Duże zamówienie boeingów przez Qatar Airways

Duże zamówienie boeingów przez Qatar Airways Amerykański producent dostarczy katarskiej spółce 30 boeingów 787-9 Dreamliner oraz 10 boeingów 777-300ER o łącznej wartości 11,7 mld dolarów według cen katalogowych. Ponadto przewoźnik pozyskał opcje na prawo do zakupu 60 boeingów 737 MAX-8 o łącznej wartości 6,9 mld dolarów według cen katalogowych. To największe pojedyncze zamówienie w...
08/10/2016 15:55   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
piotrek737 2016-10-09 17:36   
piotrek737 - Profil piotrek737
Mój artykuł sprzed 4 lat ciągle na czasie ;) zobacz link To żaden cios, to po prostu kolejna forma nacisku. Pewnie za parę tygodni lub miesięcy będzie gadał, że Benek jest be i idzie do Airbusa ;)
gość_ff8f8 2016-10-09 14:37   
gość_ff8f8 - Profil gość_ff8f8
Strata dla Airbusa jest, ale czy az taki "cios"? Nie sadze.
Na szczescie fochy katarskiego emira i jego muchy w nosie nie maja wplywu na sukces programu 320neo, jak wszedzie i tu sa bledy okresu poczatkowego.
gość_fa213 2016-10-09 11:56   
gość_fa213 - Profil gość_fa213
Może i Airbus traci, ale znamienne, że to akurat te linie i warto to zauważyć. Kapryśne Araby uważają, że z nadmiaru pieniędzy mogą wszystkim grozić i stawiać warunki. Jeśli Airbus popełnił po drodze jakiś błąd, to taki, że nie zastanowił się dwa razy nad warunkami umowy przed jej podpisaniem i liczył, że teraz nie będą tak drobiazgowo egzekwowane.
gość_2554f 2016-10-08 21:49   
gość_2554f - Profil gość_2554f
demar - Tak i owak Airbus stracił finansowo i wizerunkowo.
demar 2016-10-08 19:16   
demar - Profil demar
30x B787-9 to rekordowe zamówienie Dreamlinera od wielu miesięcy. Ale o ile pamiętam to realizacja opcji, które były zakupione wraz z dostarczonymi 30x B787-8. Warto pamiętać, że zamówienie na 50x B777-9 od Qatar obejmowało także 50x "purchase right" do B777X (czyli -8 lub -9, lub jeśli kiedyś będzie to -10) - czyli kiedyś te prawa też pewnie będą zrealizowane.

Natomiast 10x B777-300ER to bardzo ważne dla Boeing gdyż w roku 2016 do 30 września sprzedał netto dopiero 6 sztuk, tak więc 10x to znacznie więcej niż w ciągu 9 miesięcy.

Natomiast 60x B737 to oficjalnie z komunikatu "Letter of Intent for up to 60 737 MAX 8s" czyli nie zamówienie, ani nawet opcje, tylko list intencyjny.

Moim zdaniem to zamówienie to nie jest "duży cios dla Airbus" - niektóre zagraniczne komentarze sugerują wręcz, że w Airbus wystrzeliły szampany, bo teraz "takie same gigantyczne problemy z odbiorami" będzie miał Boeing. Wielu po prostu twierdzi, że z odbiorem samolotów przez Qatar tak już bywa.

Słynne już problemy z silnikiem PW1100 dla A320neo, który nie został zaakceptowany przez Qatar (ale lata na nim np. Lufthansa) to jak skwitowano jeszcze na FIA16 problem kontraktowy. Airbus oficjalnie zadeklarował, że jeśli Qatar chce to niech podpisuje kontrakt z drugim dostawcą silnika (czyli LEAP), a Airbus silniki po prostu zamieni.

Podsumowując, gratulacje przede wszystkim dla Boeing: 40x WB to prawie potrojenie tegorocznych zamówień B777 i B787 (przed zamówieniem Qatar było netto jedynie 19x B787 i 6x B777).
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska
Reklama

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy