Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_b3c72
2017-07-03 13:57
Styczeń-maj 2016 554881 pax styczeń-maj 2017 556673 = + 1792.Malutko na plusie ale zawsze do przodu.Od jesieni zaczną się konkretne wzrosty.Przyszły rok o niebo lepszy.
solokhumbu: jak się BBI otworzy to jednak będzie gorzej dla Poznania. Sam ze dwa razy leciałem z Tegla (raz prywatnie, raz firmowo). Jeżeli z Tegla się przeniosą na Schonefeld to będzie spokojniejszy dojazd z Poznania (bez konieczności ryzyka jazdy przez miasto) - o jakieś 30 -40 minut można założyć. Do Schonefeld jadąc szybko można dojechać w 2,5 h.
solokhumbu
2017-06-27 15:44
@Marcin14: a czy przypadkiem AB nie "hubuje" na TXL? I czy kilka lat temu LH nie ogosiła oficjalnie, żę BBI nie będzie jej trzecim hubem?
Wiem doskonale, w jakim stanie jest AB, ale (póki co) jest. Choć szejkowie powoli tracą cierpliwość...
A
Marcin14
2017-06-27 13:41
Prosta kalkulacja dla spłaty BER przez 30 lat: 7 mld euro / 30 lat / 30 mln pax rocznie = 8 euro za każdy przylot czy wylot pasażera. Czyli 16 euro więcej na każdym bilecie, nie wliczając kosztów obsługi lotniska (również wyższych). Te 70 zł może zrobić różnicę dla POZ.
Marcin14
2017-06-27 13:37
@solokhumbu - TXL nie jest hubem, a BER ma zadanie takim być, szczególnie dla LH i kolegów ze *Alliance. Jak jednak zauważam poniżej, ceny powinny wzrosnąć, nawet dość drastycznie. Ale ruch niskokosztowy będzie się rządził własnymi prawami.
Marcin14
2017-06-27 13:34
No jak się otworzy BER czyli "Berliner Elephant ReeeallyWhite", to żeby za niego wreszcie jakoś zapłacić, ceny tam po prostu muszą wzrosnąć na potęgę. Co innego jeśli rzeczywiście nie zamkną TXL w tym samym czasie i jeszcze Ryanair się tam przeniesie. Będzie ciekawie.
solokhumbu
2017-06-27 13:34
gość_b38ff: nic nie będzie. A przynajmniej nic dramatycznego. Czy dziś nie ma:
a) lotniska lowcostowego bliżej grancy z PL (czyli SXF)
b) lotniska sieciowego (TXL)
BBI oznacza tylko zwiększenie łącznej przepustowości BER jako aglomeracji i sumy (zakładając zachowanie TXL) dwóch istniejących dziś lotnisk.
Berlin (ale również WAW/WMI) przegrywa z POZ (i z każdym innym lotniskiem regionalnym) w jednym kryterium: czas dojazdu. Przy większości rejsów z POZ wychodzę z domu ok 2h00-2h15-max. 2h30 przed godziną odlotu.
Ile wcześniej muszę wyjść lecąc z Berlina czy Warszawy?
gość_348d5
2017-06-27 13:10
A dokąd można lecieć z Poznania? Moje ostatnie wyloty z lotnisk: Sevilla (BER), Bari (BER), Madera (WAW), Dubrovnik (BER), Bergamo (POZ). Teraz już nawet Bergamo nie ma, a nawet Rzymu - co uważam za wielką KPINĘ!
gość_b38ff
2017-06-27 12:01
malin: to co dopiero bedzie jak kiedys w koncu otworzy sie BER? Strach sie bac. 0
gość_0a454
2017-06-27 11:40
@malin Sam często jeżdżę z Poznania do Berlina zamiast lecieć z POZ. Ceny zwłaszcza na "emigracyjnych" kierunkach typu UK w szczytowych okresach świątecznych/wakacyjnych są dużo, dużo niższe niż z POZ czy WAW. A do Berlina dojedziesz za 50zł busem albo blablacarem.
gość_e6436
2017-06-27 11:35
malin: sporo osób ma samochód służbowy, wiec taka podróż nic ich nie kosztuje, a jeśli własna firma to wrzuca to w koszty i tez taniej im wyjdzie.
No cóż, niestety dostępność Warszawy i Berlina autem w około 3 godziny wysysa sporo. Przekonujcie swoich znajomych, żeby latali z Poznania, a nie automatycznie jadą do Berlina mówiąc że taniej, ale nie wliczając kosztów dojazdu (kilkaset zł) i parkingu na miejscu (kolejne kilkaset). Nie wspomnę już dodatkowego czasu "urlopu" paru godzin tan i paru powrót spędzonego w drodze na lotnisko.
gość_05ee0
2017-06-27 10:42
Poznań trochę mnie rozczarował,taka wspaniała metropolia i takie cudne miasto zasługuje na więcej.
gość_ada1d
2017-06-27 09:43
wedlug mnie to jeszcze druga liga
gość_b38ff
2017-06-27 09:21
Slabo. Jak na silnie ekonomiczny osrodek, lotnisko w polskiej trzeciej lidze. I nowe kierunki tego znaczaco nie zmienia. Szkoda, ale taka sytuacja juz latami sie ciagnie i nie widac szansy na poprawe. Od lat nowe kierunki maja ozywic poznanski port. I nic sie nie dzieje.
solokhumbu
2017-06-27 08:53
@adam7691: ja bym nie dramatyzował.
Już teraz lata LWO i TLV by LO oraz trzecie EIN by W6. Za chwilkę (w wakacje) dalsze zwiększenie liczby rotacji do WAW. Od końca sierpnia IEV. Prawdziwa petarda od W17/18: 7 kierunków od Ryana + poranne FRA.
Rok zakończymy kilkuprocentowym plusem, myślę, że coś w granicach 1,79-1,81m. A prawdziwy wzrost w 2018 - spokojnie o 10-12%, a jeśli FR postawi drugiego benka (o czym dość wyraźnie pobąkuje) to nawet więcej.
adam7691
2017-06-27 08:40
no cóż jak się nie ma dokąd polecieć to po prostu się nie lata,
a tak na poważnie myślę, że jest to korekcja do rzeczywistej potrzeby i dużo więcej nie będzie, latem przybędzie czarterów, a tradycyjne (sieciowe) linie pozostaną na stałym poziomie, być może zmienią coś LCC, ale to zależy od dostępności ciekawych kierunków, a z tym niestety nie jest najlepiej, mimo ostatnio dodanych (przywróconych) kierunków