Gdańsk w lipcu na minusie

Gdańsk w lipcu na minusie Od początku roku gdańskie lotnisko obsłużyło już 2 252 758 pasażerów, co oznacza wzrost na poziomie 7,4% w stosunku na analogicznego okresu 2015 roku. - Lipiec jest pierwszym miesiącem bieżącego roku, a także pierwszym po 36 miesiącach systematycznych wzrostów, w którym odnotowaliśmy spadek ilości pasażerów. Przyczyną ujemnej dynamiki w tym miesiącu...
10/08/2016 19:31   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
lysypiotr76 2016-08-23 18:44   
lysypiotr76 - Profil lysypiotr76
Minus jak minus . Tuż za miedzą być może jednak uda się otworzyć lotnisko w Gdynii. To lotnisko może zahamować wzrosty w Gdańsku. O ile ruszy. zobacz link
gość_9c46b 2016-08-12 16:30   
gość_9c46b - Profil gość_9c46b
@marcowy
Dokładnie. Zamiast Austriana, Swissa czy innego Brussels, co i tak zwiększy oferowanie grupy LH, a nie będzie stanowić realnej konkurencji, lepsze byłoby dołożenie 3 lotu do FRA tj. przywrócenie wieczornego lotu, bo taki już w GDN był.
Już nie pamiętam dokładnie godziny wylotu, ale w 2013 leciałem nim i był idealnie zsynchronizowany z nocnymi lotami do Azji; ledwo wylądowałem, 5 minut toaleta, dotarłem do "gejta" i już był boarding A380 do Singapuru. To byłą rewelacja. A teraz ponad 5 godzin "kiblowania" w oczekiwaniu na przesiadkę.
spotter10 2016-08-12 11:04   
spotter10 - Profil spotter10
Ok, to coś mi umknęło... od kiedy nie ma 3. rotacji do FRA?
marcowy 2016-08-12 10:25   
marcowy - Profil marcowy
spotter : 5, nie 6. FRA jest dwa razy dzienie i ewidentnie brakuje lotu około 16 z FRA. na szczęście latają one praktycznie całkowicie pełne za każdym razem i pewnie dodanie tej rotacji to kwestia czasu. natomiast zamiast pojedynczego lotu BA czy też KLM wolałbym drugą rotacje Finów.
spotter10 2016-08-12 10:09   
spotter10 - Profil spotter10
LH lata na E90 i E95. To są maszyny zabierające na pokład 100-116 pasażerów. To wcale nie jest tak mało. 737-500 zabierają raptem o 4 pax więcej, czyli 120 pax. Często zdarzają się podmianki na 737-300, które mogą zabrać 140 pax, ale celem dla LH wydaje mi się że docelowo jest A319 (138pax) oraz A320 (168 pax). To jest do zrobienia i będzie, bo ze slotami we FRA czy MUC jest ciężko i lepiej je przeznaczać na inne połączenia. Dlatego moim zdaniem nie będzie 4 rotacji do tych portów, ale za to będą zwiększane maszyny. Praktycznie tymi 6 rejsami do Niemiec można się załapać na prawie całą siatę połączeń LH.
AB miało sukcesy w GDN i było super alternatywą dla LH ze swoimi 3 rejsami dziennie. Obłożenie było dobre, ale jak już ktoś napisał, powodem był brak maszyn i restrukturyzacja całej linii. Oni jeszcze wrócą do Gdańska, bo skoro LH lata i zarabia, dlaczego oni by nie mieli tego robić?
Wydaje mi się też, że to tylko kwestia czasu zanim wejdzie do nas KLM czy BA (Swiss nie do końca, bo to kolejna linia ze SA i należąca do LH. Więc prędzej LH da większe maszyny niż pozwoli Swiss'owi tutaj latać). GDN się rozwija cały czas i ma perspektywy jeszcze na wzrosty. Pamiętajcie, że po spadkach zawsze następują wzrosty :)
lysypiotr76 2016-08-11 22:19   
lysypiotr76 - Profil lysypiotr76
Kelo - FR w zasadzie wycofuje sie ze Skandynawii. Dania , Finlandia ,zmniejszenie połączeń ze Szwecji. FR nie odpowiada tamtejszy system podatkowy , pracowniczy czy w przypadku Finlandii odległość (brak możliwości dwóch rotacji dziennie ).Tam mówiąc wprost nie ma ,,wolnej amerykanki" jak w pozostalej części Europy.
Affinitor 2016-08-11 20:15   
Affinitor - Profil Affinitor
Ja tam nie wiem jaki wynik wypracowywało AirBerlin z GDN, ale całkowity ich wynik raczej powinien spychać tę linię do trumny i to mimo doładowywania przez Etihad. Choć oczywiście w to, że AB upadnie raczej wątpię, bo utrata pracy przez tylu ludzi jest czymś, do czego Niemcy raczej nie dopuszczą.
