Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gosc_c082a
2013-06-06 20:45
Mimo niewielkiego spadku BZG skutecznie goni LCJ która w maju odprawiła 33tys paxów tj o ponad 20% mniej niż rok temu - więc można się spodziewać wkrótce zamiany miejsc ...
gosc_edaa4
2013-06-04 22:12
Bydgoszcz i kujawsko pomorskie są zbyt biedne żeby rywalizować na połączenia z Poznaniem, nie mówiąc już o Gdańsku. Po prostu nie ma tyle kasy,żeby finansować tyle połączeń. W połączeniu ze słabym zarządem przewiduje,że za 2 lata będzie to lotnisko odprawiające najmniej PAX w Polsce (nie licząc Zielonej Góry).
gosc_a18b6
2013-06-04 13:32
gosc_dcb31 Widze, ze mamy podobne przecieki, ale jak wiesz to co ja..to niestety do jesieni musimy poczekac;)..
grzesiek_lublin
2013-06-04 13:21
gosc_dcb31 spokojnie jeszcze troszkę czasu na to potrzeba - czekam na statystyki majowe z LuZ (a 30 tyś miesięczni9e to i tak niezły wynik)
gosc_dcb31
2013-06-04 12:54
Kwestia kilku miesięcy aby LUZ w którym linie będą otwierać kolejne połącznia przegonił BZG :)
gosc_28e77
2013-06-04 08:28
gosc_d52d3 No jasne, ze Gdansk jest rekordzista w doplatach, ale dzieki nim ma wielki zysk..bo przychodzy z tych polaczen sa duzo wyzsze do doplat..za to w Rzeszowie przynasza strate..czujesz roznice?
Ale te doplaty to i tak maly procent tego co dokladamy do nielotu(jak wogole pojedynczy procent sie uzbiera), dlatego niech sobie doplacaja, zeby region sie rozwijal.
gosc_9ed3c
2013-06-04 07:35
A w czym problem? W tych 3 % spadku? Od początku roku BZG notowało wzrosty, minimalne ale wzrosty. A co notował POZek? Straty. Problem Bydgoszczy to położenie. Z jednej strony niby fantastyczne a z drugiej fatalne między młotem a kowadłem. Gdyby w BZG siatka połączeń bylaby choć po części taka jak w GDN czy POZ to lotnisko odprawiałoby 600-700 tyś pax. A tak mieszkańcy BZG i Torunia otaz północnej części regionu wybierają GDN, zachodniej części oraz Bydgoszczy wybierają POZ a południe i wschód lata do WAW. A wszystko to dzięki
odznaczonemu właśnie Krzyżem Kawalerskim Orderu Odrodzenia Polski marszałkowi województwa. Za nic nie robienie otrzymuje sie ordery a za prace dosyaje sie " kopa w tyłek"
gosc_3d11b
2013-06-04 06:07
Ktoś tu napisał,że mało kto chce latać z Bydgoszczy,a to jest nieprawda,samoloty przylatują i odlatują stąd nawalone jak stodoła po dobrych żniwach.Problem jest w tym,że ludzie chcą latać,tylko nie mogą,bo oferta jest tak skromna,że muszą latać z Wa-wy,Gdańska z Poznania.A cóż to za przyjemność płacić,za autostradę do Gdańska,a później jeszcze za furę zostawioną na parkingu i drżeć ze strachu na wakacjach,czy nie porysowali karoserii.Fura powinna stać w garażu,a na lotnisko należy jeździć taxi lub autobusem.Takie wyloty na wakacje(i nie tylko) z odległego miasta są udreką i podnoszą koszty imprezy o 200-400zł.
gosc_63de9
2013-06-04 00:29
No no, 360-cio tysięczna Bydgoszcz jest mała, 460-cio tysięczny Gdańsk wielki... ;). Smutna prawda jest taka, że mamy Warszawę, długo długo nic, Poznań i Wrocław (ambicje i szanse obu bardzo brutalnie zweryfikował kryzys, a szkoda). Cała reszta to prowincja i przekrzykiwanie się jak prawdziwym portem lotniczym "GDN" , a jak "nieprawdziwym" jest "RZE" ma tyle samo sensu, co wykazywanie wyższości świąt Bożego Narodzenia nad Wielkanocnymi. Abstrahując od tego, że małe lokalne lotniska obsługujące siatkę połączeń krajowych powinny być w każdym województwie, tym bardziej, że o szybkich podróżach koleją można zapomnieć, a zapitalanie przez kilkanaście godzin PKS-em z jednego końca Polski na drugi też jest umiarkowanie kuszącą perspektywą. Niestety do tego potrzeba otwartych umysłów i klasy politycznej, nie mamy ani jednego, ani drugiego.
gosc_99041
2013-06-03 22:48
gosc_4c76d: Okęcie nie dopłaca ani grosza do Wizza i Ryana. To oni im płacą za to, żeby mogli tam lądować, dlatego FR jest tak wściekły i nie może się doczekać otwarcia modlina.
gosc_d52d3
2013-06-03 22:00
gosc_544c8: rekordzista w doplatach do polaczen nie jest Podkarpacie tylko Gdansk. I cala twoja teoria sie tu tym samym wali ;-p
gosc_4c76d
2013-06-03 21:41
tak czytam i czytam ktos w Polsce nie dopłaca do ryana i wizza czy kazde lotnisko płaci za połączenia do (trop czy innych takich ciekawych miejsc
gosc_bac2a
2013-06-03 21:32
Taa zyski, chyba po kreatywnej księgowości gdzie do straty nie wlicza się milionów wpompowanych w infrastrukturę, w tym pustych terminali, czy "promocji" regionów w gazetkach przewoźnika...
gosc_544c8
2013-06-03 20:56
do gosc_9331a : Roznica pomiedzy malymi lotniskami jak BDG czy RZE, a tymi w duzych miastach jak GDN polega na tym, ze te pierwsze przynosza straty mimo dotowania ich przez samorzad ( rekordzista w wydawaniu publicznych pieniedzy na dopłaty jest tutaj Podkarpacie), a te drugie oprocz ciekawej siatki polaczen o ktorej RZE czy BDG moga pomarzyc ( LH kilka razy dziennie ,SAS, Finnair itd) przynoszą zyski...
gosc_c7496
2013-06-03 20:51
Wiadomo, wszystko powinno być w Warszawie. W sumie Poznań tez dołuje, a paxy do WAW, powinny być dowożone szybkimi kolejami, wtedy mielibyśmy chociaż jedno porządne lotnisko.
gosc_9331a
2013-06-03 20:00
Lotniska w Gdańsku i Poznaniu też można zlikwidować, są niepotrzebne przecież jest
Warszawa...
gosc_de087
2013-06-03 19:13
niech Gdańsk i Poznań dadzą przykład i zlikwidują stadiony zbudowane na EURO, bo nie dość że dopłacają do nich krocie , to mało kto chce tam na mecze chodzić.Narodowy w Warszawie spokojnie wystarczy
gosc_c9c10
2013-06-03 17:32
Jaki potencjał? Powinni zamknąć to lotnisko,bo nie dość,że dopłacają do niego krocie ,to jeszcze mało kto chce z niego latać. Lotniska w Gdańsku i Poznaniu spokojnie wystarczą dla kujawsko pomorskiego.
gosc_54d0a
2013-06-03 16:00
Czyzby BZG osiągnęło już swój maksymalny potencjał, bo innego wytłumaczenia raczej tu nie widzę.