Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
lmajchrowski: chyba mnie nie zrozumiales...aby zwiekszyc przepustowosc lotniska nie wystarczy zbudowac " x" terminali bez modernizacji drog kolowania( o ktorych sam pisales) czy wlasnie budowy trzeciego pasa....budujac nastepny terminal poprawi sie tylko warunki odprawy pasazerow...tak przy okazji na LHR aby zwiekszyc przepustowosc lotniska planuje sie budowe naatepnego pasa startowego pomimo protestow mieszkancow zachodniego Londynu...
a jednak sie pomylilem dzis informacja na stronie PPL sie ukazała dotyczaca przetargu jeszcze wczoraj wieczorem jej nie było:).
na stronie PPLu ani słowa o tym ze wyłoniono wykonawcę na dokonczenie T2 i pirsów. Zawsze sie chwalili takimi rzeczami. Jednakze wiadomo ze terminal dokonczy Hochtief który złozył najkorzystniejsza oferte na dokonczenie budowy lotniska. Koperty przetargowe zostały otwarte w piątek 4 grudnia jednakze informacje o tym pojawily sie na portalach internetowych i w gazetach a na stronie PPL cisza w tym temacie. Hochtief to bardzo dobry wybór jezeli chcą dokonczyc T2 przed euro 2012. Ta firma budowała na poczatku lat 90 T1 w WAW i skonczyli budowe przed czasem, wiec jezeli nie bedzie teraz protestów innych firm, które stawały w przetargu w tym równiez konsorcjum Ferrovial - Budimex bo oni tez stawali w przetargu to wszystko jest juz na dobrej drodze.
lmajchrowski
2009-12-08 03:14
4tech: dokonczenie terminala nic nie da ??? chyba nie wiesz co piszesz
lmajchrowski: to i tak nic nie zmieni...moga byc i 3-4 terminale ale jak nie poprawia przepustowosci lotniska to nic to nie da...
lmajchrowski
2009-12-07 22:14
Dokladnie tak najpierw powinni dokonczyc terminal a oni juz sie martwia nowym pasem tylko w polsce taka glupota.
zeby WAW obsługiwała 25 mln pasazerow potrzebny bylby 3 terminal a narazie drugiego nie moga skonczyc.
100% zgody z lmachrowski. O przepustowości lotniska (ilość operacji nie paxów) decydują drogi kołowania i ilość i rozmieszczenie "zjazdów". Jeden pas w WAW spokojnie powinien pozwolić obsłużyć 25 mln paxów.
lmajchrowski
2009-12-07 00:51
4tech: przez linie komercyjne uzywane sa dwa pasy krzyzujce. Owszem jest 5 ale sa one za blisko siebie by moc korzystac z dwoch jednoczesnie dlatego uzywane sa dwa najdluzsze pasy krzyzujce sie 4R/22L oraz 13C/31C jeden do startow a drugi do ladowan. Inne pasy sa za ktorkie by mogly przyjmowac samoloty pasazerskie.
lmajchrowski: no to troche przesadziles z porownaniem MDW do WAW:)....na MDW masz piec pasow startowych z czego uzywanych jest chyba 4?...z tego co sie zdazylem rozeznac wylaczony jest chyba RWY 13R/31?....no i chyba te lotnisko jest czynne 24h..?
lmajchrowski
2009-12-06 22:22
Tak MDW
spider_85
2009-12-06 21:56
,,znowu Poludnie"" myslalem, ze nigdy nie zobacze tu na forum podobnego wpisu :p
lmajchrowski: mam pytanie, piszac lotnisko Midway miales na mysli MDW...??
znowu Poludnie ... mimo dlugich lotow jednak jest ok.. jak widac w italii rzadzi wizz a w es bedzie FR
marecki zapomniałeś o Oborach
bo najpierw był chaos, z chaosu wyłoniły się włoskie lotniska a potem dopiero reszta świata;)
paolo, na przyszłość polecam pampersy ;-0 Co znaczy obora? Ja żadnego bydła nie widziałem w WAW za to widziałem ludzi zachowujących się jak bydło na lotniskach włoskich .To ze lotnisko jest duże nie znaczy ze jest piękne i funkcjonalne np.Fiumicino. Kiedy ostatni raz byłeś na lotnisku w WAW? Czy kiedykolwiek korzystałeś z T2 w WAW? Co do Balic i połączenia do Madrytu ,przecież pisałeś ze nie będziesz korzystał z Kurnika.
lmajchrowski: a czy lotnisko midway działa 24h jeżeli tak to zmienia to trochę postać rzeczy:) LGW chyba tez nie jest 24h chociaż odlatywalem z niego czarterem o 3 rano/ w nocy:)... wiem ze jest wiele lotnisk z jednym pasem i maja większy "przerob" niż WAW np. STN chociaż jest już decyzja o jego rozbudowie i budowie 2 pasa... LGW jest lotniskiem nie rozwojowym własnie z braku możliwości budowy 2 pasa( wiedza za brytyjska agencja lotnictwa) czy jakiś tak:)... Co do dróg kolowania na WAW podzielam atwoje zdanie co zreszta napisałem poprzednio (pośrednio o braku możliwości szybkiego zjazdu)
lmajchrowski
2009-12-06 06:27
4tech: No to ci przeciez napisalem nowe drogi kolowania wystarczy zbudowac a nie caly pas taniej i szybciej. Hahaha "tegie glowy" masz na mysli te od rospudy ??? Juz napisalem ze midway ma dwa krzyzujace sie pasy i jakos daja rade nie mowiac juz o Gatwick ktory ma tylko jeden pas i 700 operacji dziennie wiec niech mysla te "tegie glowy" o dokonczeniu tej budy zwanej T2 a nie nad glupotami.
sorki RWY 15 mialobyc a nie RWY 11 za błąd przepraszam:)