL jest zakładnikiem Ryanaira, podpisał umowę i teraz oczekuje, że inny udziałowiec będzie inwestował w ten port, który nie przynosi kasy, bo taką ma umowe i nawet nie chce sie nią podzielić. Czyli zainwestuję więcej, a w dalszym ciągy tylko Ryanair który już teraz płaci grosze będzie pogłębiać straty, bo pamiętajmy, że im więcej paxów w lotnisku tym mniejsze wpływy, bo zniżki wolumenowe czyli obniżanianie opłat dla wszystkich paxów po przekroczeniu progów, a nie tylko obniżanie opłat dla paxów inkrementalnych. Jako podatnik podziękuję za dopłacanie do inwestowania w port, który traci kasę i musi byc zasypywana dalej moimi podatkami, by firma z Irlandii mogła generować marżę na jednym z najtańszych lotnisk w Polsce.
usuniety
2019-02-13 15:21
A czy to PPL podpisał głodową umowę z Ryanairem, że ma być obciążony winą za finanse Modlina? Jak się ludowy chcą bawić w lotnisko, to niech się bawią, ale na swój koszt, nie podatników. Tak się kończy sponsorowanie prywatnych firm typu Ryanair...
gość_74f6e
2019-02-13 12:11
marna korzyść z Ryanair, który się stąd zwinie przy pierwszej okazji, gdy tylko coś mu nie będzie pasowało, np. dopłaty. Niech w takim razie sami zainwestują w swoje lotnisko w Modlinie. To co tam się dzieje to porażka polskiego biznesu lotniczego i przykład jak zmarnować potencjał. I Pan Rzecznik portu nie zmieni rzeczywistości przekazując światu, że jest jednak inaczej i Modlin czeka świetlana przyszłość. Nie czeka i dobrze...
gość_0ec52
2019-02-13 11:04
LOT notorycznie, systemowo wręcz łamiący prawa pracownicze m.in. fikcyjnym samozatrudnieniem. LOT ratowany pomocą publiczną jawną i niejawną (w tym blokowaniem rozwoju portów regionalnych). Lot z fatalną obsługą, marnym produktem twardym, i notorycznie łamiącym prawa pasażera w przypadku odwolań/opóźnień.
Marna 'korzyść' z takiej linii, i nie za wiele podatków masz z wiecznego bankruta.
Oczywistym jest że ta cała sytuacja to konflikt polityczny. Zgadzam się, że rząd, nawet tak fatalny i wypaczony jak obecny, będzie robić wszystko, żeby dbać o własny biznes, czyli LOT. I zgadzam się, że dla Polaków wielki państwowy przewoźnik, dający tysiącom Polaków zatrudnienie, płacący w Polsce podatki itd, jest jak najbardziej potrzebny, zatem kibicuję LOTowi, ale tak otwarta i oczywista walka z Ryanairem nie służy nikomu.