Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
szumny: Chodzi o euroobligacje
Stenus znalazłem bardzo podobną informację po rosyjsku z tą różnicą że jest tam mowa o emisji "eurobondów" na tę kwotę a za cholerę nie wiem co to takiego.
@szumny: Dzienkuje ;-)
Mialem tylko przez rok rosyjski w szole ale jakos sie doczytalem ;-)
Hamburg: informacja ta podana jest za "Deutsche Welle" więc tam znajdziesz po niemiecku.
Hamburg: To informacja z rosyjskojęcznego serwisu avia.ru.
Link:
zobacz link
Aerofłot zainteresowany kupnem tylko 39,9 proc. akcji Alitalii. Aerofłot jest zainteresowany kupnem 39,9 proc. akcji Alitalii mimo iż włoski rząd sygnalizował niedawno, że jest gotowy sprzedać 49,9 proc. akcji spółki, czyli cały posiadany przez państwo pakiet.
- Rozumiemy, że 39,9 proc. akcji wystarczy, aby mieć większość w radzie nadzorczej, zatem nie warto kupować aż 49,9 proc., powiedział wiceprezes Michaił Polubojarinow podczas konferencji w Moskwie. Ujawnił, że władze Aerofłotu zdecydują o złożeniu oferty przed 15 czerwca. Spółka musi wystąpić do banków o 800-900 mln EUR kredytu na ewentualne sfinansowanie transakcji.
Nabywca pakietu akcji Alitalii ma zostać wybrany do końca lipca. Jest trzech chętnych do zainwestowania we włoskie linie lotnicze. Pierwszym jest konsorcjum, które tworzy włoski bank Unicredito Italiano z rosyjskim Aerofłotem. Drugim jest włoski AP Holding, właściciel włoskich linii Air One. Trzecim jest konsorcjum spółek Matlin Patterson, Texas Pacific i Mediobanca.
Źródło: pb.pl
@szumny: Naprawde? Masz link?? Bardziej bym sie spodziewal sie kupna lotniska na poludniu niemiec. Tam gdzie gory, piekne zamki, tradycjne jedzenie i ubior....to co sie kojarzy z niemcami....przeciesz chinczycy lubia takie stare ,,stereotypy´´. ;-)
Nieco OT: Chińczycy kupili lotnisko w Schwerin w Niemczech (była radziecka baza lotnicza) za 100 mln EUR. Zamierzają stamtąd za 2-3 lata uruchomić bezpośrednie połączenia do Chin.
pozpiotr: ja też coś na ten temat słyszłąem, ale lepiej dla LOTu będzie, jeśli te plany wdroży jeszcze w tym roku, a nie czeka na 2008 bo znów ubiegną go tanie linie...
pozpiotr
2007-05-24 09:42
bartek: to nie był brukowiec... O Paryżu mówi się już od dawna, o Nowym Jorku zaczęli wspominać, mniej więcej w tym samym czasie, jak uruchamiali loty z Rzeszowa, tylko te dwa kierunki hiszpańskie mnie zastanawiają... A poza tym, prawie w każdej plotce jest jakieś ziarenko prawdy.
pozpiotr: do Burkina Faso również ;) To co pisze prasa należy bardzo dobrze przefiltrować i tak olać bo kity wciskają ;)
pozpiotr
2007-05-23 22:37
Wyczytałem dzisiaj w poznańskiej prasie, że w ciągu 2-3 lat LOT zamierza uruchomić połączenia z Poznania do Paryża, Barcelony, Madrytu i Nowego Jorku... Aż mi się wierzyć nie chce. Słyszał ktoś coś na ten temat?
pozpiotr
2007-05-23 15:32
paolo-79: ja im chyba psuje wszystkie statystyki; problemy miałem za każdym razem kiedy leciałem AZ (opóźnienia, zagubione bagaże i fatalny serwis)...
