luciusvorenus
2014-02-04 04:49
Lufthansa ma poniekąd rację. Linie lotnicze z zatoki perskiej korzystać mogą z ogromnego wsparcia swoich inwestorów. Problem w tym, na jakiej podstwie KE miałaby się tu wypowiedzieć... jedeynie zasady naruszenia wolnej konkurencji wchodzą w grę sądzę. Ale jest to to ugryziena sądzę. Czy to dobrze, czy źle, nie wypowiadam się.
gosc_d369e
2014-02-03 21:38
Obojetne czy polska, wlochy czy grecja Wypowiedzi politykow zawsze sa takie same:)
greg0303
2014-02-03 20:28
Minister Transportu Włoch, Maurizio Lupi, skomentował wniosek Lufthansy jako obawę silnej konkurencji w postaci aliansu Alitalii z Etihad Airways, co zdaniem ministra oznacza, że włoski przwoźnik jest na właściwej drodze.
Slusznie ze lufa interweniuje. Moze teraz scepytycy dostrzega zasadnosc przepisow KE ktore zostosowano w stosunku do LOTu. O ile lot na kroplowce rzadowej nie psuje bardzo rynku bo jest malutkim przewoznikiem, w przypadku alitalii dzalajacej na ogromnym rynku wloskim to inna skala. Ale trzymac kciuki za powodzenie restrukturyzacji bo alitalia zatrudnia mnostwo ludzi
marqoos_pl
2014-02-03 17:11
To teraz do KE należy decyzja, czy pozwolić na sprzedaż AZ Etihadowi czy też pozwolić, aby z europejskiej (bo przecież nie tylko włoskiej) kasy znowu setki milionów EUR było pompowane jako pomoc publiczna... LH też mogła startować, tylko jak wiemy, na włoskim rynku im jakoś "nie szło"...
greg0303
2014-02-03 16:25
Alitalia otrzyma dodatkowe pożyczki bankowe w wysokości 200 mln Euro, aby zapewnić płynność swoich operacji lotniczych. Lufthansa zwróciła się do Komisji Europejskiej z wnioskiem o zablokowanie kupna udziałów włoskiego narodowego przewoźnika przez Etihad Airways. Zdaniem niemieckich linii, przewoźnicy ze Zjednoczonych Emiratów Arabskich i Kataru otrzymują dużą publiczną pomoc finansową, która daje im przewagę na europejskimi przewoźnikami.
greg0303
2014-02-03 16:00
Inwestor strategiczny, Etihad Airways, to dla Alitalii bardzo dobra wiadomość. Może już w niedalekiej przyszłości włoski przewoźnik wreszcie wyjdzie na prostą. Dostęp do portów przesiadkowych w Rzymie i Mediolanie dodatkowo umocni globalną siatkę linii z Abu Zabi.
gosc_16172
2014-02-03 15:48
To nic i tak nie da. Maja tylko szczescie, ze sa juz sprywatyzowani. Inaczej komisja europejska dwano by ich odstrzelila.
gosc_bb4cb
2014-02-03 14:50
A wiadomo ile Etihad chciałby dać ze te 40%?
marqoos_pl
2014-02-03 14:30
Teraz jest mowa nawet o 49%, nie o 40%.
gosc_0f35f
2014-02-03 11:59
i tak oto na naszych oczach Italia stanie sie kolonia arabska, ktora pomalu acz sukcesywnie wchlonie cala europe...