Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gosc_30a9f
2014-02-04 22:53
Niedługo będzie można zrobić małe kółko: WMI-GDN by FR, GDN-WRO by K2, WRO-WMI by FR ;) Od 3.03 wraca połączenie GDN-WRO. K2 poinformował o tym na facebooku.
krzysiekl
2014-02-03 09:28
za wielki plus uważam otrzymywanie zniżki za brak bagażu rejestrowanego oraz mozliwość nabycia biletu w dobrej cenie także tylko w jedną stronę a także niezależnośc lotów tzn jeśli zrezygnujemy z lotu w jedną stronę to nie tracimy biletu na bilet powrotny. Te zasady to WIELKA przewaga LCC nad wiekszoscia przewoznikow tradycyjnych a powyzsze zalety sa kluczowe zwlaszcza przy przelotach na krotsze odleglosci.
krzysiekl
2014-02-03 09:28
to nie tracimy biletu na lot powrotny.
gosc_cc325
2014-02-01 23:27
Dla polskich przewoznikow konkurencja FR na krajowym rynku to klopot ... ale w zamian powinni przejmowac kierunki, ktore opuszcza konkurent.
gosc_2cc86
2014-02-01 21:01
Gdy czytam jak to Ryanair nagle staje się przyjazna linią a wizzair zostaje w tyle to chcę mi się śmiać
gosc_02cb4: Dla mnie 'bilet' oznacza całkowity koszt przelotu z wszystkimi usługami, a nie tylko opłatę za prawo wejścia na pokład z bagażem podręcznym... Uwierz - to, że FR robi promocje na niektórych trasach wcale nie oznacza, że dopłaca do swoich połączeń. Z kolei miliony płacone LCC przez niektóre porty lotnicze oznaczają tak naprawdę pojedyncze EURo na głowę pasażera i raczej nie powinny być traktowane jako główne źródło przychodów firmy, a bardziej jako upust w opłatach lotniskowych
gosc_63ebe
2014-02-01 18:17
Nie tylko za duży bagaż podręczny, ale Ryan ma np. numerowane miejsca(więc nie ma już sensu stać godzinę przed boardingiem w kolejce), można wziąć dodatkowy bagaż np. torebkę, zakupy, aparat i rezerwacja to zaledwie parę kliknięc a w Wizzie trzeba się zalogować, dopiero wtedy coś pójdzie,ale masa upierdliwych reklam, dodatkowe opłaty za kartę(w Ryanie tylko2% więc góra parę zł). Niby tak niewiele zmian, ale Ryan się bardzo przyjazny dla pasażera a te krajówki mają szansę wypalić.
gosc_02cb4
2014-02-01 18:13
dareck: to dość ciekawe, bo większość ekspertów twierdzi jednoznacznie, ze na biletach to LCC akurat średnio zarabiają, natomiast głównym źródłem kasy dla nich sa inne wpływy - opłaty dodatkowe tudzież kontrakty reklamowe czy promocyjne (czyli zakamuflowane dopłaty ze srodkow publicznych).
gosc_27a06: Ryanair ZARABIA na biletach. Tam gdzie nie zarabia, wspomaga się opłatami marketingowymi od portów lotniczych czy regionów. Poza tym rozgrzewające emocje niskie ceny biletów pojawiają się na początku sprzedaży, na nowych albo niepewnych trasach... wystarczy sprawdzić teraz opisane w artykule połączenia - w niektóre dni biletów po 39zł już nie ma, są te po 113, 136 albo 164zł, podczas gdy do podróży zostały jeszcze 3 miesiące, a sprzedaż dopiero się rozpoczęła! A rzućcie okiem, ile życzy sobie FR za "goły" bilet do wakacyjnych destynacji - nieraz więcej niż "normalne" linie z wliczonym bagażem i posiłkiem na pokładzie. Tak się robi biznes, a nie - jak ś.p. OLT - sprzedaje wszystkie miejsca po 99zł... dexter: Rzeczywiście, wizzairowe obciążanie pasażera za przewód pełnowymiarowego bagażu kabinowego wygląda na tle rewolucji Ryanaira wyjątkowo żałośnie!
Ogólnie ostatnie zmiany, udogodnienia FR podobają mi się, przynajmniej jest konkretnie. W6 mógłby popracować nad sobą, gdyż wieje wiochą, oj wieje wiochą...
Heh FR szaleje, Ryan powoli się chyba przekonuje co to jest polski rynek krajówek... @dareck - świetne stwierdzenie, gratuluję, rzeczywiście istotą tego biznesu jest nie bawienie się w tranzyty, tylko połączenia p2p, dzięki to samo myślałem; to już tylko pasażer kombinuje i na własną odpowiedzialność.
gosc_6dac7
2014-01-31 23:07
Biletów za 39zl jest może 10%.
gosc_27a06
2014-01-31 20:30
malin, bo Ryan generalnie na biletach to zarabia najmniej. serio sądzisz że 39 złotych pokrywa koszt paliwa, opłat lotniskowych, agentów handlingowych, pilotów, stewardess itp?
Policzmy. Ryan lata samolotami mieszczącymi max 189 pasażerów. Licząc 100% obłożenie po 39 złotych daje to sumę 7371 zł. Tylko że samolot ten spala około 2500 kg paliwa na godzinę lotu. 1kg tegoż paliwa to około 1.2 l, a 1 litr na polskich lotniskach kosztuje około 4,80. To daje jakieś 14 klocków na godzinę lotu.
Równie dobrze mógłbyś napisać ze da się latać nawet za złotówkę bo ktoś kiedyś taką cenę za bilet oferował.
prizimizio
2014-01-31 15:33
No własnie, wg mnie loty wieczorne mają sens, ale jeśli będą też poranne.
krzysiekl
2014-01-31 13:08
ja wolę obecne godziny, w środku dnia to było dziwnie, teraz można polecieć np. na weekend (w obie strony lot wieczorem).
Ciekawe czy się rozwiną i dodadzą drugą, ranną, rotację.
prizimizio
2014-01-30 19:10
Szkoda, że zmienili godziny lotów... poprzednie były lepsze.
I co, jak OLT latał za biletami od 99 zł to mówili, że za tanio, tak się nie da. A tu proszę...
@krzysiekl: watpie, aby tak duza firma jak FR wprowadzala nowe, specjalne zasady dla jednego polaczenia. Albo wprowadzi je na wiekszej liczbie polaczen (wspominano kiedys o hubie w SNN czy w WMI), albo bedzie mialo zamiar je wprowadzic i przetestuje, albo nic z tego.
krzysiekl
2014-01-30 12:58
@dareck
można od biedy wprowadzić zasadę, że bilet WRO-GDN może kupić tylko osoba bez bagażu rejestrowanego.
Ale tak na prawdę wystarczyłaby informacja, że pasażer będzie miał szansę wyjść z samolotu i zaraz do niego wrócić jeśli kupi dwa takie bilety, odprawi się on-line i nie weźmie bagażu rejestrowanego.
banan86: FR nie zależy, bo istotą jego sukcesu jest nie bawienie się w tranzyty. To nie takie proste zostawić po prostu pasażerów na pokładzie. Do tego co z bagażami?