Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_afcf0
2014-10-06 19:06
gość_19a3a: Napinasz się strasznie ale racji trochu masz. Ils powinien być na obydwóch kierunkach. Mam nadzieję, że pewnego dnia jak budżet lotniska i Warszawa pozwoli to nawet IIIa bo jak wiadomo II w krk pomoże tyle co nic (jak siada mgła to jest 100-200m widoczności). Sprawa kiepskiej (dziurawej) drogi startowej rozwiąże się według zapowiedzi jeszcze w tym roku. Albo nowa dużo dłuższa na skos w co wątpię, albo remont generalny starej zapewne bez wydłużania. Będzie to na pewno być albo nie być dla jakiś większych maszyn w balicach do 2035 roku, gdyż do tego okresu właśnie trwają analizy dotyczące problematyki drogi startowej ( na stronie lotniska można sprawdzić linków nie podaję ). Szkoda mi osobiście, że jeśli będzie remont starej, lub nie zdążą nowej wybudować w mirę szybko konieczne będzie zamknięcie na parę miechów portu i to pewnie tuż po ŚDM 2016 o ile "dożyje" ten pas do tej pory, żeby wstydu niebyło że zamkną wczesniej.
haile_cracovia
2014-10-06 19:03
gość_a3453: to nie wypali. Po pierwsze dlatego że możliwości lotu gdzieś dalej przez USA są dużo mniejsze, a po drugie - po wylądowaniu w Stanach przechodzisz normalną kontrolę graniczną, nawet na transferze, nie ma wydzielonej strefy tranzytowej gdzie nie są potrzebne wizy. Przesiadka w USA to nie takie małe piwo jak Dubaj czy Frankfurt. Niestety.
gość_6e3ef
2014-10-06 18:37
Do KRK zza oceanu to ja bym prędzej widział linie tanie, turystyczne; jak np.: AC Rouge, Air Transat, ewentualnie tego samego typu przewoźnik z USA, albo jakieś Polskie (LOT, Enter?)
krzysiekl
2014-10-06 17:52
link do strony EK z opisaną współpracą z flyDubai. Według mnie trochę dziwne, bo generalnie twierdzili kiedyś, że nie będą obsługiwać tych samych lotnisk, poza kilkoma wyjątkami..może dopisali PRG do linii wyjątków...
zobacz link
gość_19a3a
2014-10-06 17:51
Mieszkańców Małopolski oczywiście:)
gość_19a3a
2014-10-06 17:47
Żeby poważnie rozmawiać z linia lotnicza na temat otwarcia nowego połączenia lub zbazowania samolotów to trzeba mieć coś do zaoferowania. O ile port nie ma wpływu na zasobność portfeli mieszkańców Podkarpacia o tyle poziom infrastruktury jest jak najbardziej w gestii zarządzających. Tymczasem KRK ma do zaoferowania położony w niecce, dziurawy, krótki pas startowy z przeszkodami w sektorze odlotu. Do tego nie ma porządnej drogi szybkiego zjazdu z drogi startowej oraz do dyspozycji malutka płytę oraz dwie drogi kołowania na krzyż. Droga startowa ma podejście precyzyjne tylko z jednej strony i to najniższej CAT1. Jak wieje ze wschodu dostępne jest tylko VOR RWY07, oraz RNAV którego minima są takie same jak VOR (czytaj bezużyteczne). Do tego procedury LVP właściwie nie pozwalają na normalna prace portu. Z czym do ludzi?
gość_a3453
2014-10-06 17:44
gość_19a3a: No aż tak bardzo biedni nie jesteśmy bez przesady i bez kompleksów, oczywiście daleko nam do siły nabywczej portfela np przeciętnego Niemca, ale taka Lufhansa uważa że polski rynek ma potencjał, troche naszych rodaków przez swoje huby w świat transferuje tak samo Emirates. Zgodzę sie z tym że jesteśmy niezamożni ciągle na dorobku ale nie bardzo biedni jak to ująłeś
voyager1
2014-10-06 16:54
dlaczego Delta miałayby wyrazić zainteresowanie KRK skoro nie lata do WAW. Jakoś w siatce połączeń Delty nie widzę latania na inne lotniska niż stolice Europejskie, np. we włoszech jest i Rzym i Mediolan ale oba te lotniska są jednakowo duże, generalnie Delta jeżeli będzie latać gdzieś w polsce to tylko do WAW. KRK nie ma na to żadnych ale to żadnych szans, przynajmniej przez najbliższe 10 lat. Kogo by Delta woziła z KRK, górali? To nie jest klient targetowy dla tych linii aby otwierać KRK po to aby wozić górali z zakopanego. To śmieszne i niedorzeczne. Żadna linie wprost w rozmowach z lotniskiem nie powie, że nie jest zainteresowana, w tej branży istnieje język dyplomacji, wiec zawsze będą mówić, że rozważają, to odpowiedź grzecznościowa, ale tak naprawdę nie rozważają lotów, bo klient targetowy nie ten.
Generalnie 100% racji dla marcowego. Jedyną, małą, szansę na latanie do KRK przez Deltę widzę w sezonowych połączeniach. Ale bardzo małą:)
gość_19a3a
2014-10-06 09:24
Marcowy ma racje. W najbliższych latach nie ma szans na żadne połączenie amerykańskich linii z KRK. Mało tego, WAW tez raczej nie zobaczy żadnej linii amerykańskiej. My poprostu jesteśmy wciąż bardzo biednym narodem.
Delta ??, AA ? pobozne życzenia.. Wystarczy rozejrzeć się po Europie na jakie lotniska nie będące stolicami krajów lataja linie za oceanu ? Odpowiadając - są to lotniska obsługujące min 8-9 mln paxów oraz będące silnymi ośrodkami biznesowymi takimi jak Mediolan, Stuttgart, Manchester, Sorry ale KRK to jednak nie ta liga. tyle w temacie.
gość_bb986
2014-10-05 23:34
Irkolo: Ja wolałbym tak:
zobacz link
gość_bc255
2014-10-05 22:01
Delta i Singapore Lataja tylko sezonowo np. do ATH wiec nadzieje na latanie do Polski sa plonne i nie widze podstaw do latania do Polsk
@voyager1: W większości się zgadzam co do wypocin gościa, ale dlaczego sądzisz, że Delta nigdy do KRK latać nie będzie?
gość_8d400
2014-10-05 20:19
Gościu chyba pracuje się na lotnisku i te informacje z Delta nie są wyssane z palca.
gość_f47bb
2014-10-05 20:02
Takie linie jak DL, SQ czy AA musialyby najpierw wyrazic zainteresowanie WAW, a na to sie nie zanosi. W KRK czy na zadnym innym polskim lotnisku nie ma na to szans.
voyager1
2014-10-05 19:28
gosc_737fa: Singapore, American, Delta nigdy nie będą do KRK latać. Lecz się człowieku, pieprzysz i jeszcze raz pieprzysz. Popatrz sobie na mape do jakich lotnisk lata Singapore i American a potem wypisuje te swoje onetowe wypociny niemądry człowieku.
@gość_737fa: może frytki do tego?
gość_afcf0
2014-10-05 18:23
jeszcze dopisując nie ma sensu 2 lotniska, LCC dla Krakowa będzie w Pyrzowicach
gość_afcf0
2014-10-05 18:21
gość_737fa a ja to zatwierdzam więc info nie wyssane z palca :D ale najpierw pas skos 3200m, a kiedyś się pomyśli o obecnym przedłużeniu do autostrady ( tunel ) z niwelacją górki to mozna wtedy z 3500m.