Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gosc_orgSe
2006-11-21 15:13
I have been reading your guest book from the beginning, page or two a day. Often I have the energy to read and enjoy, but not write (it is difficult to explain emotions). I like the comments in different languages, even though I can read English well, and Spanish a little, and can just understand some of t
he words in Italian and Japanese.
zobacz link
lukaszx - To czy trzęsie nie zależy ani od pilota, a tym bardziej od samolotów, tylko od warunków atmosferycznych. Turbulencje są wynikiem m. in. ruchów konwekcyjnych powietrza. Cóż, mialeś szczęście latać Ryanairem akurat kiedy byly dobre tzw. noszenia. A swoją drogą - też lubie easyjet.
a ja bardzo lubię EasyJet. Bardzo miła załoga. Nowoczesne samoloty. Nie trzęsie tak jak w Ryanair!!!
gosc_gosc
2006-11-18 19:16
ryanair robi overbooking
paolo-79
2006-11-18 16:44
gs: nie ma sensu,pan z Luton nawet jak jest na ziemi to dalej patrzy na swiat z 10 km z gory...jak dobrze ze nie latam tym pomaranczowym czyms...
jak wszyscy wiemy Antwerpia jest stolicą europejskiego lotnictwa, super miejsce, żeby być na bieżąco :) Aha, pisze się Sao Paulo... ale lepiej nie jedź, GRU jest dość duże, mógłbyś się zgubić..
Panie bagazowy z Luton, jakbys popatrzyl skad pisze, bys wiedzial ze latac Centralem nie moge, no ale ty bazujesz na informacjach zaslyszanych w knajpach, wiec nic dziwnego ;)
I tak do Sao Paolo nigdy nie polecisz :))
:)))))))) kompromitujcie się dalej... o overach Ryanara z HHN pierwszy raz dowiedziałem się jesienią 2004. popytałem trochę w temacie, i wyszło, że na niewielką skalę, ale robią... pewnie nie uwierzycie, ale w tanich liniach też jest dwóch pilotów, są fotele i nawet okna, przez które można powyglądać :) i klimatyzacja jest.. no ale jak ktoś raz w roku leci Centralem na Majorkę a potem się napina na forum jaki to znawca branży to potem wychodzą takie kwiatki jak gs :)
Od kiedy to tanie linie robia overy panie WAW-GRU?? Mysle ze sam jestes geniuszem nie od parady i nawet (fe - nieladnie) podsluchujesz pilotow po knajpach ;) A tak poza tym - kazda pliszka wlasny ogonek chwali :))
Easy robi na LTN-WAW-LTN overbooking, zawsze jest kilku no - shows, więc wszystko się kręci. na innych trasach lata nawet trzykrotnie mniej pasażerów. i na tym kończę wypowiedzi w tym wątku, bo mnie geniusze przewyższacie :)))))
katowiczan
2006-11-17 19:44
Panie WAW-GRU:) co do bojaźni o wizzaira to muszę się zgodzić z Panem my bo WizzAir ma w Polsce 3 bazy, w tym z dwóch lata do krajów innych niż te które otworzyły rynek pracy dla polaków (Niemcy, Szwecja, WLK Brytania Irlandia). Czy Ryanair otworzył połączenie do Brukseli, Einhoven,czy nawet Paryża? NIE oni ograniczają się do pewnych kierunków do angli irlandii niemiec i szwecji - czyli właśnie krajów z otwartym rynkiem pracy, a bergamo to wyjątek potwierdzający regułę. Druga sprawa że ryan nie lata ani do najwiekszej bazy wizza czyli Katowic - które nie wiem czy Pan wie ale były jednym z pierwszych lotnisk odwiedzonych przez przredstawiciela tych linii w polsce tuż przed tą nazwijmy to "ekspansją" drugą sprawą jest Warszawa gdzie ryan w końcu szumnie wszedł z jednym połączeniem. Gdańsk ma owszem 3 ale Wizz ma 10 i FR nie kwapii sie do zwiększania liczby połączeń z Portu Lecha Wałęsy - bardziej mu w głowie Kraków, Wrocław (gdzie owszem wygrywa z wizzairem - no ale to jedno połączenie do DTM w porównaniu z siatką ryana z tamtąd jest nieadekwatne do jakiegokolwiek porówanania - wiadomo nie ma szans) i rzeszów, łódź skąd wizzair wogóle nie lata aha i poznan - tak tu zaczyna dziać się mała konkurencja tych dwóch przewoźników narazie jest 3:2 ryan ale to sie może zmienić - oczywiście to jest na malutką skalę ale do POZ żaden LCC nie kwapii się żeby latać z jakąś ogromną ilością połączeń. Zostaje nam jeszcze BZG i SZZ ale tu chyba nie muszę komentować rywalizacji której nie ma prawda?
my: z ta wiedza cabin crew jest jak z wiedza babc z mopami na Okeciu i wiedzy ktora linia zacznie latac od sezonu 2007 ;-)
Ja chciałby, odnieść się do wątku wypełnienia samolotów na trasie LTN-WAW. EasyJet odwołał w ostatnich dniach swoje wieczorne loty z LTN do Warszawy. Co było przyczyną? Gdyby mieli wspaniały LF nie robiliby tego... Ich stać jest na podstawienie zastępczego samolotu w przypadku awarii. Wizz na tej trasie lata prawie pełny, codziennie!
