LOT obniży udziały w Centralwings

LOT obniży udziały w Centralwings Wiceminister Skarbu Państwa Ireneusz Dąbrowski poinformował w czwartek (11.01), że LOT obniży swoje udziały w swojej spółce Centralwings ze 100 proc. do 80 proc. przez podwyższenie kapitału w drodze emisji nowego pakietu akcji. Te będą przewidziane dla nowego inwestora. - Chcemy, żeby LOT sprzedał akcje nowej emisji inwestorowi finansowemu, przez co jego udział w...
12/01/2007 09:04   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gosc_nieLO 2007-01-16 22:05   
gosc_nieLO - Profil gosc_nieLO
p. Kociołek urzędował w Łodzi, p. Kwiatkowski urzęduje w Łodzi, dodatkowo trzeci członek zarządu jest w Łdzi, finanse wraz z księgowością są w Łodzi, ludzie odpowiadający za marzę (sprzedaż) są w Łodzi (wynik jest pochodną marży i poziomu sprzedaży). Po co Germanwingsom (w przypadku przejęcia CW przez GW) dwa działy marketingu, sprzedaży, PR plus firmy zewnętrzne? Po nic. Potrzebni tylko beda ludzie od spraw lotniczych - tak pokazuje historia i logika połączeń w branży lotniczej - prauję w tej branży od prawie 16 lat (będzie te 16 lat w październiku 07), zaczynalem w LOT, później linie amerykańskie, terz znów w Polsce i trochę obserwowałem (głównie w USA) co sięrobi poddczas M&A linii lotniczych - na waszym, łódzkim miejscu raczej bym rozsyłał CV lub zwalaczl pomysł przjęcia CW przez GW - ale to doprowadzi do waszego upadku.
emes 2007-01-16 10:15   
emes - Profil emes
specjaliści od makretingu i sprzedży są odpowiedzialni za straty finansowe spółki, no proszę, a ja myślałem, że to zarząd akceptuje wydatki i dba (powinien dbać) o finanse...
Zresztą w Warszawie jest mnóstwo specjalistów, a jak oni planują operacje lotnicze LOTowi..., niedługo będzie latał na trasach krajowych bo z innych go wygryzą...
gosc_nieLO 2007-01-15 20:12   
gosc_nieLO - Profil gosc_nieLO
tiaaa, w Łodzi to są specjaliści od handlingu, OPS, planowania, operacji lotniczych itd... a to własnie oni bedą potrzebni Germanwingsowi a nie "szpecjaliści" od sprzedaży i marketingu, którzy już narobili prawie 200 baniek straty.
emes 2007-01-15 08:25   
emes - Profil emes
Sprawna organizacja to chyba bez Warszawy...a co do związków zawodowych to zgoda.
gosc_nieLO 2007-01-14 22:00   
gosc_nieLO - Profil gosc_nieLO
dobre po polskie, to połączcie Centraliwngs z FischerAir i będziecie mieli 50% charterów, 20% LCC i sprawną organizację (bez Łodzi i związków zawodowych)
paolo-79 2007-01-14 20:47   
paolo-79 - Profil paolo-79
MARKO-LOT...a to mnie rozbawiles...polskie=dobre...moze w innych dziedzinach gospodarki...ale nie w lotnictwie...LOT w zestawieniu z konkurencja wypada tak jak Polska w statystykach EU...jak nie ostatni, to na pewno drugi od konca...
kubik 2007-01-14 18:27   
kubik - Profil kubik
widać że potrzebny jest poważny inwestor, bo jak na razie to z działalności lowcost to nie mają dobrych zysków - w końcu ile można latać tylko do UK/IE?
gosc_MARKO 2007-01-14 15:22   
gosc_MARKO - Profil gosc_MARKO
PLL LOT nigdy nie powinien sprzedawac Centralwings. GRUPA LOT powinna zawsze trzymac sie razem i wspierwac sie gdy trzeba. TylkoTAK polskie bedzie polskie. A polskie= dobre! Niech dlugo trwa Grupa Lot!!!
paolo-79 2007-01-13 21:05   
paolo-79 - Profil paolo-79
i bardzo dobrze,niech calkiem odczepia sie od C0, to ej linii wyjdzie tylko na dobre, w przeciwnym razie c0 stanie sie takim trupem jakim jest NIELOT
desert_eag 2007-01-13 12:52   
desert_eag - Profil desert_eag
ekonomicznie wyglada to tak, ze inwestycja w tania linie lotnicza zwraca sie po -nastu a nawet -dziesieciu latach, wiec nie rozumiem wszystkich, ktorzy mowia o stratach opierajac sie na wlozonych w interes pieniadzach. wbrew temu co ktos napisal marka centralwings jest swietnie rozpoznawana na rynku, mieli najlepsze kampanie reklamowe, ktorym dorownac moga jedynie kampanie wizza. podsumowujac: sprzedanie centralwings komukolwiek jako wypromowanej marki (bo chyba o takim zalozeniu jest mowa) jest dzialalnoscia zyskowna ale glupia, to tak jakbysmy mieli restauracje z pelnym obrotem na starym miescie w warszawie i ja sprzedali za cene rynkowa i nie wzieli pod uwage potencjalnych zyskow z pozniejszej dzialalnosci.
gosc_Obser 2007-01-13 09:34   
gosc_Obser - Profil gosc_Obser
Jak widac pomysl twrzenia Centrala sknczy sie tym, ze tzreba bedzie ten interes sprzedac, bo przynosi jedynie gigantyczne straty. Na koniec okaze sie, ze Lfthansa wykonczy LOT przy pomcy dziecka LOTu. Strategia, jak tylko w Locie ktos mogl wyyslec. Nie zaczeli tejz abawy w linijke lotnicza goscie z PIS, tylko Mr. Grabarek and Co.
manly 2007-01-13 01:43   
manly - Profil manly
Dembski i Dabrowski totalnie nie maja pojecia. Jesli German Wings/Lufthansa dostana Central Wings, to bedzie totalny skandal i poczatek koncia PLL LOT. Central Wings zawsze mial BRONIC LOT a nie byc konkurentem. Ludzie PISu sa bez glowy jesli chodzi o biznes.
kubik 2007-01-12 21:16   
kubik - Profil kubik
jak już to 'Lufthansa Polen, Tochtergesellschaft auf Deutsche Lufthansa' ;)
Cezary 2007-01-12 18:30   
Cezary - Profil Cezary
my: tak chyba będzie. (powtrarzam za "GW") LOT wyprzedaje co się da byle ratować saldo w kasie. Np część hotelu Marriot, linie Centralwings .. ciekawa jaka bedzie nowa strategia Pana Dembskiego pełniącego obowiązki p.o. prezesa LOTu. wg Gazety Wyborczej wczoraj zwyczajnie nie przyszedł do Sejmu .

