gosc_Obser
2007-01-10 14:55
Za dobrym slownikiem.
Yield
A measure of airline revenue derived by dividing passenger revenue by passenger miles. It is expressed in cents per mile.
Jak by nie tlumaczyc, nie sa to laczne przychody ze sprzedazy biletow, a wskaznik pokazujacy efektywnosc sprzedazy jednostkowej, co ma bezposrednie przelozenie na zysk. Moze sie zmienic rowniez wtedy, gdy przychody ze sprzedazy biletow pozostaja stale.
Do gosc Sceptyk:
Spadek Yield o 1% - czyli przychodow ze sprzedazy biletow, przy kilkudziesiecioprocentowym wzroscie oferowanej prcy przewozowej nie jest tylko mala drobnostka. Ach nie mowimy tutaj o zysku.
gosc_Scept
2007-01-10 10:13
Odwazne tezy, szczegolnie jak wezmie sie pod uwage, ze wiekszosc tanich linii, w tym Centralwings, SkyEurope i wizzair, notuje potzne straty finansowe. Spadek zysku o 1% na pewno nie jest powodem do alarmu, podobnie jak spadek S/F, zupelnie naturalny w sytuacji, gdy linia otwiera kilkanascie nowych tras na zupelnie nowym rynku, jakimd la Norwegian jest Polska. Zachowajmy wiec rownowage w ocenach.
Autor tego artykulu niezbyt uwaznie przeczytal wyniki Norwegian za DEC. Wyniki nie sa zbyt optymistyczne, a wrecz powiedzialbym alarmujace. LF na trasach miedzynarodowych spadl o 6% do 69%, w sytuacji gdzie wszystkie linie w regionie odnotowaly wzrost LF. Przychod na pasazera bedzie o 1% nizszy niz w ubieglym roku.
Ponoć Lotnisko Szczecin-Goleniów prowadzi rozmowy o lotach Norwegian do Oslo.
Zawsze byłoby to szybciej niż promem. A ludzi tam od nas (z zachodniopomorskiego) zatrzęsienie...