Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_a7f3d
2016-01-04 12:37
Ostatnio miałem okazję na taki przelot ponad dwa lata temu. Z tego co widać zmiany niewielkie, oprócz posiłków.
Co do jedzenia w salonikach w Chicago na piątym terminalu to zawsze było marne.
Wspomnienia z mojego przelotu w biznesie w linku poniżej
zobacz link
@pcharasz VGML można zamówić, oczywiście, wcześniej ale jeśli tego się nie zrobi? Bilety w klasie biznes w najdroższych taryfach są do zmienienia nawet w dniu wylotu, więc czasem nie mozna zamówić wcześniej. A jeśli płacę 12-15 tysięcy za bilet, to wzorem chyba wszystkich innych linii którymi leciałem, opcje wegetariańskie powinny byc w normalnym menu.
Co do posiłków, to powtarzam - są przeciętne i w niczym nie są polskie - wzorem LH czy Swissa można rotacyjnie przecież mieć potrawy z poszczególnych regionów kraju itd. Tagliatelle z wieprzowiną czy kurczak z ryżem są bardzo kiepskim menu. Ciekawi mnie menu do Tokio, bo podobno LOT chce zachwycić cały świat lotniczy cateringiem. Zobaczymy.
gość_45968
2016-01-02 08:11
Ach jeszcze jedno:
'słuchawki Bose z funkcją wyciszania odgłosów silników.'
Czy to nowosc czy pomylka? Bo w/g mnie sa to tanie 'no-name'y' a nie Bose. Wydaje mi sie ze jedyna linia oferujaca Bose w C to AA. Zreszta 3 lata temu kupilem swoje i juz nie jestem uzalezniony od samolotowych sluchawek.
pcharasz
2016-01-01 21:53
vscrew: posiłek wegetariański można zawsze zamówić przed wylotem. Chyba max 48 godzin czy coś takiego, można to również zrobić on-line i przy rezerwacji biletu.
Co do jedzenia, na lotach 787 miałem jedynie okazję lecieć w klasie premium i catering był na bardzo wysokim poziomie. Wybór napoi był ok, ale jedzenie było naprawdę smaczne i wizualnie atrakcyjne.
Dobry, konkretny artykuł - latam służbowo LOTem do USA dosc często ( chyba że nie ma miejsc, wtedy "muszę" korzystać z LH, OS czy nawet SASu) i zgadzam się z opinią oblatywacza. Checkin w WAW jest doskonały i bardzo sprawny, bardzo dobre i szybkie przejście przez kontrolę, do Lounge'u. Muszę dodać, że jeśli ma się sporo czasu, to zawsze można pójśc do Poloneza, natomiast jeśli czasu jest mało, obsługa raczej sugeruje Lounge za kontrolą paszportową. Co do przelotu, za niewątpliwe zalety LOTu ( i dużą przewagę nad konkurencją) jest sam samolot oraz świetny, przemiły i bardzo dobrze wyszkolony personel pokładowy. Profesjonalizmem i uprzejmością dorównują przewoźnikom arabskim czy azjatyckim, i są zdecydowanie lepsi niż w większości linii europejskich. Podobnie wina LOT ma bardzo dobre, i fajnie, że ma rownież polskie wina w ofercie. Do wad, o ktorych pisałem już zresztą bezpośrednio do LOTu, zaliczam układ foteli 2-2-2, archaiczny, niewygodny dla pasażera ( 1-2-1 byłby o wiele lepszy), i jak wspomniano w artykule, kiepski catering ( dania są nijakie, nic charakterystycznego, czasem jakis śledź z musem chrzanowym, ale dania główne są nudne, sztampowe, nic w nich polskiego. Nie ma także dania wegetariańskiego do wyboru, co w dzisiejszych czasach jest dużym błędem). System rozrywki jest rzeczywiście ubogi i w porównaniu z tysiącami filmów, programów TV czy CD w Emirates czy choćby BA, jest bardzo kiepsko. Ponadto mając tak mało foteli w Klasie Biznes, można zainwestować w porządne duże poduszki i kołdry, jak wiele linii ma w tak samo licznych klasach pierwszych, a nie te lekko grubsze kocyki. Miłym elementem są świeże kwiaty, kosmetyki Ireny Eris, ale brakuje mi "polskości" i dbałości o drobiazgi. Natomiast ogólnie, produkt jest bardzo dobry, i nigdy nie waham się wybrać LOT nad LH czy OS ( który ma doskonały catering!).