A jak LOT już padnie definitywnie to będziemy latać Lufthansą Polska (czy jakkoliwiek się to będzie nazywać).
my 2007-01-12 15:21   
my - Profil my
Lufthansa jest genialna.....Nie chca Poolacy sprzedac LOT'u to pokazemy im jak zrobic low-cost'a, ktory odbierze LOTowi czesc rynku...oczywiscie low cost nie bedzie dohodowy wiec go odkupimy - wraz ze znaczna czescia polskiego rynku...praktycznie Lufa w koncu rozpocznie przejmowanie lotu, czego chce juz od dawna. To, ze Germanwings przejmie Centrawings spowoduje, ze nikt nie wzruszy ramionami - jakby to bylo w przypadku Lufy przejmujacej LOT.

Pozdr,
gosc_korra 2007-01-12 14:20   
gosc_korra - Profil gosc_korra
desert_eag: Oczywiście zarobią ci, którzy uzasadnią to najwyższym interesem narodu, racją stanu i koniecznością zniszczenia kryminalnych układów... Jakoś od samego początku, jak wielu innych, miałem dziwne wrażenie, że wszystko jest do tego przygotowywane... Za chwilę ten sam los spotka LOT. Jestem absolutnie za tym, by struktura własnościowa wreszcie się zmieniła i wraz z kapitałem jakaś przyzwoita firma dokonała zastrzyku innej kultury korporacyjnej. Ale dlaczego najpierw doprowadza się potencjalnie doskonałe firmy na skraj bankructwa???
desert_eag 2007-01-12 12:17   
desert_eag - Profil desert_eag
hmm, czyli wszystko zgodnie z planem..
ciekawe tylko kto tym razem na tym zarobi..
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy