Poznań: W maju spadek

Poznań: W maju spadek Liczba pasażerów spadła w segmencie połączeń regularnych (113 tys., -4,89 proc.) oraz General Aviation (319 os., -32,84 proc.). Wzrost wykazały za to połączenia czarterowe (27,1 tys., +19,22 proc.).W maju na Ławicy wykonanych zostało niecałe 2 tys. startów i lądowań (-12,02 proc.).
27/06/2017 07:42   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_b3c72 2017-07-03 13:57   
gość_b3c72 - Profil gość_b3c72
Styczeń-maj 2016 554881 pax styczeń-maj 2017 556673 = + 1792.Malutko na plusie ale zawsze do przodu.Od jesieni zaczną się konkretne wzrosty.Przyszły rok o niebo lepszy.
malin 2017-06-28 13:43   
malin - Profil malin
solokhumbu: jak się BBI otworzy to jednak będzie gorzej dla Poznania. Sam ze dwa razy leciałem z Tegla (raz prywatnie, raz firmowo). Jeżeli z Tegla się przeniosą na Schonefeld to będzie spokojniejszy dojazd z Poznania (bez konieczności ryzyka jazdy przez miasto) - o jakieś 30 -40 minut można założyć. Do Schonefeld jadąc szybko można dojechać w 2,5 h.
solokhumbu 2017-06-27 15:44   
solokhumbu - Profil solokhumbu
@Marcin14: a czy przypadkiem AB nie "hubuje" na TXL? I czy kilka lat temu LH nie ogosiła oficjalnie, żę BBI nie będzie jej trzecim hubem?
Wiem doskonale, w jakim stanie jest AB, ale (póki co) jest. Choć szejkowie powoli tracą cierpliwość...
A
Marcin14 2017-06-27 13:41   
Marcin14 - Profil Marcin14
Prosta kalkulacja dla spłaty BER przez 30 lat: 7 mld euro / 30 lat / 30 mln pax rocznie = 8 euro za każdy przylot czy wylot pasażera. Czyli 16 euro więcej na każdym bilecie, nie wliczając kosztów obsługi lotniska (również wyższych). Te 70 zł może zrobić różnicę dla POZ.
Marcin14 2017-06-27 13:37   
Marcin14 - Profil Marcin14
@solokhumbu - TXL nie jest hubem, a BER ma zadanie takim być, szczególnie dla LH i kolegów ze *Alliance. Jak jednak zauważam poniżej, ceny powinny wzrosnąć, nawet dość drastycznie. Ale ruch niskokosztowy będzie się rządził własnymi prawami.
Marcin14 2017-06-27 13:34   
Marcin14 - Profil Marcin14
No jak się otworzy BER czyli "Berliner Elephant ReeeallyWhite", to żeby za niego wreszcie jakoś zapłacić, ceny tam po prostu muszą wzrosnąć na potęgę. Co innego jeśli rzeczywiście nie zamkną TXL w tym samym czasie i jeszcze Ryanair się tam przeniesie. Będzie ciekawie.
solokhumbu 2017-06-27 13:34   
solokhumbu - Profil solokhumbu
gość_b38ff: nic nie będzie. A przynajmniej nic dramatycznego. Czy dziś nie ma:
a) lotniska lowcostowego bliżej grancy z PL (czyli SXF)
b) lotniska sieciowego (TXL)
BBI oznacza tylko zwiększenie łącznej przepustowości BER jako aglomeracji i sumy (zakładając zachowanie TXL) dwóch istniejących dziś lotnisk.
Berlin (ale również WAW/WMI) przegrywa z POZ (i z każdym innym lotniskiem regionalnym) w jednym kryterium: czas dojazdu. Przy większości rejsów z POZ wychodzę z domu ok 2h00-2h15-max. 2h30 przed godziną odlotu.