paolo-79
2007-05-23 14:37
szumny:zgadzam sie,stereotypowe to myslenie.ale mysle zarowno jak wiekszosc polakow, jak i wlochow.ktorzy na info o aeroflot robia kwasne 'azzzzzzzzzzzzz'- Stereotypy sa w italii nawet silniejsze jak w PL, tutaj zna sie glownie tych extremalnie bogatych rosjan z ZEREM klasy, ktorzy wynajmuja najdrozsze suits w *****hotelach i wydaja wiecej niz jakakolwiek inna nacja.Sa tu mile widziani,ale budza tez groze.znam opinie wielu w italii na temat aliansu z aeroflot.malo kto jest za
Paolo. 1)Myślisz takimi stereotypami jak niestety większość Polaków. Jest różnica (a w zasadzie przepaść) między "ruskimi" a rosyjskim biznesem (nie mylić z tzw "noworuskimi"). 2) Zmiana właściciela firmy czasem nawet nie jest zauważona przez pracowników. 3) Rosyjski kapitał jest obecny na całym świecie bez szkody dla gospodarek poszczególnych krajów. Dla Rosjan są to pewniejsze inwestycje niż w Rosji.
paolo-79
2007-05-23 14:22
a po lewej na pasku pojawil sie artykul o kolejnej linii do kupienia - IB..Texas Pacific Group chce wraz BA kupic IB,tak tez wyczytalem dzisiaj w prasie wloskiej..Ta sama grupa TPG jest wymieniana jako jeden z3 potencialnych nabywcow AZ...Ciekawie bedzie:)
paolo-79
2007-05-23 14:13
szumny:rozsadne to co mowisz jednak ja jakos nie moge sie do tego przekonac.Transakcja z ruskimi nie pogorszy moze sytuacji w AZ (czy moze byc tam gorzej?)ale nie wyobrazam sobie by ta linia byla pod kontrola rosjan.pozpiotr:ja tez mam mnotwo zastrzezen,ale wbrew pozorom i stereotypowym opiniom o AZ, w wielu przypadkach ta linia oferuje naprawde dobry serwis.I gubi najmniej bagazy z duzych linii europejskich.Nawet jesli to rozsadne jak mowicie,ja sobie Aliflotitalia nie wyobrazam...
pozpiotr
2007-05-23 14:00
paolo-79: nie wiem jakie zmiany przyniósłby zakup AZ przez SU, ale myślę, że dałoby to wiele SU,a i AZ by nie zaszkodziło. Do AZ, z którymi parę razy zdarzyło mi się lecieć mam niestety sporo zastrzeżeń.
Paolo: Dziś się nie zgodzę z Tobą. Uważam że nawet jeśli SU kupi AZ to sytuacja w AZ się poprawi. Jeśli oferty będą pozbawione kryteriów politycznych to najlepsze warunki jest w stanie zaoferować SU. Dla SU ten zakup to dostęp do całego rynku europejskiego a także amerykańskiego bez uciążliwych ograniczeń. Nie wszystko co "ruskie" jest "be". Powtórze za Gudzowatym który odpowiadając na zarzuty że handluje rosyjskim gazem odpowiedział: "Proszę Państwa, gaz nie posiada narodowości tylko właściwości fizyczne".
paolo-79
2007-05-23 13:07
Rzad wloski jest gotowy sprzedac cale swoje udzialy w AZ (49,9%)..na 2 czerwca ustalono date prezentaci ofert.Aeroflot zawarl alians finansowy z Unicredit ktoy udzieli im kredytu,innym mocnym graczem jest linia AirOne (2.po AZ linia w IT) wspierana przez najwiekszy wloski bank-Banca Intesa i coraz wiecej sie mowi o ich szansach,bo nikt nie wie czego sie spodziewac po Aeroflot ktory ukrywa intencje.trzeci potencjalny nabywca to Texas Pacific Group/Banca Mediolanum,ktory dementuje ze ma jakies zamiary wobec AZ,bo wlasnie zlozyl publiczna oferte zakupu IB.Ale wiecie,kazdy juz od paru miesiecy dementuje a pozniej wszystko okzuje sie na odwrot.Ja mam nadzieje ze nie oddadza tego Aeroflot'owi,bo to bylaby tragedia.Wlasnie Az zrobila tez bilans za 2006 - strata 405mln €..Wiec cos w koncu trzeba z tym zrobic.mam nadzieje ze to AirOne zabierze sie za porzadki w AZ.Bo jak udaloby sie rosjanom to mozna zrobic tylko 'azzzzzzzzzzzzz':)