Rekordowy maj na Lotnisku Chopina

Rekordowy maj na Lotnisku Chopina To już trzynasty z rzędu miesiąc z historycznym rekordem i dwudziesty miesiąc ciągłego wzrostu liczby pasażerów na stołecznym lotnisku. Od początku roku na Lotnisku Chopina obsłużonych zostało 4,33 mln pasażerów - wzrost o 7,9 proc., z czego 3,85 mln w ruchu międzynarodowym - wzrost o 7,8 proc. oraz 480 tys. w ruchu krajowym - wzrost o 8,9 proc.
08/06/2016 09:27   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
lysypiotr76 2016-06-11 21:28   
lysypiotr76 - Profil lysypiotr76
Ładne zdjęcie B777 warszawskiego spottera zobacz link
Affinitor 2016-06-10 19:22   
Affinitor - Profil Affinitor
lysypiotr: owszem, ale jednocześnie pozostałe samoloty sa większe niż Lotu, wiec summa summarum możliwości przewozowe jednak większe. Poza tym niewiele, ale jednak więcej samolotów szerokokadłubowych. W Locie tez ok. 1/3 floty stanowią Dashe i mniejsze od nich e170.
lysypiotr76 2016-06-10 18:16   
lysypiotr76 - Profil lysypiotr76
Affinitor - 1/3 tych samolotów to małe Fokkery i Dashe !!! A właśnie siatka w Europie Wschodniej i Środkowej ma być rozwijana oraz nowe połączenia na Bałkanach . To właśnie tych dwóch przewożników będzie walczyło o pasażerów w tych rejonach. Kto wygra czas pokaże .
Affinitor 2016-06-09 22:55   
Affinitor - Profil Affinitor
Jak czytam o tych porównaniach WAW do VIE czy LIS to mnie trochę śmiech ogarnia. Austrian - 76 samolotów, TAP - 61, LOT - 45. Do tego Austriacy maja jeszcze Niki. Kto ma nadrabiać te miliony pasażerów i czym? Poza tym jak na razie to Wiedeń ma dużo połączeń do Europy wschodniej, TAP w sporej mierze bazuje na obsłudze lotów do Ameryki południowej i byłych portugalskich kolonii, a Lot jak na razie dopiero nieśmiało próbuje coś robić na wschodzie...
ortler 2016-06-09 19:43   
ortler - Profil ortler
Ad Kelo & Łysypiotr: Nie wierzę, aby WAW był zdolny do konkurowania z VIE w przeciągu mojego życia niezależnie od tego, jakie lotniska będą w okolicach Warszawy. Najpierw musiałoby nastąpić radykalne uzdrowienie LOTu, ktory ze stanu agonalnego musiałby się przedzierzgnąć w coś w rodzaju ekspansywnego Turkisha. A na to się, według wszelkich oznak na ziemi i niebie raczej nie zanosi.
ortler 2016-06-09 19:16   
ortler - Profil ortler
Ad Kelo: Sytuacja wiedeńskiego lotniska nie jest wcale tak dobra jest Pan sądzi, a szybki wzrost do 30 a nawet 25 mln PAXów raczej mało prawdopodobny w najbliższym czasie. Wystarczy spojrzeć na coroczne statystyki. W r. 2010 VIE odprawił 19,691,206 PAXów i był wówczas 17 lotniskiem w Europie. Od tego czasu jego pozycja corocznie spadała i to w sposób monotoniczny. W 2015 roku była to już 24 pozycja z 22,775,054 PAXów i minimalnie wyprzedzała następny w kolejce STN. W tym czasie pozycja Dublina wzrosła z 23 na 18 (odpowiednio 18,431,064 i 25,049,335 PAXów), a pozycja SVO z 18 na 11 (odpowiednio 19,123,007 i 31,279,508 PAXów). To znaczy, że VIE niby rośnie, ale jest to wzrost rachityczny, słabszy, niż uśredniony wzrost ruchu lotniczego w całej Europie. Taki "zgniły wzrost" jest w istocie porażką, gdyż oznacza, że lotnisko ulega powolnej, ale systematycznej marginalizacji. Nie ma na to wpływu dostępna infrastruktura, która dla VIE jest bardzo dobra i dobudowanie trzeciego, a nawet szóstego pasa startowego nic tutaj nie zmieni. Istota rzeczy tkwi w słabej pozycji Austrian, hubowego przewoźnika, który powoli, lecz systematycznie staje się przysiółkiem potężnej Lufthansy. W rezultacie VIE pozornie rośnie, ale w istocie przegrywa jako hub, kanbalizowany stopniowo pod tym względem przez FRA i MUC.