Ile wcześniej muszę wyjść lecąc z Berlina czy Warszawy?
gość_348d5 2017-06-27 13:10   
gość_348d5 - Profil gość_348d5
A dokąd można lecieć z Poznania? Moje ostatnie wyloty z lotnisk: Sevilla (BER), Bari (BER), Madera (WAW), Dubrovnik (BER), Bergamo (POZ). Teraz już nawet Bergamo nie ma, a nawet Rzymu - co uważam za wielką KPINĘ!
gość_b38ff 2017-06-27 12:01   
gość_b38ff - Profil gość_b38ff
malin: to co dopiero bedzie jak kiedys w koncu otworzy sie BER? Strach sie bac. 0
gość_0a454 2017-06-27 11:40   
gość_0a454 - Profil gość_0a454
@malin Sam często jeżdżę z Poznania do Berlina zamiast lecieć z POZ. Ceny zwłaszcza na "emigracyjnych" kierunkach typu UK w szczytowych okresach świątecznych/wakacyjnych są dużo, dużo niższe niż z POZ czy WAW. A do Berlina dojedziesz za 50zł busem albo blablacarem.
gość_e6436 2017-06-27 11:35   
gość_e6436 - Profil gość_e6436
malin: sporo osób ma samochód służbowy, wiec taka podróż nic ich nie kosztuje, a jeśli własna firma to wrzuca to w koszty i tez taniej im wyjdzie.
malin 2017-06-27 11:26   
malin - Profil malin
No cóż, niestety dostępność Warszawy i Berlina autem w około 3 godziny wysysa sporo. Przekonujcie swoich znajomych, żeby latali z Poznania, a nie automatycznie jadą do Berlina mówiąc że taniej, ale nie wliczając kosztów dojazdu (kilkaset zł) i parkingu na miejscu (kolejne kilkaset). Nie wspomnę już dodatkowego czasu "urlopu" paru godzin tan i paru powrót spędzonego w drodze na lotnisko.
gość_05ee0 2017-06-27 10:42   
gość_05ee0 - Profil gość_05ee0
Poznań trochę mnie rozczarował,taka wspaniała metropolia i takie cudne miasto zasługuje na więcej.
gość_ada1d 2017-06-27 09:43   
gość_ada1d - Profil gość_ada1d
wedlug mnie to jeszcze druga liga
gość_b38ff 2017-06-27 09:21   
gość_b38ff - Profil gość_b38ff
Slabo. Jak na silnie ekonomiczny osrodek, lotnisko w polskiej trzeciej lidze. I nowe kierunki tego znaczaco nie zmienia. Szkoda, ale taka sytuacja juz latami sie ciagnie i nie widac szansy na poprawe. Od lat nowe kierunki maja ozywic poznanski port. I nic sie nie dzieje.
solokhumbu 2017-06-27 08:53   
solokhumbu - Profil solokhumbu
@adam7691: ja bym nie dramatyzował.
Już teraz lata LWO i TLV by LO oraz trzecie EIN by W6. Za chwilkę (w wakacje) dalsze zwiększenie liczby rotacji do WAW. Od końca sierpnia IEV. Prawdziwa petarda od W17/18: 7 kierunków od Ryana + poranne FRA.
Rok zakończymy kilkuprocentowym plusem, myślę, że coś w granicach 1,79-1,81m. A prawdziwy wzrost w 2018 - spokojnie o 10-12%, a jeśli FR postawi drugiego benka (o czym dość wyraźnie pobąkuje) to nawet więcej.
adam7691 2017-06-27 08:40   
adam7691 - Profil adam7691
no cóż jak się nie ma dokąd polecieć to po prostu się nie lata,
a tak na poważnie myślę, że jest to korekcja do rzeczywistej potrzeby i dużo więcej nie będzie, latem przybędzie czarterów, a tradycyjne (sieciowe) linie pozostaną na stałym poziomie, być może zmienią coś LCC, ale to zależy od dostępności ciekawych kierunków, a z tym niestety nie jest najlepiej, mimo ostatnio dodanych (przywróconych) kierunków
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy