Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
greg0303
2014-07-04 01:44
Przed wprowadzeniem do siatki Ethiopian Airlines modeli B777/787 przewoźnik był zmuszony do międzylądowań swoich B767. Obecnie wiele rejsów powrotnych do Etiopii (między innymi z Toronto i Waszyngtonu) odbywa się bezpośrednio.
gosc_68b01
2014-07-02 23:21
Generalnie na lotniskach hot&high najlepiej sprawdzaja sie samoloty z duzym nadmiarem mocy. do takich mozna zaliczyc B752 czy B762ER. B77L tez sie do nich zalicza. Dzieki duzemu stosunkowi mocy do masy mozna lepiej wykorzystac taka maszyne (wiekszy zasieg lub wiekszy payload). Po przeciwnej stronie sa modele ktore maja duza mase i stisunkowo niewielka moc, np B764, B739ER czy A343. Tutaj czesto okazuje sie, że te modele moga wystartowac z lotnisk polozonych wysoko tylko z paliwem, a bez ladunku:)
gosc_243fa
2014-07-02 23:05
"Zastanawia mnie jedno dlaczego Ethiopian zamowil 77L jesli nie moga wykorzystac ich zasiegu ?"
Kazdy samolot, jaki by nie zamówili, nie może wykorzystac swojego pełnego zasiegu startujac z ADD. 77L ethiopiana wyposazony jest w bardzo mocne silniki GE90-115B1L, dzięki temu i tak "daje rade". Inne samoloty np. 763er czy 772 sa ograniczone z ADD jeszcze bardziej.
gosc_4015e
2014-07-02 19:27
Zastanawia mnie jedno dlaczego Ethiopian zamowil 77L jesli nie moga wykorzystac ich zasiegu ?
krzysiekl
2014-07-02 16:58
@greg0303
tam ograniczenie ilości pasażerów było proste: to był chyba ten lot tylko z klasą biznes ;)
greg0303
2014-07-02 15:45
Boeing 777 - masa/zasięg:
zobacz link
greg0303
2014-07-02 15:43
Kiedy Singapore Airlines obsługiwały bezpośrednie rejsy na trasie Singapur-Newark (A340-500) to ograniczona była ilość pasażerów/cargo na pokładach tych maszyn, a zabierana maksymalna ilość paliwa. W przypadku Ethiopian Airlines istotnie międylądowanie może być nieodzowne w drodze do Kalifornii, ale rejs powrotny mógłby się już odbywać bezpośrednio.
gosc_d401d
2014-07-02 13:40
Krzysiekl, elewacja, temperatura oraz jeszcze wilgotnosc, kierunek wiatru, dlugosc drogi startowej oraz jej stan- to wszystko ma wplyw na performance przy starcie. To podstawowa wiedza dla każdego kto chociaż "liznal" lotnictwo. W tym momencie metrar ADD pokazuje 17stopni C, czyli ISA 15. W takich warunkach 77L startuje na maks 11-godzinny rejs plus rezerwa, przy założeniu ze payload nie przekracza 30ton.
krzysiekl
2014-07-02 13:21
jest nawet lista lotnisk szczególnie narażonych na to zjawisko
zobacz link
krzysiekl
2014-07-02 13:03
No to się czegoś dowiedziałem;)
i to nawet nie tylko wysokość a nawet wysoka temperatura ogranicza MTOW.
Wszystko wpływa na maksymalną moc silników.
zobacz link
Zapraszamy do Dublina. Byłby to pierwszy rozkładowy Dreamliner tutaj.
gosc_e7e74
2014-07-02 07:51
Dla 77L maks możliwa masa z ADD to około 280ton (przy temp standard) czyli około 45 ton paliwa zostaje na ziemi.
gosc_5d19b
2014-07-02 07:49
Panowie, nie jest możliwe wykonanie tego rejsu bezpośrednio ani B77L ani B789 dlatego, ze lotnisko macierzyste ADD jest położone na wysokości 2300m n.p.m i oba te samoloty muszą ograniczać MTOM zeby wogole gdzieś polecieć. Dla B77L maks możliwa
greg0303
2014-07-02 04:42
Ethiopian Airlines mają w swojej flocie 6 sztuk B777-200LR, które mają zasięg ponad 9000 mil, więc mogłyby obsługiwać tę trasę bezpośrednio. Na początek pewnie jednak będzie międzylądowanie i zabieranie dodatkowych pasażerów.
lmajchrowski
2014-07-02 04:05
Przydalby sie 787-9 widze ze jest to dystans okolo 7800 mil a 787-9 ma zasieg 8300 wiec przy korzystnych warunkach czemu nie.
gosc_28ed9
2014-07-02 00:51
787 raczej bez miedzyladowania powinien robic taka rotacje
gosc_ebcfc
2014-07-02 00:00
@gosc_05ecf: przez WAW troche nie po drodze chyba. Zbytnio oddalone na pln wsch od optymalnej trasy. No i na trasie ADDWAWADD troche malo pasazerow by mieli.
ciekawe, dobrzy są i póki Barak jest to pewnie sie uda:)
gosc_05ecf
2014-07-01 21:44
Na miedzyladowanie zapraszamy do WAW :-)