Mam nadzieję, że przedstawiciele LOT-u czytają ten artykuł i wdrożą zasugerowane małe zmiany.
Jeśli chodzi o zasłony okienne, pewnie zdałyby egzamin szyby antyrefleksyjne, ale to już sprawa Boeinga...
usuniety
2016-01-01 12:46
Ciekawy artykuł. Dobrze wiedzieć, że LOT w klasie biznes na lotach dalekodystansowych oferuje solidny produkt. Mam nadzieję, że Redakcja przetestuje także klasę biznes na trasach dolotowych do Warszawy, jak też oceni transfer, gdyż nie każdy pasażer podróżuje do Warszawy i loty dowożące do hubu też składają się na doświadczenia podróży. Poza tym ciekawi mnie ocena Redakcji na temat stosunku ceny do jakości, szczególnie w porównaniu do innych przewoźników.
Ogólnie tak jak pisałem, bardzo ciekawy materiał, oby takich więcej!
Affinitor: To prawda, że pasażerowie o tym nie wiedzą, LOT powinien usprawnić komunikację, ale mamy nadzieję, że dzięki naszej relacji trochę się ta wiedza upowszechni :) Natomiast nie widziałem sytuacji, by odesłano pasażera z Poloneza do saloniku po kontroli - przynajmniej nie odkąd Polonez należy do LOT-u. Wręcz przeciwnie, LOT chce, by wszyscy jego pasażerowie korzystali z Poloneza, bo to taki "showcase" nowego produktu premium. Kontrola paszportowa w WAW trwa zwykle bardzo krótko, więc na szczęście ryzyko związane z dojściem do gate'u jest nieduże :) Powinno się jeszcze poprawić po obiecywanej przez Lot. Chopina instalacji automatycznych bramek paszportowych.
gość_0c2a3
2016-01-01 10:26
@gość_80469 - LH nie ma juz starego produktu, wszystkie samoloty Long Haul maja plaskie lozka w C. Lecialem raz do JFK LO i zgadzam sie: IFE troche zenujace, a jedzenie tez kiedys bylo lepsze (ale pewnie nie mozna miec wszystkiego - albo 767 i dobre jedzenie albo 787 i plaskie lozka ha ha ha).
gość_50884
2016-01-01 02:06
Fajna relacja, produkt w C naprawde wysokiej jakosci, bardzo mnie to cieszy.
A co do porownan do LH gość_80469 to ich produkt w C sie ostatnio tez bardzo poprawil, czy w Europie czy na long haul.
Niemniej jednak LOT nie musi sie niczego wstydzic, jedynym minusem jest pojscie z wiekszoscia i wprowadzenie platnego serwisu w eco nawet na trasach srednich gdzie wspomniana LH czy BA serwuja jeszcze wszystko free.
Affinitor
2016-01-01 01:11
Ok, faktycznie na stronie Lotu jest info, ze przy lotach międzykontynentalnych mozna wejść do EL z biletem biznes, sorry. Ale konia z rzędem komuś z latających kto o tym wie. Po pierwsze troche to nietypowe, bo wejście do saloników dla goldow na ogol jest tylko od statusu złotego, poza tym sam widziałem kilka razy sytuacje, w której ludzie z biletami do Stanów byli wysyłani do strefy non-Schengen. Wreszcie, chyba mało kto rozsądny bedzie z tego korzystac, jesli po drodze jest kontrola paszportowa, ktora moze rożnie długo trwać. Ale tak jak mówiłem. Przede wszystkim wiele razy widziałem jak pasażerowie sa wysyłani za kontrole paszportowa, wiec pewnie zeby wejść trzeba by sie troche pokłócić... :)
Affinitor
2016-01-01 00:46
pcharasz: mylisz sie, Elite Lounge jest dostępny tylko dla HON i Gold. Inna sprawa, ze przy połączeniach dalekodystansowych na Okęciu z Poloneza i tak zostaniesz wysłany do salonu bodaj Preludium, ktory jest w strefie non-Schengen. Podobnie jest na innych lotniskach w Europie, jesli lecisz poza Schengen to odeślą Cie do salonu za kontrola paszportowa.
pcharasz
2015-12-31 20:20
Affinitor, o ile się nie mylę to do Elite Lounge mają również wstęp pasażerowie klasy biznes na połączeniach dalekodystansowych, niezależnie od statusu *Alliance.
gość_20b61
2015-12-31 19:57
Dobrze by bylo zeby wszystkie fotele w klasie biznes byly zawsze sprawne bo z tym nie jest najlepiej . Druga rzecz to rozrywka pokladowa , dajcie wiecej filmow albo chociaz czesciej je zmieniajcie
Szymon3066
2015-12-31 19:44
Ja miałem okazję lecieć na trasie do Chicago kilka dni temu w klasie ekonomicznej i szczerze powiedziawszy, jedyna dobra rzecz to tylko nowy samolot, reszta to porażka...
Serwis pokładowy niezmienny od 2006 roku kiedy pierwszy raz leciałem LOT-em, rozrywki tak właściwie nie ma, bo te filmy które są to szkoda się wypowiadać. Kolejna sprawa to nie jest wina LOT-u ale na jedo by wyszło jak by zrobili otwarte siedzenia, ponieważ (szczególnie pasażerowie z wschodu) siadają gdzie im pasuje, a nie na tym miejscu które zostało im przydzielone przy odprawie. A największy cyrk to podwójne ważenie bagażu podręcznego. Lecąc z RZE do WAW mój bagaż był w porządku, a nagle w WAW już jest za duży...
Affinitor
2015-12-31 19:43
Jak zawsze artykuł jest bardzo profesjonalny, nie dziwi zatem, ze ilustrują go niewłaściwe zdjecia. Pewnym nadużyciem jest pokazywanie jako salonu Polonez tylko zdjeć z jego dodatkowej części jaka jest salonik Elite Lounge, ponieważ akurat korzystając tylko z klasy biznes nie da sie do niego wejść, konieczna jest karta złota Star Alliance. Oczywiście często bywa, ze podróżujący biznesem karte złota maja, ale jednak mimo to nie zawsze tak jest, a bez tej karty mozna miec bilet w biznesie, a i tak do Elitę Lounge wejscia nie bedzie...
gość_80469
2015-12-31 19:20
@gość_fdb55 Hehe, gratuluje wyboru - wymieniles chyba najgorsze dwa produkty busniess class w europie, Lufthansa ze swoim starym produktem i BA ze swoim set-up typu 2-4-2, to ja juz wole Premium Economy w Locie. Serio, poczytaj sobie o tych produktach i porownaj z LOTem.
greg0303
2015-12-31 18:49
Układ siedzeń klasy biznes 1-2-1 również dodatkowo zwiększyłby komfort pasażerów.
W porównaniu do B767, B787 Dreamliner to zupełnie inna, nowoczesna klasa samolotów.
gość_fdb55
2015-12-31 18:44
Wszystko pieknie ale jakos jak widze ten maly telewizorek/ ekran, sredniawy salonik to jakos mnie nie ciagnie. Jak ktos mieszka w wawie to tak, ma bezposredni lot ale jak juz poza wawa to biore Lufa lub BA