British Airways odlatuje z Poznania

British Airways odlatuje z Poznania Linie lotnicze British Airways zawieszają połączenie Poznań - Londyn Gatwick. Ostatni lot odbędzie się 25 października 2008 r. Zamknięcie połączenia związane jest z ogłoszonym wczoraj 88-procentowym spadkiem zysków. Brytyjskie linie lotnicze, aby ratować się przed upadkiem, muszą podnieść ceny biletów oraz zlikwidować nierentowne połączenia. Oprócz Poznania z siatki...
02/08/2008 10:07   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
maciek 2008-08-06 10:42   
maciek - Profil maciek
Juz mialem rezerwowac bilet na powrot do PL w grudniu, a tu taka lipa. Fajnie mi sie nimi lata na tej trasie, ale jak widac nic nie trwa wiecznie.
cezary 2008-08-04 16:49   
cezary - Profil cezary
To za długo nie polatali na tej trasie.
2008-08-03 00:53   
 - Profil
Dla mnie - tragedia... W sumie, nie rozumiem, dlaczego... tzn, z jednej strony rozumiem - ekonomia, gdyż faktycznie ceny były niziutkie, i nie rzadko 2-3 razy niższe niż np w Wizz, czy Ryanair, a LOT nie wpsominając. Szkoda, bo sam leciałem z nimi, i było wypaśnie, łacznie ze smacznym posiłkiem.... Szkoda, szkoda. BA-wracaj!:)
jsg 2008-08-02 21:31   
jsg - Profil jsg
marecki: tak to wygląda. A szkoda bo BA naprawdę miał konkurencyjne ceny na loty do LON.
marecki 2008-08-02 21:26   
marecki - Profil marecki
jsg: widocznie jednak ten tranzyt nie straczył im na opłacalnośc codziennych lotów - inna sprawa to "efekt psychologiczny" LCC dla ludzi podróżujących na Wyspy - wielu pewnie nawet nie porównywało konkurencyjnych cen w BA, kupując od razu w tanich. Te wszystkie czynniki razem pewnie złożyły się na fiasko poł. LGW-POZ
jsg 2008-08-02 21:17   
jsg - Profil jsg
marecki: masz racje MUC/FRA/CPH to bardzo wygodne porty przesiadkowe z POZ.
jsg 2008-08-02 21:16   
jsg - Profil jsg
marecki: i tak i nie. Wiele połączeń tranatlantyckich i na prawie wszystkie na Karaiby oferowane jest z LGW. Włączając w to także partnerów code-share z sojuszu OneWorld.
marecki 2008-08-02 21:06   
marecki - Profil marecki
jsg: ja sam jak mam gdzieś lecieć, to preferuje LH via MUC niż przygody z obsługą Okęcia.
airliner 2008-08-02 21:05   
airliner - Profil airliner
bavok: skąd ty te danie bierzesz? Ceny za bilety KRK vs POZ różnią się i to mocno np. z Londynu 4.08 do Balic kosztuje w BA 1165PLN KRK a z POZ 596PLN, 28.08 do Londynu z KRK kosztuje 529PLN a z POZ 347PLN. Prawie każdy lot kosztuję więcej z Balic niż z Ławicy i różnice wynoszą nawet 100% wiecej, a do tego LF z KRK jest wyższy niż 70%.
marecki 2008-08-02 21:04   
marecki - Profil marecki
jsg: najwyraźniej nie było wystarczającej ilości paxów tranzytowych na rejsy międzykontynentalne - poza tym czy BA z POZ nie latała na Gatwick? A chyba jednak większośc rejsów międzykonty. jest realizowana przez BA z LHR? Tak mi sie wydaje, więc wiesz - nie działa to też na plus takich przesiadkom. A LH korzysta z korzystnego położenia FRA/MUC względem PL - to daje orgromny potencjał tranzytowy na loty europejskie i inne. Jak do tego dodasz jakis % ruchu docelowego do Niemiec, to widzisz, dlaczego LH sobie świetnie radzi.