lysypiotr76 2016-06-09 18:06   
lysypiotr76 - Profil lysypiotr76
Kelo - aż tak LOT nie będzie wielki . Ten WMI mógłby się faktycznie stać głównym portem Warszawy . W zasadzie nieograniczone możliwości rozbudowy , zakaz lotów w nocy . Idealne miejsce na lotnisko. Polska ma znakomite możliwości rozwoju lotnisk . U nas daleko jeszcze jeśli chodzi o korzystanie z lotnisk przez przeciętnego Kowalskiego . Pożyjemy , zobaczymy.
Kelo 2016-06-09 17:55   
Kelo - Profil Kelo
Ciężko mi sobie wyobrazić, że np przez dekadę Okęcie rośnie r/r o 10%, Wiedeń tam po 1-2%. Wtedy w 2026 mogłyby się spotkać na poziomie 25mln pax/rocznie? Tutaj na myśl przychodzi mi jednak zła lokalizacja Okęcia (gorszą to ma chyba tylko lotnisko w Lizbonie i to właśnie tą stolicę najłatwiej mi wyobrazić sobie jak się przeskakuje przez Warszawę) Gdyby postawić na jedno duże lotnisko dla stolicy np. Modlin z wszelkimi warunkami to sobie potrafiłbym wyobrazić przeskakiwanie tych "średniaków" zachodnioeuropejskich. Gdy będzie wizja Duo portu WAW+WMI, lub wizja CPL + Okęcie + Modlin lub wizja Okęcie + Modlin + Sochaczew/Radom itp to uważam, że nie szans na przeskoczenie średniaków z zachodu. Ani nie mamy dobrych prognoz demograficznych, ani obszernego kraju generującego lotniczy ruch wewnętrzny jak np. (Rosja,USA, Chiny) ani nie wróżę, że nasz LOT stanie się Emirates który cały świat wozi przez małe państwo
lysypiotr76 2016-06-09 17:52   
lysypiotr76 - Profil lysypiotr76
ortler - I tu trafiłeś w sedno . LH daje VIE to co chce ale jakby się wychylił ( czytaj zagroził niemieckim portom przejmując pax. ) to moment by go ustawili w szeregu. LOT jest wolnym strzelcem nieograniczonym przez właściciela ( inną linię ) i ma swobodę . Jak ją wykorzysta to już inna sprawa.
lysypiotr76 2016-06-09 17:49   
lysypiotr76 - Profil lysypiotr76
Kelo - no pomyśl . Praga i Budapeszt są ograniczone poprzez wielkość kraju . W PL WAW ma większe możliwości rozwoju . Oczywiście przy założeniu że LOT zacznie iść w górę . Bo linia zbazowana na lotnisku daje jednak dużo większe możliwości.
lysypiotr76 2016-06-09 17:45   
lysypiotr76 - Profil lysypiotr76
Nie w tym rzecz. Chodzi o to że bez LH Austrian już by leżał . A LOT ma co prawda pomoc od państwa ale bez wsparcia branżowego . Prezesi z nie wiadomo jakimi kompetencjami przychodzą i odchodzą. Polska specyfika ?
ortler 2016-06-09 17:44   
ortler - Profil ortler
Ad Lysypiotr: VIE z 22 mln PAXów to zupełnie inna klasa niż WAW, PRG i BUD. Wiedeń to jeden z najważniejszych światowych ośrodków kulturalnych i businessowych i Warszawa, Praga czy Budapeszt nie mogą mu zagrozić w perspektywie czasu naszego życia. Ale lotnisko, swoją wielkością (liczoną w PAXach, dopiero 24 pozycja w Europie) nie odpowiada pozycji kraju czy miasta. Posiada zresztą słaby punkt podobny do WAW czy PRG: Austrian, linia hubowa poddana jest bardzo silnej konkurencji, z praktycznie znikomą szansą na ekspansję. Dominującymi lotniskami w tej części Europy są FRA oraz MUC z hipersiatkami połączeń i tak już chyba pozostanie przez wiele lat.
Kelo 2016-06-09 17:39   
Kelo - Profil Kelo
łysy: Czyli, że obstawiasz odcięcie dopalaczy LH dla Austriana i całkowite zatrzymanie rozwoju lotniska w Wiedniu albo nawet spadek liczby pasażerów w tym porcie ?
lysypiotr76 2016-06-09 17:33   
lysypiotr76 - Profil lysypiotr76
Kelo wspomnisz moje słowa . Pamiętaj że austriackie linie lotnicze jadą na dopalaczach Lufthansy . W wielu publikacjach właśnie Wiedeń jest tym portem który za kilka lat będzie rywalizował o pasażerów z WAW . Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z założeniami LOT zacznie otwierać połączenia tam gdzie lata austriacka linia . Mam na myśli Bałkany ( np. Albania ) . To są główne wraz ze wschodnią Europą destynacje którymi zapycha samoloty Austrian . I podobnie będzie z LOT-em.
Kelo 2016-06-09 17:23   
Kelo - Profil Kelo
łysy: Wiedeń konkurencją dla WAW??? przecież to jest kod Okęcia. Wiedeń w miejscu nie sto, zeszły rok to niemal 23mln pax, w przyszłości pewnie kontynuacja trendu wzrostowego 25 może 30 mln rocznie w ciągu dekady? Jak będzie trzeba machną trzecią DS (równoległą do tej 11/29) i będą poza zasięgiem Okęcia. W tej lokalizacji warszawski port ma problem za Pragę się zabrać, a Budapeszt dogania :). Przecież LOT nie będzie na A380/777 operował na długodystansowych trasach i np A320-321 po Europie, żeby wykręcić za kilkanaście lat wyniki na 30mln pax+ na tym 1.5 pasie.
lysypiotr76 2016-06-09 17:00   
lysypiotr76 - Profil lysypiotr76
ortler - już Cię lubię. Też uważam że Praga i Budapeszt są podkreślam na dziś konkurencją dla WAW. Ale w perspektywie głównym konkurentem w tej części Europy jest Wiedeń.
ortler 2016-06-09 11:04   
ortler - Profil ortler
Czy ktoś ma informacje na temat statystyk z PRG i BUD za maj ? To są prawdziwi konkurenci WAW. KRK nie może być to brany pod uwagę, nie mając żadnej własnej linii ani poparcia rządu.
gość_87119 2016-06-08 21:55   
gość_87119 - Profil gość_87119
WAW poprzez nową strategię przyciągającą większe samoloty może wkrótce podziękować RYR. Być może celem jest pozyskanie Emirates A380, kto wie?
lysypiotr76 2016-06-08 19:20   
lysypiotr76 - Profil lysypiotr76
gość_33eb6 , misiok - Na razie różnica na korzyść WMI nad KTW to ponad 206 tys. po 5 miesiącach . Ale faktycznie teraz zaczyna się sezon urlopowy więc statystyki śląskiego portu poszybują w górę .
lysypiotr76 2016-06-08 18:16   
lysypiotr76 - Profil lysypiotr76
Nawet pszczoły chciały się odprawić na warszawskim lotnisku ha ha zobacz link
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy