Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
Jedyny problem jest w tym, że W6 sam też nie przynosi zysków:) Brakuje nam jeszcze Lotowizza wystawiającego rękę po dotacje z BP...
krzysiekl
2013-08-08 15:18
w sumie może to nie jest takie głupie:P tylko czy wtedy Polak i Węgier nadal byliby bratankami? czy też pokłócą się o to kto ważniejszy ;)
usuniety
2013-08-08 15:12
Fuzja z Wizzairem? Ot, to ci dopiero.
gosc_eb4e3
2013-08-08 14:47
Skoro np. najwazniejszym rynkiem dla WizzAira jest Polska, LOT powinien rozwazyc fuzje z ta linie, ewentualnie jeszcze z innymi i na wzor tego, co dzieje sie na zachodzie Europy, stworzyc srodkowoeuropejska grupe lotnicza. Inaczej bedzie skazany na marginalizacje.
gosc_d5c0b
2013-08-07 20:35
pikol: LOT nie płaci podatku dochodowego, ale płaci mnóstwo innych podatków, pracownicy płacą podatki, firmy współpracujące z LOTem płacą rozmaite podatki. Tyle podatki, a osobna kwestia, jaki wpływ na gospodarkę miałby upadek LOTu poprzez utratę tysięcy miejsc pracy oraz straty (lub nawet ewentualne bankructwa) firm pośredniczących.
Gdyby LOT płacił podatki w Polsce byłoby OK . Ale niestety nie płaci podatków , ponieważ jest deficytowy od lat i wyprzedaje majątek państwowy , co doprowadziło , że nie jest już właścicielem niczego poza starymi samolotami , których nikt nie kupi . Może jeden z dziewięciu związków zawodowych w LOT kupi chociaż jeden samolot ???
greg0303
2013-08-07 16:06
Mysle, ze jeszcze wszystko nie jest stracone dla LOT-u. Potrzebne sa madre zmiany i solidna restrukturyzacja. Niedochodowe polaczenia musza zniknac z siatki. Widzialbym tez spory udzial EuroLot jako operatora rejsow regionalnych i krajowych w ramach siatki LOT (code share) wykorzystujac flote ATR/ Dash-8/ E170, np. pod nazwa LOT Regional. Obie firmy moglyby naprawde pomoc sobie wzajemnie uzupelniajac swoje oferty przewozowe.
gosc_292d8
2013-08-07 14:16
banan86: nie jest nam też wszystko jedno, gdzie można byłoby lepiej płacić podatki! Lepiej gdy LOT płaci je w Polsce, niż Lufthansa w Niemczech.
krzysiekl
2013-08-07 13:49
cytat, zjadło w poprzednim poscie: która będzie zapewniała bezpośrednie połączenia lotnicze z Warszawy z największymi miastami w Europie, a może i na świecie. Linii, która będzie w Polsce płaciła podatki i będzie zatrudniała pracowników. Taka linia jest potrzebna pasażerom, ale jest też niezbędna do dalszego rozwoju lotniska w Warszawie.
krzysiekl
2013-08-07 13:48
natomiast w artykule wyraznie napisano kto powinien dotowac LOT. skoro jak napisano to znaczy ze powinien być dotowany przez lokalny samorząd a nie przez budżet państwa.
krzysiekl
2013-08-07 13:45
jeśli LOT może być porządną, dochodową linią to warto go wspomóc teraz. Jeśli zawsze ma przynosić straty to dotowanie nie ma sensu. Tylko jeśli może być dochodowy to pytanie dlaczego teraz tak nie jest??? że jest państwowy to nie jest odpowiedź, żadna, można należeć do państwa i przynosić zyski (nawet jeśli w Polsce to rzadko spotykane....)
A może by tak pozwolić Lotowi po prostu zbankrutować? Dla większości polaków jest naprawdę wszystko jedno czy będą się przesiadać w Warszawie czy we Frankfurcie. Natomiast nie jest nam wszystko jedno jak widzimy, że można byłoby lepiej wydać nasze podatki! Takie jest odwieczne, choć brutalne prawo ewolucji: kto nie umie przystosować się do zmian, ginie