jsg 2008-08-02 20:59   
jsg - Profil jsg
marecki: np. ten kto poleci dalej do USA, Kanady czy inne egzotyczne miejsce np. Barbados. BA ma świetną siatke połączeń z obiema Amerykami.
marecki 2008-08-02 20:57   
marecki - Profil marecki
jsg: LH ma znakomitą siatkę połączeń na całą Europę (i nie tylko) - więc mają obłożenie na tradycyjnych kierunkach (FRA, MUC). A kto będzie leciał z POZ do Londynu BA, żeby potem przesiadać się stamtąd np. do Rzymu.
jsg 2008-08-02 20:53   
jsg - Profil jsg
marecki: ale SK i LH lata do POZ. LH ma nawet dwie trasy MUC i FRA. I obie te linie latają już przez dłuższy czas. To dlaczego BA nie może?
marecki 2008-08-02 20:51   
marecki - Profil marecki
bavok: jest tak jak pisze aquirre; potencjał lotnisk regionalnych jest w PL ciągle bardzo słaby - złaszcza w segmencie przyciągania tzw. tradycyjnych przewoźników. Kraków to, nie licząc Warszawy, jedyne polskie miasto tak na prawde rozpoznawalne przez ludzi z innych państw europejskich (i nie pisze tego bynajmniej jako krakus teraz) - tylko ciekawe jak długo jeszcze na tej marce pojedzie - przynajmniej jeśli chodzi o ruch lotniczy. Tak czy owak inne porty - pomijając LH, LOT i może jeszcze SAS w niekórych przypadkach, nie mają specjalnie liczyć na tradycyjne linie i rozwój ich siatki.
michalb 2008-08-02 20:32   
michalb - Profil michalb
bavok , skąd masz takie dane ?
emes 2008-08-02 20:14   
emes - Profil emes
aquirre: grunt to mieć pozytywne nastawienie do własnego narodu ("Polacy są spoęczeństwem biednym i zacofanym") :-)
aguirre 2008-08-02 19:43   
aguirre - Profil aguirre
bavok: nie wiem skąd masz dane, szczególnie dotyczace półki cenowej. Ale dla przeciętnego brytyjczyka KRK to znane miasto w odróżnieniu od Poznania (że o Łodzi, Bydgoszczy czy Rzeszowie nie wspomnę). Linie tradycyjne mają znacznie wyższe koszty, więc są zainteresowane przede wszystkim sprzedażą lotów w business class lub we wszystkich taryfach economy flexible. A t najchętniej kupują ... urzędnicy publiczni, których zapewne ok. 75$ ub więcej koncentruje się w Warszawie, a także biznes (ale manage,ment a nie handlowcy), kórzy także w 7%% kierują się do WAW. Polacy są spoęczeństwem biednym i zacofanym i samolotami latają za własne tylko do pracy lub raz w roku na urlop. Nie ma więc co oczekiwać powrotu BA do Poznania.
bavok 2008-08-02 18:43   
bavok - Profil bavok
aguirre, tylko że BA miał większy LF z POZ niż od paru miesięcy ma z KRK przy sprzedaży biletów z podobnej półki cenowej. Mało tego, większość z KRK lata tylko do Londka, bez przesiadki na dalsze rejsy BA na których się tak naprawdę zarabia. Zresztą nie zdziwiłbym się gdyby BA zawiesiła również z KRK.
jsg 2008-08-02 16:59   
jsg - Profil jsg
aguirre: smutna prawda. Może powrócą, bo przy codziennych rejsach LF 60-70 % to całkiem nieźle. Może przy 5 rejsach tygodniowo byłoby bardziej opłacalne?
aguirre 2008-08-02 16:32   
aguirre - Profil aguirre
Bez obrazy dla poznaniaków, ale to pokazuje, że poza KRK potencjał lotnisk regionalnych na loty tradycyjnymi liniami (czyli droższe) jest blisku zeru. LCC (przeważnie FR) lub nic - oto wybór.
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy