Lotnisko marzeń prezydenta Gdyni

Lotnisko marzeń prezydenta Gdyni
11/11/2013 11:47   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
wojtek 2013-11-12 19:44   
wojtek - Profil wojtek
Dokładnie. Płyt postojowych właściwie nie ma... Były CPPS jest po drugiej stronie pasa i wydaje mi się, że należy do wojska. Chociaż może jakoś się dogadali...
marekd 2013-11-12 19:09   
marekd - Profil marekd
do wojtek: C-17 nie jest dobrym przykładem bo on wyląduje nawet na gruncie i ma właściwości STOL. Czyli drogi kołowania w Gdyni są za wąskie a płyty postojowe mają za małą wytrzymałość? Tak?
gosc_862ed 2013-11-12 18:44   
gosc_862ed - Profil gosc_862ed
Trzy pełnowymiarowe lotniska w promieniu dwudziestu kilku km od Sopotu tj: Rębiechowo, Kosakowo i Pruszcz Gdański - jest w czym wybierać, ale ludziska widzą same problemy ... a np takie Podlasie nie ma żadnego pomysłu na własny dogodnie położony regionalny port lotniczy.
wojtek 2013-11-12 18:23   
wojtek - Profil wojtek
Problem nie leży w pasie startowym 31-13 (08-26 jest za krótki) bowiem jest on w stanie przyjąć nawet C-17 (swoją drogą lądowanie na EPOKu robiło wrażenie :) ) Problem tkwi w cywilnych drogach kołowania i płytach postojowych...
gosc_e9dcf 2013-11-12 09:04   
gosc_e9dcf - Profil gosc_e9dcf
Do gosc_c6f4f: tworzysz nową historię polskiego lotnictwa. Lotnisko Gdańsk Rębiechowo wybudowane od podstaw i otwarte zostało 2 maja 1974 r.
gosc_08df8 2013-11-12 08:56   
gosc_08df8 - Profil gosc_08df8
Do gosc_e95ad: A co jest nie w porządku z dwoma zresztą drogami startowymi w Gdyni?
gosc_e95ad 2013-11-11 23:24   
gosc_e95ad - Profil gosc_e95ad
chciałbym tylko przypomnieć, że za zainwestowane obecnie 100 mln zł w Gdyni nie wyląduje ani jeden samolot klasy C - bo nie pozwala na to droga startowa. Także aby nawet embraer mógł tam wyądowac trzeba wydać kolejne 50-60 mln zł, do tego czasu mamy mega terminal i możliwość obsługi maksymalnie samolotow na 10-12 pasażerów. Absurd...
maliniak 2013-11-11 21:20   
maliniak - Profil maliniak
Mam na mysli tez stale miejsca pracy dla ludzi. Jezeli to mialoby przyczynic sie dla dopra mieszkancow - OK i z sensem. Ale musi to byc przyszlosciowe, a nie "ad hoc" jak te cudowne swiecace pustkami stadiony. Na prestiz jednego wieczoru czy tygodnia nas nie stac. Lepiej zainwestujmy w szpitale, domy opieki, azeby przecietny Polak godnie dozyl swoich ostatnich dni!!!
maliniak 2013-11-11 21:17   
maliniak - Profil maliniak
do wojtka: Zgadzam sie z Toba. Trzeba myslec rozwaznie, a pieniadze zainwestowac w to, co juz funkcjonuje, przede wszystkim w to co ma przyszlosc. Mieszkam w Niemczech, ale pochodze z Torunia. Tam tez mowiono o budowie lotniska. Lecz po co. Lotniska oddalone od siebie o 40/50km? Znacznie lepiej zainwestowac w rozwoj komunikacji miasto-lotnisko jak i w rozwoj polaczen zadawalajac w ten sposob klienta. W mojej okolicy w promieniu 100 km sa 4 lotniska: Baden-Baden, Strassburg, Basel-Mulhouse i Zürich. Tyle lotnisk, ale bezposredni dolot do Polski jest coraz mniej mozliwy. Zeby poleciec rodzimym LOTem do GDN albo WAW trzeba jechac 2h ICE do FRA, bo zdaje sie ze ZRH zdejma w czasie zimy. I tyle z tego mam choc wydawaloby sie ze tyle jest tego wokol. Otworzyc lotnisko w Gdyni czy w Toruniu po to by 2 razy w tygodniu latano na STN czy LTN? Szkoda pieniedzy skoro jest GDN czy BZG. Pozdrawiam!
wojtek 2013-11-11 21:02   
wojtek - Profil wojtek
marekd: O tym, że to lotnisko wojskowe to akurat mnie mówić nie musisz... Jednak przez samą budowę terminalu można już mówić o zupełnie nowym lotnisku cywilnym. Podkreślmy - niepotrzebnym. Komfort, o którym piszesz, komfortem, ale pytam jeszcze raz - czy te nawet kilkaset lotów GA w skali roku pozwoli spółce zarabiać tak, żeby do interesu nie musiał dokładać podatnik? gosc_431c5: zgadzam się co do wykorzystania infrastruktury wojskowej - to dobry pomysł, ale nie wszędzie. Właściwie co racjonalnie miało być wykorzystane już jest dawno wykorzystane (m.in. KTW, KRK, WRO, SZZ, BZG). Teraz to już tylko próby zrobienia "czegoś" na siłę. I tu potrzeba rozwagi i logicznego myślenia.
gosc_431c5 2013-11-11 20:16   
gosc_431c5 - Profil gosc_431c5
Bardzo dobrym posunięciem jest wykorzystanie istniejącej infrastruktury lotniska wojskowego lub powojskowego - jak to stało się w Gdyni. Taka inwestycja jest dużo tańsza, a jej ukończenie wymaga przyjecia zarządzania własnymi siłami lub we współpracy z Rębiechowem. Trzecim wyjściem jest zatrudnienie doświadczonej firmy zarządzającej lotniskami, która posiada międzynarodowe układy pozwalające na rozwinięcie działalności Kosakowa.
gosc_c6f4f 2013-11-11 19:56   
gosc_c6f4f - Profil gosc_c6f4f
marekd: dla przypomnienia lotnisko w Gdańsku powstało jako pierwsze na terenie obecnej Polski, więc proszę skończyć z propagandą sukcesu. Zresztą po co obecna inwestycja jeśli lotnisko powstało już w trakcie II wojny światowej [faktycznie przed wojną] ale cóż to trzeba wiedzieć. Obecnie problem już nie jest czy budować czy nie to kukułcze śmierdzące jajo tylko, że Gdynia chce śmierdziela podrzucić Gdańskowi. No bo teraz niech Gdańsk pomoże. Jak trwoga to do Gdańska :)
marekd 2013-11-11 19:47   
marekd - Profil marekd
do wojtek: Po pierwsze jeśli chodzi o GA to pilot czy dysponent lotu decyduje czy chce wylądować w GDA czy woli być obsłużony komfortowo w Gdyni. Po drugie to lotnisko starsze od Rębiechowa, którego historia zaczyna się w czasie II wojny światowej, więc nie zbudowano go na nowo 25 km od Gdańska tylko tu było jak budowano GDA. Cała inwestycja to budynek portu GA zresztą bardzo ładny. Po trzecie zgadzam się że już jest i zobaczymy co z tego będzie.
wojtek 2013-11-11 19:31   
wojtek - Profil wojtek
Prawie jest, bo żeby powiedzieć ''jest'' jeszcze daleka droga :)
wojtek 2013-11-11 19:27   
wojtek - Profil wojtek
Ile tego GA jest? Na tyle dużo, żeby zapewnić rentowność spółki? No chyba nie... Kto do tego będzie dokładał? Gdańsk jeszcze długo będzie radził sobie z ruchem pasażerskim, cargo i GA. Dodatkowo nic nie stoi na przeszkodzie dla dalszego rozwoju. Budowa drugiego lotniska w odległości 25km jest kuriozum na skale europejską. Jak dla mnie inwestycja na Oksywiu jest zupełnie niepotrzebna. No ale skoro już jest to zobaczymy co to z tego będzie...
gosc_8e37d 2013-11-11 19:17   
gosc_8e37d - Profil gosc_8e37d
marekd: za 200 mln kilkanaście rocznie na GA??? które przecież teraz ma dobre warunki w Gdańsku?
marekd 2013-11-11 19:07   
marekd - Profil marekd
do maliniak: będę bronił lotniska w Babich Dołach jako lotniska wojskowego Lotnictwa Marynarki Wojennej. Jesli dodamy do to tego funkcję general aviation to to lotnisko wcale nie musi być żadnym zagrożeniem dla Gdańska, a wzajemnie mogą się dobrze uzupełniać.
maliniak 2013-11-11 18:33   
maliniak - Profil maliniak
To lotnisko jest niepotrzebne lepiej zainwestowac w Gdanskie i dobre polaczenie do niego.
gosc_0f1b2 2013-11-11 18:08   
gosc_0f1b2 - Profil gosc_0f1b2
Ta sprawa chyba nie wymaga komentarza.
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy