gość_c3df9
2017-10-04 22:18
25 zł na lotnisko w Goleniowie? Skąd? Chyba z Goleniowa, bo ze Szczecina to bardziej 150.
gość_377e5
2017-10-04 21:05
na lotnisko w Goleniowie wcale nie jest daleko !!! Nie przesadzaj że jest tez drogo .. 25 zł w najdroższym przypadku a do berlina turlasz się 2,5h. Brawo Szczecin !!! Fakt jest taki że Ryanair musi zostać bo nim tylko leciałem 6 razy w lipcu sierpniu do Waw. LOT tez musi opuścić ceny ! 100-120 złmax w obie strony i to tego samego dnia.
Marcin14
2017-09-26 22:43
@gość_251b0, właśnie dlatego specjalnie nie wspominałem o połączeniu Kraków-Berlin, bo ono zdecydowanie ma wpływ na możliwość otwarcia SZZ-KRK. Jednak chyba niewielki dla Polaków, którym trudno sobie wyobrazić podróżowanie między tymi miastami przez Berlin. Odpowiednia reklama tego połączenia w Niemczech mogłaby przynieść dobre rezultaty i myślę, że 15-25% podróżnych mogłoby być Niemcami (niekoniecznie z Berlina).
gość_251b0
2017-09-26 21:26
@Marcin14 Myślę, że taka krajówka Szczecin - Kraków by się opłaciła zwłaszcza teraz jak airberlin upada i Kraków za niedługo straci pewnie połączenie do Berlina TXL.
Może choć część z tych ludzi co latali na tej trasie p2p zdecydowała by się na lot do Szczecina a potem dojazd do Berlina.
Marcin14
2017-09-26 20:55
Ale właśnie mimo tego beznadziejnego położenia Szczecin dobrze się odnajduje. Znalazł świetną niszę w lotach do Norwegii i na krajówkach. W tym Berlin nie zagraża właściwie w ogóle, a do Norwegii w wielu przypadkach ze świetnych cen mogliby skorzystać berlińczycy. :o To prawda, że inne połączenia są trudne do otwarcia właśnie przez Berlin - szczególnie kierunki w zachodniej i południowej Europie. Myślę, że szansa SZZ spoczywa szczególnie w maksymalizacji połączenia z Warszawą, otwieraniu nowych krajówek (KRK od zaraz, może coś jeszcze później) i w kierunkach wschodnich, nie zachodnich czy południowych, bo tych w Berlinie na pęczki. Jakoś nikt ze Szczecina nie wpadał na pomysł, żeby polecieć do Gdańska, Olsztyna czy Rzeszowa z Berlina, a być może przewoźnicy na to liczyli. Co się działo lub dzieje z tymi połączeniami, dobrze wiemy.
Szczecin jest zdecydowanie gotowy na nowe połączenia na wschód: Kijów, Lwów i Sztokholm.
Wydaje mi się też, że SZZ mógłby otworzyć i utrzymać kilka bliskich połączeń, które z Berlina byłyby czasowo nieopłacalne: do Pragi, Billund i Kopenhagi lub Malmo (te już wielokrotnie próbowane, ale teraz jest czas).
gość_c3df9
2017-09-24 22:54
Ciekawe to moze i nie jest, ale czy takie nadzwyczajne? Lotnisko w Szczecinie nie jest zbyt przyjazne - daleko od miasta, drogi dojazd jeśli ktoś nie ma własnego samochodu (o tym kolejowym pseudopolaczeniu to lepiej nie mowić), oferta wiadomo jaka. I trudno zeby była inna skoro nie tak dużo dalej jest lotnisko w Berlinie, na które mozna dojechać za grosze i poleciec taniej. To się nigdy nie zmieni, nawet jeśli zamiast TXL w końcu kiedyś otworzą BER. Musiałoby dojść do zamknięcia granicy, wtedy sytuacja by się zmieniła, ale dopóki do Niemiec jeździ się bez problemu, to tak po prostu bedzie - malutki kórniczek i kilka połączeń na krzyż.
gość_05ee0
2017-09-24 17:07
Wystarczy,że Ryanair wycofa się z polskich krajówek to Szczecin czekają poważne spadki.Nie jest to zbyt ciekawe,że 1/3 całego ruchu to połączenie do Warszawy.
gość_ec250
2017-09-23 19:57
Szczecinianie mogę być coraz bardziej dumni ze swojego portu lotniczego!