Cargo w 2013 r. na polskich lotniskach

Cargo w 2013 r. na polskich lotniskach W 2013 r. w Polsce odprawiono na lotniskach 90 tys. ton cargo i poczty. 70 proc. obsługuje warszawskie Lotnisko Chopina, a z portów regionalnych zdecydowanym liderem są Pyrzowice. Niemal 30 proc. towarów było jednak przewożonych ciężarówkami, bo do Polski latają zbyt małe samoloty - choć ten udział bardzo różni się pomiędzy lotniskami.Pasazer.com jako pierwszy zebrał...
23/04/2014 10:58   
gość_6b390
gość_6b390 - Profil gość_6b390
gosc_ccbf6 2014-05-12 23:17   
gosc_ccbf6 - Profil gosc_ccbf6
b737800max Przeczytałem wszystkie komentarze do Twojej wypowiedzi i w końcu kumam o co chodzi, ale do teraz nie doszukałem się w nich cienia hejtu za to mnóstwo konkretnej merytoryki. Dziękuję gościom za konkretne wyjaśnienie a Tobie za wywołanie tematu. W końcu to forum ma również cel edukacyjny :)
usuniety 2014-05-12 22:52   
usuniety - Profil usuniety
@gosc_00dd9: "Idą dalej tropem Twojego rozumowania to pasażerowie tranzytowi również nie powinni być liczeni bo przecież to ci sami pasażerowie tylko przesiadając się na lotniskach tranzytowych nabijają statystykę ...." Oczywiście, że tak. Ale to jest tylko mój pogląd, z którym zarówno "goście anonimki" i "zalogowańce" jak to nazwał @gosc_52ff2 mają prawo się nie zgodzić. Od tego jest forum, żeby wyrazić swój pogląd na dany temat. Ale goście woleli na mnie naskoczyć z hejtem.
gosc_52ff2 2014-05-09 19:55   
gosc_52ff2 - Profil gosc_52ff2
anonimki, nie pouczajcie zalogowańca!!! heh
gosc_00dd9 2014-05-09 18:50   
gosc_00dd9 - Profil gosc_00dd9
@b737800max .... Pierwszą tezę Twojej wypowiedzi podsumował poprzednik. Nie rozumiesz to pytaj a nie komentuj. Idą dalej tropem Twojego rozumowania to pasażerowie tranzytowi również nie powinni być liczeni bo przecież to ci sami pasażerowie tylko przesiadając się na lotniskach tranzytowych nabijają statystykę .... niektórzy nawet kilkakrotnie na jednej trasie :). No i ta ilość pasażerów .... może Twoim zdaniem powinni się liczyć tylko wylatujący? Przecież pasażer wylatujący również "nabija statystykę " lotniska do którego przylatuje. Chłopie ... popieram poprzednika w jego ostatnim stwierdzeniu również :)
gosc_db172 2014-05-04 00:07   
gosc_db172 - Profil gosc_db172
b737800max napisał w dniu 2014-04-30 o 02:54
Ja osobiście mam taki pogląd, że statystyki odnośnie RFS NIE POWINNY być w ogóle wliczane w statystyki portu odnośnie cargo lotniczego.

Nie zgadzam się . Cargo to cargo , Linie lotnicze wiedzą lepiej jak zorganizować siatki połączeń . Proszę zrozumieć , że handling przesyłek na RFS w Polsce to nic innego jak odbieranie pracy lotniskom FRA , VIE , AMS , CPH i innych międzykontynentalnych . Jest to typowy eksport usługi . Przeszkadza ci to ? Praca przy przesyłce jest dokładnie taka sama jak w przypadku wylotu samolotem . Jak sie chce coś wiedzieć o tym rynku to potrzebne jest rozbicie na cargo samolotowe , RFS i pocztę . Przychody lotniska z tych trzech działalności są zróżnicowane .
Na szczęście to IATA ustala reguły statystyk i branżyści wiedzą po co . Proponuję nadążać .
usuniety 2014-04-30 02:54   
usuniety - Profil usuniety
Ja osobiście mam taki pogląd, że statystyki odnośnie RFS NIE POWINNY być w ogóle wliczane w statystyki portu odnośnie cargo lotniczego. Czemu? Według mnie skoro mówimy o lotniczym cargo, to do statystyk powinny się wliczać TYLKO te ładunki, które zostały z konkretnego portu przewiezione drogą powietrzną (powiedzmy np przewoźnikiem lotniczym typu Sprint Air Cargo) a nie TIR-em (równie dobrze do statystyk cargo moglibyśmy doliczać cargo w postaci ton z tankowania samolotów-a co tam-paliwo też się przenosi z jednego miejsca na drugi). Po drugie, przy RFS występuje coś takiego jak podwójne nabijanie statystyk-przez RFS nabija się statystyki zarówno w porcie który wysyła to cargo RFS, jak i w porcie, który to cargo będzie wysyłał dalej w świat. Przy normalnym lotniczym cargo, statystyki są naliczane tylko dla jednego portu który wysłał ten ładunek zamiast dwóch jak przy RFS. Mam nadzieję, że moja wypowiedz jest zrozumiała.
marcowy 2014-04-25 13:11   
marcowy - Profil marcowy
hmm, mam pytanie: dlaczego wg wykresów trzecie miejsce ma WRO z wynikiem total 5143 a czwarte GDN z 5666 ???? Komentarz moderatora: Dziękujemy za zwrócenie uwagi. Kolejność już została poprawiona. GDN wskoczył oczko wyżej kosztem WRO, dlatego że po publikacji raportu GDN zorientował się, ze podał nam niewłaściwa ilość poczty.
gosc_0743f 2014-04-25 11:49   
gosc_0743f - Profil gosc_0743f
"...straciło na ekonomicznym sensie." tylko mimo tej sieci niedopełniony jest czas wymiany poczty, bo rozciąga się i trwa dłużej niż loty. to nie ekonomia, a lobby samochodowe ;)
ktw 2014-04-25 10:16   
ktw - Profil ktw
B757 DHL lata 5 razy w tyg. na trasie Lipsk - Katowice - Kijów - Katowice - Lipsk
Z kolei TNT 3 tyg. temu zwiększyło samolot obsługujący KTW, z Bae146 na 737-300. Niestety z końcem lutego odpadła poczta obsługiwana przez Sprintair. Coraz lepsza sieć dróg sprawiła, że połączenie lotnicze Poczty Polskiej straciło na ekonomicznym sensie.
gosc_9664c 2014-04-25 08:55   
gosc_9664c - Profil gosc_9664c
B 757 lata codziennie dla DHL.
gosc_be3d5 2014-04-25 06:59   
gosc_be3d5 - Profil gosc_be3d5
gosc_d1669 Z jakich powodów cargo w KTW ma podskoczyć ?
gosc_d1669 2014-04-24 17:58   
gosc_d1669 - Profil gosc_d1669
KTW tego roku nieźle podskoczy w cargo
gosc_272c0 2014-04-24 16:40   
gosc_272c0 - Profil gosc_272c0
Lcj nie ma i nie miało prawdziwego lotniczego Cargo i nie ma sie co tu napinac
gosc_c4894 2014-04-24 14:12   
gosc_c4894 - Profil gosc_c4894
"...cargo samolotowe, samochodowe RFS i pocztą razem. Z tego względu że to wszystko jest traktowane jako cargo." nie cargo to cargo, a mail to mail. swoją drogą już niedługo, bo poczta lejąc na klientów krajowy ruch przerzuca na koła.
gosc_854d4 2014-04-24 11:41   
gosc_854d4 - Profil gosc_854d4
sprawa RFS dobre jest pokazana w
zobacz link
gosc_e81f2 2014-04-24 11:38   
gosc_e81f2 - Profil gosc_e81f2
gosc_d2211 - God Bless pasazer.com . Our Civil Aviation Authorities are so lausy . Please pay attention to the LCJ AP - RFS position , your coopreration will be very much appreciated . Mail : zobacz link .
gosc_35afa 2014-04-24 11:31   
gosc_35afa - Profil gosc_35afa
KrzysiekI - Oczywiście istnieją Agenci Handlingowi usytuowani po za lotniskiem . Jest to Airnet w WAW i ACS w Łodzi .
Obydwie firmy nie są znaczącymi graczami na rynku RFS . Dlaczego ? Linie lotnicze i spedytorzy wolą współpracować z agentami działającymi w obszarze lotniska ze względu na ostre procedury bezpieczeństwa oraz 24 godzinna obsługę Urzędu Celnego i Straży Granicznej . Dodatkowo posterunki Celne usytuowane na lotnisku ( graniczne ) mają szersze uprawnienia . Pracę agenta handlingowego kontroluje Urząd Lotnictwa Cywilnego . Czy LCJ jest papierowym tygrysem ? Nie , w RFS jest na trzeciej pozycji w Polsce a to dopiero drugi rok ich działalności . Zapewniam was , że LCJ za kilka lat będzie największym HUB em RFS w kraju . Bez samolotów na lotnisku w Łodzi , nie ma innego wyjścia . Czy można zbudować centrum RFS gdziekolwiek ? TAK , ale jeszcze trzeba zawrzeć umowy z liniami lotniczymi , a to już nie jest takie proste .
gosc_d2211 2014-04-24 11:11   
gosc_d2211 - Profil gosc_d2211
Thanks you, indeed, for these valuable data. Cannot be found better elsewhere!!
gosc_6f102 2014-04-24 08:54   
gosc_6f102 - Profil gosc_6f102
W dalszym ciagu są to śmieszne ilości i noe ma sie czym podniecać. Jeden ciągnik z naczepa 24t (popularnie zwany TIRem) przez rok przewiezie 8760t czyli całe "lotnicze cargo" to flota 10 takich pojazdów jeżdżących dzień w dzień załadowanych do pełna. O czym w ogóle to jest mowa? Śmiech na sali.
gosc_6c745 2014-04-24 00:08   
gosc_6c745 - Profil gosc_6c745
Czyli Łódź to taki papierowy a właściwe TIRowy tygrys jeśli chodzi o cargo "lotnicze".
Kup bilet Więcej
Rezerwuj loty
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wypożycz samochód
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska
Okazje pasażera
Reklama