Krywlany: Nowa infrastruktura niebawem?

Krywlany: Nowa infrastruktura niebawem?
07/12/2015 20:59   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_98be0 2015-12-09 10:17   
gość_98be0 - Profil gość_98be0
Korzystałem głównie z informacji od producentów samolotów, zawartych w oficjalnych specyfikacjach, z wyjątkiem Saaba 340.
ortler 2015-12-09 09:31   
ortler - Profil ortler
Ad gość_98be0: W literaturze spotkać można różne dane odnoszące się do wymagań MTOW dotyczących długości drogi startowej i drogi lądowania dla poszczególnych modeli samolotów pasażerskich. Rozbieżności te, co prawda niewielkie, biorą się prawdopodobnie stąd, że wymagania ustalano dla różnych wartości temperatury i ciśnienia powietrza, a także różnych wysokości n.p.m. Podane przeze mnie dane pochodzą z serwisu zobacz link . Kolega gość_98be0 korzystał prawdopodobnie z innych źródeł i stąd niewielkie rozbieżności.
gość_98be0 2015-12-08 13:07   
gość_98be0 - Profil gość_98be0
Zgadzam się, że lepiej zbudować pas troche dłuższy - ok 1500 m. Planowane 1350 m to odrobine za mało. Np. start wg wymagań MTOW dla Bombardiera Q400 podają na 1402 m, dla ATR-72-600 - 1333 m, dla ATR-42-600 - 1165 m, dla Saaba 340 przy 20st.C - 1425 m.
ortler 2015-12-08 12:05   
ortler - Profil ortler
Północno-wschodnia Polska to jedyny region kraju pozbawiony pasażerskiego lotniska. Budowa w tym obszarze większego lotniska regionalnego (jak niedoszłe do skutku Topolany) nie jest uzasadniona ekonomicznie i cała sprawa skończyłaby się zapewne tak jak w Radomiu bądź w Gdyni. Natomiast nieduże lotnisko o ograniczonej certyfikacji, tanie w budowie i eksploatacji, z niewielką ilością pracowników, jest jak najbardziej pożądane. Pas o długości 1350 m (sugerowałbym wydłużenie dla bezpieczeństwa do 1400 m a nawet 1500 m) jest optymalny dla niedużych samolotów pasażerskich. Mogłyby z niego korzystać Saab 340 (3 członków załogi + do 37 pasażerów, długość drogi startowej 1300 m, drogi lądowania 1030 m), Saab 2000 (3 członków załogi + do 50 pasażerów, długość drogi startowej 1300 m, drogi lądowania 1240 m, zasięg 2100 km), ATR42-320 (3 członków załogi + do 50 pasażerów, długość drogi startowej 1040 m, drogi lądowania 1030 m, zasięg 1130 km), ATR42-500 (3 członków załogi + do 50 pasażerów, długość drogi startowej 1160m, drogi lądowania 1130 m, zasięg 1500 km), ATR42-600 (3 członków załogi + do 50 pasażerów, długość drogi startowej 1181 m, drogi lądowania 964m, zasięg 1150 km), ATR72-500 (2 pilotów + 2 stewardesy + do 74 pasażerów, długość drogi startowej 1220m, drogi lądowania 1150 m, zasięg 1330 km), ATR72-200 (2 pilotów + 2 stewardesy + do 74 pasażerów), Fokker 50 (3 członków załogi + do 50 pasażerów, długość drogi startowej 1050 m, drogi lądowania 1120 m, zasięg 3000 km), Fokker 70 (4 członków załogi + do 79 pasażerów, długość drogi startowej 1300 m, drogi lądowania 1210 m, zasięg 3470 km), Bombardier Dash-8 Q400 (2 pilotów + 2 stewardesy + do 78 pasażerów, długość drogi startowej 1300 m, drogi lądowania 1290 m, zasięg 2500 km). Zasięg tych samolotów jest wystarczający dla wszystkich lotów krajowych, a nawet krótkozasięgowych międzynarodowych, w celu dowozu pasażerów do większych portów i hubów jak WAW lub TXL. Powodzenia !
gość_d104a 2015-12-08 01:23   
gość_d104a - Profil gość_d104a
W Krywlanach czy w pobliżu lepiej wybudować lotnisko typu LUZ czy RZE bo to jest inwestycja na długie lata i działania zastępcze pozbawione są perspektywicznego myślenia decydentów.
szydelm 2015-12-08 00:06   
szydelm - Profil szydelm
Projekt jaki mają zamiar wykonać w Krywlanach jest bardzo sensowny i jak dla mnie z powodzeniem mógłby być realizowany w wielu polskich regionach zamiast stawiania zbyt dużych portów lotniczych.Jestem ciekaw czy znajdzie się ktoś kto na małych regionalnych maszynach zdecyduje się latać np.z Białegostoku do Warszawy czy do innych portów.
gość_98be0 2015-12-07 23:35   
gość_98be0 - Profil gość_98be0
1350 m.
jjemiolo 2015-12-07 22:59   
jjemiolo - Profil jjemiolo
Byle tyle wersji lotniska na Podlasiu ze jakos nie pamietam jakiej dlugosci pas ma byc, albo moze byc, w Krywlanach. Na pewno ktos z Was wie wiecej na temat temat. Dzieki z gory. A tak nawiasem, Bialystok powinien miec lotnisko chocby dla maszyn regionalnych, na dowozy do wiekszych portow.
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy