Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gosc_3fe7e
2013-10-17 10:33
Gdyby tacy laicy jak Pan zarządzali LOT-em, to na pewno, nie potrzebna byłaby żadna pomoc...
gosc_82ef6
2013-10-11 12:41
to trochę taka sutuacja, gdzie mamy jednego właściciela dwóch firm i dwóch marek. Niestety nie jestem specjalistą od rynku przewozów lotniczych ale zastnawia mnie sens, z punktu widzenia właściciela, posiadania dwóch linii lotniczych, gdzie jedna czyli Eurolot działa jako podwykonawca dla drugiej. Mając na uwadze osobne zarządy firm to kompletny bezsens. Równie dobrze można miec po prostu LOT z większą ilością samolotów. Trochę dziwny rodzaj outsourcingu, teoretycznie bowiem wykonanie usługi zlecamy innej firmie żeby obniżyć koszty. A tu jak widać działa to wręcz odwrotnie. W obrębie jednego właściciela jakim jest Skarb Państwa jakikolwiek outsourcing jest conajmniej dziwny dla mnie. Jeśli mają mieć sens dwie marki należące do jednego właściciela to raczej na zasadzie takiej, że LOT skupia się na lotach międzykontynentalnych i bardziej prestiżowych destynacjach europejskich, zachowując się jak renomowana linia lotnicza z tradycjami a Eurolot niech działa tako tani brand ale samodzielnie. niech będzie nawet low costem, co za różnica niech tylko lata i nie przynosi strat. Jako własciciela interesowałoby mnie bowiem rozszerzenie wachlarza usług czemu sprzyja posiadanie dwóch brandów różnie pozycjonowanych. Ostatecznie z punktu właściciela biznes jest opłacalny nawet jesli straty jednej firmy pokryją zyski drugiej. Ale jak zarabiac jesli LOT ma straty a Eurolot jest tylko podwykonawcą ?
Nie wiem, pewnie w wielu punktach się mylę ale jako laik mam prawo, szczególnie, że nikomu nie wrzucam i nie sugeruję, że ma być tak a tak. może mnie ktos naprostuje ?
gosc_25d01
2013-10-11 12:30
Rozklad rejsow Eurolotu w LO jest juz zaladowany na dluzej niz 3 miesiace, takze na lato 2014. Na przyklad w rozkladzie letnim Eurolot ponownie (zamiast LO) obsluguje trasy z WRO do FRA i MUC, dwa razy dziennie do kazdego z tych miast.
gosc_c3369
2013-10-11 11:42
banan86; Bergamo jak Bergamo ale Eurolot zadeklarował otwarcie połączenia na Malpensę.
Oczywiście że nie chce ! Pokazal że może wykonać to własnymi siłami, a pewnie i taniej. Ale na dywaniku u właściciela - czyli Skarbie Państwa - dostali jasne polecenie - STOP wygłupom !
gosc_9f854
2013-10-11 11:12
A czy ktoś się zastanowił, że LOT nie chce takiego podwykonawcy jak Eurolot, ale dostał odgórny "prikaz" i to w dodatku po z góry ustalonej cenie??? Ktoś musi dołożyć się, aby pan Dąbrowski mógł "spróbować sił w businessie" - trochę samorządy, trochę LOT...
przemolot
2013-10-11 10:36
Niestety, Może i chciałby, ale tak do końca sam nie wie na czym stoi. A LOT zachowuje się jak pies ogrodnika...
Nie wiem czy prezes Eurolotu wie ale nowe połączeni ogłasza się przynajmniej z kilku miesięcznym wyprzedzeniem - ma to wtedy sens. Ale trochę go rozumiem - w sytuacji kiedy LOT trzyma ich za gardło to nie mogą wykonać żadnego sensownego ruchu.
przemolot: dzięki za link ale z tego artykułu wyciągam jeden wniosek: NIKT NIC NIE WIE! Widać aż nad to wyraźnie, że K2 nie wie w którą stronę pójść, przez co stają się zakładnikiem Lotu i muszą planować przyszłość na podstawie 3-miesięcznej umowy (na co zwraca uwagę marcowy). Mogliby pójść w kierunku w jakim poszedł Norwegian, albo przynajmniej stopniowo zmniejszać ilość usług wykonywanych dla Lotu na rzecz powolnego ale STABILNEGO rozwoju własnej siatki
Widzę problem w czym innym. Jak można planować swój rozwój na podstawie 3 miesięcznej umowy !!! Przecież to się kupy nie trzyma. Nie są wstanie zaproponować żadnej rozsądnej siatki ponieważ tak naprawdę nie znaja dnia ani godziny kiedy LOT im finalnie podziękuje.
przemolot
2013-10-11 09:52
"- Odbieramy trzy nowe bombardiery. Jeszcze w październiku mamy umówione spotkanie w Lublinie, na którym będziemy też rozmawiać na nowym połączeniu - dodaje Dąbrowski. - Nie ogłaszamy jeszcze szczegółów, bo nie ogłaszamy jeszcze całej siatki zimowej - tłumaczy." Całość w linku podanym przeze mnie trochę niżej.
przemolot
2013-10-11 09:49
Trochę nowsze informacje. Od Dąbrowskiego również za pośrednictwem Wyborczej.
zobacz link
piotrek737
2013-10-11 09:49
marekd: No właśnie miał je odebrać do końca sezonu letniego i nic z tego nie wyszło... Jak nie wiadomo o co chodzi, to chodzi o pieniądze czyli finansowanie. Rzeczniczka się zasłania prawami handlowymi w tej sprawie... Także jak to zwykł Eurolot robić czeski film nikt nic nie wie. :)
Przecież Eurolot kupił dodatkowe 6 Bombardierów DHC - 8. Jeden nawet lata na wystawy do Rosji. Kiedy przylecą do Polski?
Myślę, że znajdą wolną maszynę na 1-2 loty w tygodniu. A jak nie to któryś low-cost napewno prędzej czy później pokusiłby się o otworzenie Bergamo ;)