Affinitor 2016-08-11 20:13   
Affinitor - Profil Affinitor
garcba: E190 to jeszcze wcale nie jest źle, mogliby latać CRJ-ami, a tak jak widać jednak jest potencjał... :)
gość_70b65 2016-08-11 20:13   
gość_70b65 - Profil gość_70b65
Czyli nie ma zapotrzebowania bo lufthansa lata embami ? :D Ciekawie ciekawie
Kelo 2016-08-11 20:10   
Kelo - Profil Kelo
gość_35c67: FR praktycznie nie lata z Polski do Norwegii, dlatego kataklizmu nie należny się spodziewać na większą skalę. Poznań i Wrocław tracą od jesieni po jednym połączeniu Oslo-Rygge, myślę że sobie poradzą z tym. GDN,KRK,WMI mają przeniesione loty z Oslo-Rygge do Oslo-Torp czyli zostają na tym samym. RZE,SZZ również tracą bezpowrotnie Torp w tych 2 przypadkach każde połączenie to spadek połowy ruchu :D Gdyby Wizzar zaczął kręcić nosem na Norwegię to by faktycznie trzęsienie ziemi było
lysypiotr76 2016-08-11 20:08   
lysypiotr76 - Profil lysypiotr76
Garcba -ale pojechałeś..........a na koniec przepraszasz.
garcba 2016-08-11 19:38   
garcba - Profil garcba
Wg. mnie nie ma zapotrzebowania na linie tj. BA, KLM, SWISS. Dlaczego? Wystarczy popatrzeć na LH i na to jakimi samolotami (E190)lata do GDN. Więc chyba te trzy linie wspomniane powyżej nie mają zdolności pomnażania ludności. ;)
No chyba, że niektórzy chcą te linie bo by fajnie wyglądały na lotnisku albo nie mają tych linii jeszcze w swojej kolekcji zdjęć. To przepraszam. :)
gość_7b8de 2016-08-11 19:36   
gość_7b8de - Profil gość_7b8de
ludzie naprawde nie kumacie ? Low costy zarabiaja na polaczeniach ktore trwaja 1h-1.5h . bo wtedy mozna samolot obrocic pare razy . dlatego z gdanska jest tyle polaczen do norwegii ,islandii a z katowic na poludnie
gość_d7f42 2016-08-11 17:26   
gość_d7f42 - Profil gość_d7f42
Heja, witajcie... tak naprawde ten minus to właśnie brak AB w GDN, ktory nie wypracowywał tak złego wyniku, ale po prostu brak mi maszyn i znowu zmieniaja model funkcjonowania linii. GDN miał często podmianki z Saaba 2000 jakim latal dla nich Etihad Regional na DH4 AB. Niestety mglista przyszłość lotniska w Berlinie i stosunkowo spory udział tranzytów nie dawały szans na ten moment dla AB, bo obecny port TXL nie jest na to gotowy. AB nie wywalilo GDN nawet ze strony internetowej, bo wciaz analizowane sa pewne opcje, bo na dzien dzisiejszy po Ethiadcie regional nie maja samolotu na ta trase.
Co do dalszych spadkow, ja tam bym sie bardziej spodziewal wzrostow :) poczekajcie na jesieni beda niespodzianki :) KL do AMS, BA na LGW i podobno OS do VIE :) trzymam kciuki tez za powrot AB,... kochani zapuscie tez nosy, bo podobno ma byc TLV ale nie wiem czy na Vizzirze czy ktos inny?
kemot97 2016-08-11 17:13   
kemot97 - Profil kemot97
brakuje dobrych linii w GDN niestety, ktore moglyby podciagnac Gdansk (BA, KLM, Swiss). Na samych tanich liniach pracowniczych nie mozna piac sie w goe w nieskonczonosc - ostatnio otwierana byla przewaznie Skandynawia co nie raczej powoduje zwiekszenia pasazerow tylko ich przesuwanie sie z lotniska na lotnisko. Z drugiej strony skoro duze linie nie otwieraja sie na GDN to znaczy ze az takiego potencjalu nie ma by wyplenic nimi glownie pasazerow tranzytowych, wiec LH, SAS i LO spelniaja ta role. A szkoda bo ja chetnie bym marzyl o GDN-NYC w ciagu 3-5lat :)
gość_35c67 2016-08-11 13:42   
gość_35c67 - Profil gość_35c67
Niedługo będą spadki na większości polskich lotnisk jak FR ograniczy Norwegię.
Wzrosty przez 36 miesięcy to bardzo ładny wynik. Swoje do tego spadku dołożył ILS który nie działa.
Teraz lotnisko powinno zwiększyć starania o dużych przewoźników sieciowych typu BA, SWISS, KLM
marcowy 2016-08-11 13:25   
marcowy - Profil marcowy
Kelo: owszem były przekierowania i to całkiem spore. 14/15 lipiec byla masakra
Kelo 2016-08-11 13:15   
Kelo - Profil Kelo
Wiadomo, że czartery w tym roku słaba strona wszędzie ale czy śledził ktoś przekierowania/odwołane loty w lipcu ? (pytam bo nie sprawdzałem) Może gorsze warunki pogodowe i wyłączony ILS przyczynił się do tego symbolicznego spadku w GDN ?
mietek 2016-08-11 12:46   
mietek - Profil mietek
Mnie też zdziwił ten spadek ale maruderzy już swoje wylali:) GDN się dobrze rozwija i przecież nie można mieć całe życie wzrostów. Moim zdaniem za rok lub dwa pojawią się duże linie tak jak w KRK czyli BA, AF i KLM czy SWISS.
spotter10 2016-08-11 12:42   
spotter10 - Profil spotter10
Fakt, siatki na południe zbyt bogatej nie mamy. Też nad tym ubolewam. Podobnie jak nad tym, że liczba tradycyjnych, sieciowych przewoźników nie rośnie. BA i KLM to są dwie linie, które moim zdaniem powinny się szybko u nas pojawić. Wielka szkoda AB, ale o tym już pisałem.
A tłumaczenie spadków przez port... cóż, piszą prawdę. Niespokojna sytuacja geopolityczna powoduje, że wiele osób decyduje się zostać u nas w kraju. I jak widać spadki są prawie wszędzie.
Nie mniej jednak zachęcam p. Kłoskowskiego do tego, by postarał się ściągnąć nowych, sieciowych przewoźników. Inaczej nastąpi stagnacja a bez tego nie będzie większego zysku dla akcjonariuszy. W przecież o to w tym wszystkim chodzi.
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy