Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
W 2004r Wizz przewiezie z Katowic ok.250 tys pasażerów.Ogółem port obsłuży ponad 600 tys.Jeśli nikt nie przyjeżdża to skąd biorą się pasażerowie?
Czy się to komuś podoba czy nie Katowice są trzecim portem w Polsce.
Niby najszybciej ale dlatego ze byli najbardziej w tyle. Njagorsze ze uzalezniaja sie od jednego przewoznika ktory jak sie nagle wycofa, co moze sie zdarzyc, skonczy sie katastrofa Pyrzowic i znow obsluga 200tys. pasazerow na rok. Szczerze mowiac to juz niweiele teraz mozna wymyslec, njpopularniejsze destynacje uruchomil Wizz i juz wiele nie moze sie zdarzyc bo Katowice nie maja nazwy, prawie nikt tam nie przyjezdza a linie musza liczyc na przyjezdnych
Strasza aczkolwiek najszybciej sie rozwijaja....
Katowice maja najwyzsze oplaty lotniskowe w Polsce! (vide projekt nowych oplat na stronie Okecia). Nastepny jest Szczecin, a dopiero na trzecim miejscu Warszawa. Wiec nic dziwnego, ze Katowice strasza oplatami :o)
EasyJet mnie wlasnie rozlozyl na lopatki swoja konkurencyjnoscia... Sprawdzalem z ciekawosci interesujacy mnie lot i cena gdy podalem jednego pasazera wynosila 19.49 euro, ale gdy podalem dwoch pasazerow to juz wzrosla do 25.49 euro za kazdego. Podobnie bylo w kilku innych polaczeniach, ktore sprawdzalem - czasami cena wzrasta od dwoch, czasami od trzech/czterech pasazerow. Dobrym przykladem moze byc poranny lot WAW-LTN, dla jednego pasazera 12.99, dla dwoch 18.99 od osoby (sprawdzalem 02.05.2005). Podobnie "konkurencyjne" jest porownanie cen (porownywalem dla odleglego 02.05.2005) polaczenia do Londynu z Krakowa (59.99 euro + 8 euro oplat) i Warszawy (12.99 euro lub 26.99 euro + 14 euro oplat). To jednak spora roznica. :(
Prosty test - przeszedlem na dwoch roznych komputerach az do danych dotyczacych platnosci (najpierw na jednym, potem na drugim) i system oferowal dwa bilety w taniej cenie.
Moze jest pula np 50 biletow w cenie 20euro, 49 jest wykupionych. Jesli pytasz o jeden miescicsz sie w tej 50 jesli o 2 wchodzisz do nastepnej puli drozszych biletow np koljene 50 miejsc juz za 26e . Tyle ze w takiej sytuacji jeden bilet powinien byc za 20e a drugi za 26e....
Bierz pod uwage oplate za platnosc karta, ktora Wizz i EJ pobiera, a Sky nie. Co do niskich oplat lotniskowych Ryana to bym polemizowal - ostatnio szukalem ich polaczenia z malego lotniska w Holandii - oplaty przekraczaly 25 euro. Z ciekawostek - radze zwrocic uwage, ze nie ma w CW doplaty paliwowej (narazie ;-) ) i ze oplaty lotniskowe w Katowicach sa zastraszajace! Jak to juz pokazywalem w analizie oplat lotniskowych kilkanascie komentarzy temu (inny watek), Wizz tez ma takie oplaty w Katowicach. Czyzby zatem okazalo sie, ze katowickie lotnisko chce odstraszyc pasazerow? :(
"Tanszosc" Etiudy w tym porownaniu oplat mozna wykazac, jezeli zauwazysz, ze doplata paliwowa Wizza to 40 zl, a Sky chyba okolo 5 euro. Jezeli przyjmiesz te same kwoty dla innych lotnisk to zauwazysz, ze oplaty CW sa raczej wysokie i jedynie brak (narazie) doplaty paliwowej pozwala je utrzymac na podobnym do konkurencji poziomie.
Oczywiście zapomniałem w analizie o easyjet!!!! Trasa WAW-LTN-WAW 30 kwietnia - 4 maja: 61,17 EUR (252,29 PLN)!!!!
A opłata lotniskowa z Warszawy wynosi tylko 14 EUR (57,74 PLN)!!!!
Całkowicie zgadzam się z Bogdanem...
Interesująca jest także analiza opłat lotniskowych. Naturalnie każdy z tych przewoźników startuje z innego lotniska Londynu, więc trudno porównywać, ale już Warszawę można wziąć pod lupę.
Odpowiednio (ceny opłat lotniskowych wzięte z połaczeń z poprzedniego mojego kometarza):
Centralwings - 95 PLN;
Sky - 108,69 PLN;
Wizz - 104 PLN.
Zatem Wizz obnizył swoją opłate z Warszawy z poprzednich 117 PLN. Mimo wszystko jednak, Centralwings wypadają tu najkorzystniej, tym bardziej, że ich pasażer jest odprawiany w Terminalu 1, a reszty w Etiudzie, która miała być "tańsza" ze względu na swoje warunki techniczno-relaksacyjne, lub też ich brak :o)
Biorąc pod uwa
Dla mnie konkurencyjny jest Ryanair i Easyjet , przynajmniej place za oplaty uczciwe od 5-12 GBP w 1 strone , a nie jak w Wizzair gdzie dostalem darmowy bilet z programu lojalnosciowego , przelot w 2 str za 0 zl +oplaty . Sciagneli mi z karty 54 GBP , taki to lot za darmo , oplaty , doplaty za paliwa , serwis pasazerski , oplata za transakcje, za call centrum ( nie bylo innej mozliwosci zakupu biletu ) , dobrze ze zapomnieli pobrac zaliczki na oddychanie powietrzem tam gdzie go brakuje !!
Biorąc pod uwagę "całokształt", to podejrzewam, że zdecyduje się w przyszłości na Centralwings. Co prawda Sky'em i Wizzem jeszcze nie leciałem (Wizzem w styczniu będę leciał), ale jakoś mnie nie zachęcają zbytnio, gdyż nie umiem określić dokładnych dat wylotów za pół roku:o) Jeśli Centralwings utrzymają takie ceny, to będzie interesująco!
Zrobiłem porównanie: Biorąc pod uwagę obecne promocje Wizza i Sky, to wychodzi nastepująca symulacja:
Centralwings WAW-LGW-WAW 1 maja - 3 maja: 309 PLN;
Sky WAW-STN-WAW 29 kwietnia - 4 maja: 237,37 PLN;
Wizz WAW-LTN-WAW 30 kweitnia - 4 maja: 215 PLN.
Sky i Wizz maja loty z Londynu rano, dlatego wziąłem 4 maja jako powrót, podczas gdy Centralwings odlatują wieczorem.
Minusem Sky i Wizza jest to, że na 1 maja maja już drogie bilety, ale to za sprawą wykupienia tanich taryf do dnia dzisiejszego.
Mimo wszystko różnica w cenie jest duża i na razie nie ma sie co podniecać. Po Świętach Centralwings będą już konkurencyjne cenowo.
Nie zebym sie czepial, ale czy taniej nie wyszedlby darmowy bilet od Sky/Wizza? ;-)
klub_chem
2004-12-20 06:12
309 zł TOTAL COST - w dwie strony do londynu na weekend majowy ;-) już zamówiony !
A ja juz kupiłem Lizbonę!!! Super kierunek i super cena!!!
Jaś