Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gosc_Jurek
2006-03-01 03:32
Jak to zostalo juz wczesniej zaznaczone, MA zostal zmuszony do zaprzestania code-share przez Oneworld. Tak jak LO z AY wczesniej, czy OK z LH po ich wejsciu do SkyTeam. Uwazam, ze MA nadla bylby z LO gdyby mogl. Po prostu LO podwozi im co nieco na Balkany oraz Bliski Wschod. Mysle, ze LO tez podlapywal jakis tranzyt z MA. Teraz jesli MA bedzie chial przejac jakis tranzyt z Polski na swe popludniowe loty balkanskie bedize musial albo zmienic czasy swych obecnych dwoch par dziennie, albo dodac trzecia, w czasach chyba dosc kolizyjnych z operacjami LO. Taka jest logika aliansow.
Pozdrawiam, Jurek
stenus wie wszystko najlepiej - tylko ktory lot do Wiednia z Krakowa zostal dzisiaj odwolany - lot nieLOTu o 11:00, jeszcze mozesz sparwdzic na stronie lotniska Balice
gosc_jaj
2006-02-28 13:37
5:20 AUA to bardzo wczesnie ale to swietny lot zeby byc rano ok 9-10 w ktorymkolwiek miescie w Europie - super
stenus: Nie nadwyrężyć, a zassać, wchłonąc, strawić i wydalić. Myślę, że nie ma na dłuższą metę innej możliwości. A ci mali pracowicie nadstawiają się jeszcze bardziej.
tos: To prawda, że Malev ma spore kłopoty finansowe, bo sie od lat nie może sprywatyzować. Myślę, że czeka to także nasz LOT, jeśli utrzyma się podobny trend w podejściu do jego zarządzania. Pamiętam jeszcze kilka lat temu, kiedy w Polsce nie było LCC, to posiłki w ekonomiku LOTu były takie, jak teraz są w biznesie... Ale dotyczy to wszystkich linii europejskich (a jeszcze bardziej amerykańskich). Jak na razie tylko azjatyckie Tygrysy trzymają klasę i fason. A wracając do tematu, to zaczyna się klarować dosyć ciekawa sytuacja, kiedy to trzy duże linie środkowo-europejskie należą do tzrech konkurujących sojuszy: LOT do Stara, CSA do SkyTeam, a Malev do oneworld. I każdy ma w sojuszu "dużego brata", który go nieźle może nadwyrężyć (LH, AF i BA odpowiednio).
Stenus, nalezy sie takze zapytac ile z tych osob naprawde lecialo LOTem i innymi liniami nieniskokosztowymi, chociazby parterami Star Alliance i czy maja jakiekolwiek porownanie. Ja zaczelem latac LOTem dopiero gdy weszli do Star Alliance, wczesniej korzystalem glownie z SASu, BMI i Austrian, czasem Lufthansy. Pamietam, ze po pierwszym locie LOTem bylem bardzo pozytywnie zaskoczony serwisem w klasie ekonomicznej oraz zaloga. Zeby bylo na temat, to dodam, ze Malevem zdarzylo mi sie raz poleciec na trasie FRA-BUD. Zaloga, posilek i samolot mialy wyglad dosc wymeczony. Byc moze spore problemy finansowe tego przewoznika sa tego powodem.
Mnie się bardzo nie podoba generalnie, jak niektórzy na forum zawsze wieszają najgorsze na LOT, niezależnie od tego, czego dotyczy informacja - tak z definicji uważają LOT za najgorsze zło. LOT ma wiele wad, obecnie panuje w nim chaos, bo PiS chce przejąć kontrolę nad zarządem (podobnie, jak popzrednio SLD) i stąd wynikają wszelkie problemy naszego pzrewoźnika. Jak tak dalej będzie się działo, to Lufthansa po prostu wykupi LOT juz niedługo, czyniąc go regionalnym przewoźnikiem.