WAW-GRU :)
Moze mi powiesz co ma makroekonomia wspolnego z poszczegolnymi firmami, czy nawet sektorami? Moim zdaniem nic, ale moze moze stworzyles jakas nowa teorie ekonomiczna.? Kto wie....
A jesli chodzi o mnie to wiem co mowie, bo na codzien pracuje z czlowiekiem, ktory byl jedna z osob, ktore stworzyly Easy Jet. Moje informacje pochodza od top managementu tej firmy, a nie z kafejki w Luton. Polecam poszukac lepszego zrodla informacji, zniam zacznie sie blyszczec na forum :)
Moze mi ktos wyjasni dlaczego personel latajacy w liniach lotniczych zawsze wie najwiecej i najlepiej na temat wlasnej firmy, innych linii, planow rozwoju itp. Tylko, ze te wypowiedzi niestety czesto mijaja sie z prawda - jesli wogole kiedykolwiek maja z nia cos wspolnego...
he he, wielcy boją się wizz... masz człowieku poczucie humoru.. nie ucz mnie o branży, bo to ja mógłbym uczyć Ciebie. porównaj sobie ceny połączeń z Polską w Easy czy Ryan z ich cenami na inne kierunki, i masz odpowiedź o rentowności. ilość połączeń Ryana sobie postudiuj... a o makroekonomii kiedyś słyszałeś ;)
Ache jeszcze jedno.
W firmach takich jak Easy Jet, czy Ryan Air samolot traktuje sie jako czesc aktywow. Zarzadza sie nimi tak, zeby wygenerowac jak najwiekszy zysk dla firmy. Dopoki Ryan i Easy Jet maja alternatywne zastosowanie dla samolotow, ktore przyniese im wiekszy zysk niz przeznaczenie ich na polskie trasy, nie beda intensywnie rozwijac sie w Polsce. Na dzien dzisiejszy jeszcze troche czasu uplynie zanim rentownosc polaczen z i do Polski bedzie dla nich na tyle interesujaca, aby wejsc odwazniej na ten rynek i zrezygnowac z zarobku gdzie indziej - to jest bardzo proste porownanie.
WAW-GRU :) masz niestety blade pojecie o funkcjonowaniu rynku lotniczego - organiczone do dywagacji cabin crew, ktore mam okazje slyszec na kazdym kroku. Niestety to ma malo wspolnego z regulami, jakimi rzadzi sie ta branza.
Nie bedzie Bye-Bye Wizz, chocby Ryan i Easy Jet otworzyli po 5 baz w Polsce, a nie otworza tyle bo boja sie Wizz'a na tym terenie i taka jest prawda. Gdyby bylo inaczej, juz dawno by tu byli, a z kazdym miesiacem bedzie im znacznie trudniej.
Kupno GO bylo proste i mozliwe, gdyz BA stworzylo tego przewoznika w oparciu o model identyczny z tym stosowanym przez Easy Jet.
Easy już kupił kiedyś należącego do British Airways GO, więc nic nie jest niemożliwe. Ja mam wielką nadzieję, na wejście Easy w wielkim stylu do Warszawy po oddaniu nowego terminalu. Kto był ostatnio w Wawie nie mógł nie zauważyć ogromnej ilości reklam EasyJet, w metrze, tramwajach, radiu no i wielki nadmuchiwany samolot w samym centrum. Gdyby chodziło tylko o 2 loty dziennie do Luton, które i tak są pełne, nie inwestowaliby tyle.. a jak już wejdą - bye bye wizz :)
Prosze Was nie piszcie bzdur Easy Jet nigdy nie kupi Wizz Air - z jednej prostej przyczyny Wizz ma inny, bardziej low-costowy model dzialalnosci. Juz bardziej sklonny bylbym twierdzic, ze Ryan ma chrapke na Wizz Air - i pewnie w koncu go kupi. Porownujac sitaki polaczen latwo zauwazyc, ze Ryanair szkodzi Wizzowi najmniej ze wszystkich CEE LCC.
A do WAW-GRU Wizz to moze na dzien obecny i prowincjonalna linia, ale ani Easy Jet, ani Ryanair nie rozwijaly sie na poczatku dzialalnosci w takim tempie jak Wizz Air.
to tylko plotka.. ale zasłyszana od pilotów Easy w knajpce lotniczej w Luton.. nigdy nic nie wiadomo...