Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
Ad gość_d5d62: Osobiście nie mam nic przeciw temu, aby cały ruch czarterowy i cargowy przenieść z KRK do KTW, a cały ruch regularny, który jest w KTW przenieść do KRK. Wtedy zamiast konkurować, obydwa lotniska świetnie by się uzupełniały ...
gość_ab632
2015-07-01 15:54
tyle to kierunków jest w KTW jednego dnia :)
gość_d5d62
2015-07-01 15:35
To i tak o 10 kierunków za dużo. Chartery powinny latać tylko z KTW dla całej południowej Polski tak jak w Niemczech z Dusseldorfu, za to na cały Świat.
gość_5a0e4
2015-07-01 14:42
Krakow kolejny rekord czerwiec przekroczył 400 tys!!! Brawo
Liczba kierunków czarterowych z KRK faktycznie nie powala ale tutaj dobrze uzupełniają się z KTW. A poza tym mają tak rozbudowaną siatkę połączeń regularnych, że nie ma na co narzekać:)
gość_ae2b1
2015-06-29 14:06
adam7691: Właśnie, przecież teraz w czasie remontu widać, jak dobrze będzie się KRK prezentować po jego zakończeniu... no może poza tym pasem, dlatego liczę na to, że nowy powstanie tak szybko, jak się tylko da.
gość_67568
2015-06-29 08:16
12 czarterów tygodniowo. Bydgoszcz ma chyba więcej.
adam7691
2015-06-29 08:12
odnośnie Krakowa (KRK),
korzystałem ostatnio z tego lotniska i jest tragedia, z tym że jest tam totalny remont i trzeba to uwzględnić, nie jestem z Krakowa, nie mam w Krakowie rodziny, nic mnie z tym miastem nie wiąże, zatem można przyjąć że opinia jest w pełni neutralna,
--- wszyscy krytycy KRK, poczekajcie na koniec remontu i wówczas oceniajcie, chyba że jeszcze nigdy nie lecieliście (i w najbliższym czasie nie polecicie) z KRK, ale dlaczego nie napisać coś negatywnego, przecież tak łatwiej być zauważonym ....
gość_db880
2015-06-29 06:55
zawsze znajdą się ''znawcy'' z bożej łaski, którzy zazdroszczą że Kraków zawsze będzie od nich lepsze ponieważ jest popularnym miejscem turystycznym.
@gość_3d4f6 na kierunku 09 do lądowania jest 3200m, do startu 2880. Jeśli to jest krótki pas to wskaż mi samolot, któremu to nie wystarcza? Bo A380 raczej w Katowicach nie będzie lądować, a i Concorde już uziemiony.
Na siłę chcecie udowodnić, że pas w Katowicach jest za krótki? To w Krakowie zgodnie z tą logiką chyba nic nie powinno startować i lądować.
Po raz kolejny leczycie kompleksy
Artykuł jest o charterach w Krakowie, a na forum walka o długość pasa.
gość_3d4f6
2015-06-28 19:28
Misiok sprawdź AIP zanim zaczniesz dyskutować podpowiem gdzie szukać tabela AD2.13 EPKT 1-10 Jak wół masz napisane że TORA i nawet TODA ma na kierunku 09 2880m a nie żadne 3200m.
Co do KRK pożyjemy zobaczymy może zrobią wcześniej nic nie stoi na przeszkodzie by tak było
@gość_99364 - zanim coś napiszesz, to najpierw się dwa razy zastanów, czy wiesz o czym piszesz, czy tylko Ci się wydaje, że wiesz.
1. Pas w Krakowie będzie remontowany do września jak słusznie zauważył kolega gość_4081e
2. W Katowicach próg pasa 27 jest przesunięty o 320m w stosunku do początku drogi startowej, dokumentację wskazał już kolega gość_3ff0b, tyle, że krótszy pas jest do lądowania a nie do startu.
3. Jak wieje wiatr ze wschodu to akurat w użyciu jest pas 09, a on ma 3200m. :)
gość_136af
2015-06-28 16:51
Ja na miejscu pasażerów z Krakowa obawiał bym się zamknięciem lotniska w najbliższym czasie z powodu braku możliwości korzystania z aktualnej drogi startowej .Oraz przeniesieniem się lini lotniczych na pobliskie lotniska jak np. Katowice czy Rzeszów a moze nawet Warszawa
gość_3ff0b
2015-06-28 14:31
gość_28721 moze lepiej "znawco" zerkniesz do AIP i sprawdzisz, gdzie jest prog 27:
zobacz link
gość_28721
2015-06-28 14:14
Dla znawców. W KTW pas operacyjny ma 3200 m i w całości jest przeznaczony jak do startów tak i do lądowań z każdego kierunku! O przesunięciu progu chyba się komus śniło??? Aha względem starego pasa to rzeczywiście jest przesuniety! : )
A tak na marginesie top w KRK aktualnie połowa pasa jest w rozsypce tym samym skróciło sie operowanie na nim do niezbędnego minimum by całkowicie go nie zamknąć co jest kwestia czasu!
gość_80e3d
2015-06-28 13:39
Pas w KTW jest skrócony o 320 metrów tylko do ładowania z kierunku 27 .
gość_91dce
2015-06-28 10:35
gość_94b46 Bo Panu na "P" bardziej zależy na nowych połączeniach niż na rozbudowie...
gość_99364
2015-06-28 09:53
Za 3 tyg dł. pasa w KRK powinna wrócić do normy 2550m na kierunku 25 i 2312m na kierunku 07.
Dla tych którym wydaje się że KTW maja super długi pas 3200m, przypomnę że jest tam przesunięty próg i w druga stronę do startu jest jakieś 2800m. Nie ma czym się podniecać jak wieje ze wschodu. Prześledźcie sobie długości deklarowane bo to jest istotne w tzw. Performance - ach przy planowaniu operacji.
gość_2eb8b
2015-06-28 01:00
Jeśli spojrzeć na rozbuchaną infrastrukturę i najwyższe w Polsce dopłaty do przewoźników, to Rzeszów jest faktycznie najbardziej przeinwestowanym lotniskiem w Polsce.
gość_94b46
2015-06-27 22:39
Krakow jest blokowany pomimo ze daje zysk centrali w Warszawie, Rzeszow natomiast jest rozbudowany przynajmni 50 lat do przodu pomimo ze przynosi straty.Oto polska ekonomia.