gs: zgoda, ale są to zasadniczo linie, które NIE należą do innych konkurencyjnych sojuszów. Przykładem jest Bielavia, ElAl, Aeroflot, Aerosvit, Turkish Airlines, SN Brussels Airlines. Natomiast LOT zakończył code-share z Finnairem w 2003 roku, gdy wszedł do Stara, bo Finnair był już wtedy w oneworld.
gosc_olo
2006-02-28 08:54
do stenus - ja lecialem malevem 27 stycznia - 30 pct to byli pasazerowie malevu - 30 pct alitali odwolanej, a30 pct odwolanego lotu, rozmawialem wtedy z pracownikiem MA i potwierdził ze Lot psuje im opinie odwolujac duzo lotów co zawsze jest utrudnieniem dla pasazerów tranzytowych
Pikus, znowu nie masz racji. Akurat Austriak czesto odwoluje swoje poranne loty na trasie KRK-VIE, prawdopodobnie z powodu zbyt malej liczby chetnych na lot o 5.20. Nie zdziwilbym sie, gdyby w koncu to polaczenie zawiesili, tak jak zreszta sie stalo pare lat temu, gdy polaczenie bylo w rozkladzie, ale pozniej zniknelo przed rozpoczeciem operacji. Jesli chodzi o "swiecenie oczami", to predzej sobie wyobraze, jak LO swieci za Austriaka przed swoimi pasazerami w klasie ekonomicznej, ktorzy musieli poleciec liniami (S)OS, placac bardzo duzo za bilet (-> oplaty lotniskowe w Wiedniu sa bardzo wysokie) i nie otrzymali zadnego serwisu na pokladzie.
Czy sojusz przeszkadza Malevowi w code share ? Lot sprzedaje bilety z wieloma liniami niebedacymi w Star ;)
chodzi o to ze LOT czesto odwoluje loty. Np. lot KRK-VIE Austriakiem chyba nigdy albo prawie nigdy nie byl odwolany a KRK-VIE Lotem tak - a to jest polaczenie code share z AUA i wtedy AUA musi swiecic oczami przed klientem a to w sumie LOt odwolal
i wszystko jasne a nie ktorzy juz by wieszali psy na lotie i narzekali jaki jest on zly .stop pwodu do psiaczenia.
Czy ja tam wiem, czy wyjdzie "lepiej lub gorzej". A z LOTem było Malevowi źle? Czy to tylko takie Twoje wyobrażenia, Pikus? Ja nie umiem powiedzieć, że było mu źle tylko dlatego, że był w umowie z LOTem... Chyba, że mówisz, że Malevowi będzie lepiej jak będzie w oneworld?
zgadza sie stenus - Mlaev wchodzi do One Wold ale w sumie lepiej na tym wyjdzie niz code-shareujac z LOTem
gosc_tward
2006-02-27 22:10
Proponuje stenus abys rozpoczal wspolprace z jakims portalem o podobnej tematyce i na pewno w swoich materialch bedziesz poruszal wszystkie watki wlacznie z tym cz linia nalezy lub bedzie nalezec do jakiegos sojuszu... wybacz ale nie kazdy jest takim specjalistą jak ty
Panowie (i Panie), alez to nie o to chodzi! Malev wchodzi do sojuszu oneworld, a LOT jest Star Alliance. Linie będące w dwóch konkurujących sojuszach nie mogą mieć lotów wspólnych marketingowych. Pikus: a podaj przykład odwołanych LOTów na trasie Warszawa-Budapeszt? marqoos_pl: właśnie do tej pory Malev działał na własny rachunek podpisując umowy code-share bilateralne, a teraz przestanie działać "na własny rachunek", jako członek oneworld (szkoda, że o tym nie ma wspomniane w informacji).
marqoos_pl
2006-02-27 20:56
Chyba dobrze zrobili... Po co psuć sobie opinię??? Lepiej działać na własny rachunek... Powodzenia!
i dobrze Malev zrobil, po co potem swiecic oczami za te loty ktore LOT odwoloal a byly pod szyldem Malevu