Loty bez LOTu

Loty bez LOTu Węgierskie linie lotnicze Malev rezygnują od 26 marca br. z umowy "code share" podpisanej z Polskimi Liniami Lotniczymi LOT. Umowa dotyczyła wykonywania połączeń na trasie Budapeszt-Warszawa-Budapeszt. Od rozkładu letniego (26 marca 2006) linie Malev będą latały 2 razy dziennie na w/w trasie, rano i popołudniu (oprócz soboty). Po rozwiązaniu umowy samoloty węgierskich...
27/02/2006 20:21   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gosc_Jurek 2006-03-01 03:32   
gosc_Jurek - Profil gosc_Jurek
Jak to zostalo juz wczesniej zaznaczone, MA zostal zmuszony do zaprzestania code-share przez Oneworld. Tak jak LO z AY wczesniej, czy OK z LH po ich wejsciu do SkyTeam. Uwazam, ze MA nadla bylby z LO gdyby mogl. Po prostu LO podwozi im co nieco na Balkany oraz Bliski Wschod. Mysle, ze LO tez podlapywal jakis tranzyt z MA. Teraz jesli MA bedzie chial przejac jakis tranzyt z Polski na swe popludniowe loty balkanskie bedize musial albo zmienic czasy swych obecnych dwoch par dziennie, albo dodac trzecia, w czasach chyba dosc kolizyjnych z operacjami LO. Taka jest logika aliansow.
Pozdrawiam, Jurek
hej 2006-02-28 18:26   
hej - Profil hej
stenus wie wszystko najlepiej - tylko ktory lot do Wiednia z Krakowa zostal dzisiaj odwolany - lot nieLOTu o 11:00, jeszcze mozesz sparwdzic na stronie lotniska Balice
gosc_jaj 2006-02-28 13:37   
gosc_jaj - Profil gosc_jaj
5:20 AUA to bardzo wczesnie ale to swietny lot zeby byc rano ok 9-10 w ktorymkolwiek miescie w Europie - super
gosc_Gg 2006-02-28 13:03   
gosc_Gg - Profil gosc_Gg
stenus: Nie nadwyrężyć, a zassać, wchłonąc, strawić i wydalić. Myślę, że nie ma na dłuższą metę innej możliwości. A ci mali pracowicie nadstawiają się jeszcze bardziej.
humbak 2006-02-28 11:54   
humbak - Profil humbak
tos: To prawda, że Malev ma spore kłopoty finansowe, bo sie od lat nie może sprywatyzować. Myślę, że czeka to także nasz LOT, jeśli utrzyma się podobny trend w podejściu do jego zarządzania. Pamiętam jeszcze kilka lat temu, kiedy w Polsce nie było LCC, to posiłki w ekonomiku LOTu były takie, jak teraz są w biznesie... Ale dotyczy to wszystkich linii europejskich (a jeszcze bardziej amerykańskich). Jak na razie tylko azjatyckie Tygrysy trzymają klasę i fason. A wracając do tematu, to zaczyna się klarować dosyć ciekawa sytuacja, kiedy to trzy duże linie środkowo-europejskie należą do tzrech konkurujących sojuszy: LOT do Stara, CSA do SkyTeam, a Malev do oneworld. I każdy ma w sojuszu "dużego brata", który go nieźle może nadwyrężyć (LH, AF i BA odpowiednio).
tos 2006-02-28 11:38   
tos - Profil tos
Stenus, nalezy sie takze zapytac ile z tych osob naprawde lecialo LOTem i innymi liniami nieniskokosztowymi, chociazby parterami Star Alliance i czy maja jakiekolwiek porownanie. Ja zaczelem latac LOTem dopiero gdy weszli do Star Alliance, wczesniej korzystalem glownie z SASu, BMI i Austrian, czasem Lufthansy. Pamietam, ze po pierwszym locie LOTem bylem bardzo pozytywnie zaskoczony serwisem w klasie ekonomicznej oraz zaloga. Zeby bylo na temat, to dodam, ze Malevem zdarzylo mi sie raz poleciec na trasie FRA-BUD. Zaloga, posilek i samolot mialy wyglad dosc wymeczony. Byc moze spore problemy finansowe tego przewoznika sa tego powodem.
humbak 2006-02-28 09:31   
humbak - Profil humbak
Mnie się bardzo nie podoba generalnie, jak niektórzy na forum zawsze wieszają najgorsze na LOT, niezależnie od tego, czego dotyczy informacja - tak z definicji uważają LOT za najgorsze zło. LOT ma wiele wad, obecnie panuje w nim chaos, bo PiS chce przejąć kontrolę nad zarządem (podobnie, jak popzrednio SLD) i stąd wynikają wszelkie problemy naszego pzrewoźnika. Jak tak dalej będzie się działo, to Lufthansa po prostu wykupi LOT juz niedługo, czyniąc go regionalnym przewoźnikiem.
humbak 2006-02-28 09:27   
humbak - Profil humbak
gs: zgoda, ale są to zasadniczo linie, które NIE należą do innych konkurencyjnych sojuszów. Przykładem jest Bielavia, ElAl, Aeroflot, Aerosvit, Turkish Airlines, SN Brussels Airlines. Natomiast LOT zakończył code-share z Finnairem w 2003 roku, gdy wszedł do Stara, bo Finnair był już wtedy w oneworld.
gosc_olo 2006-02-28 08:54   
gosc_olo - Profil gosc_olo
do stenus - ja lecialem malevem 27 stycznia - 30 pct to byli pasazerowie malevu - 30 pct alitali odwolanej, a30 pct odwolanego lotu, rozmawialem wtedy z pracownikiem MA i potwierdził ze Lot psuje im opinie odwolujac duzo lotów co zawsze jest utrudnieniem dla pasazerów tranzytowych
tos 2006-02-28 04:31   
tos - Profil tos
Pikus, znowu nie masz racji. Akurat Austriak czesto odwoluje swoje poranne loty na trasie KRK-VIE, prawdopodobnie z powodu zbyt malej liczby chetnych na lot o 5.20. Nie zdziwilbym sie, gdyby w koncu to polaczenie zawiesili, tak jak zreszta sie stalo pare lat temu, gdy polaczenie bylo w rozkladzie, ale pozniej zniknelo przed rozpoczeciem operacji. Jesli chodzi o "swiecenie oczami", to predzej sobie wyobraze, jak LO swieci za Austriaka przed swoimi pasazerami w klasie ekonomicznej, ktorzy musieli poleciec liniami (S)OS, placac bardzo duzo za bilet (-> oplaty lotniskowe w Wiedniu sa bardzo wysokie) i nie otrzymali zadnego serwisu na pokladzie.
gs 2006-02-28 00:35   
gs - Profil gs
Czy sojusz przeszkadza Malevowi w code share ? Lot sprzedaje bilety z wieloma liniami niebedacymi w Star ;)
pikus 2006-02-28 00:01   
pikus - Profil pikus
chodzi o to ze LOT czesto odwoluje loty. Np. lot KRK-VIE Austriakiem chyba nigdy albo prawie nigdy nie byl odwolany a KRK-VIE Lotem tak - a to jest polaczenie code share z AUA i wtedy AUA musi swiecic oczami przed klientem a to w sumie LOt odwolal
katka 2006-02-27 23:49   
katka - Profil katka
i wszystko jasne a nie ktorzy juz by wieszali psy na lotie i narzekali jaki jest on zly .stop pwodu do psiaczenia.
humbak 2006-02-27 23:32   
humbak - Profil humbak
Czy ja tam wiem, czy wyjdzie "lepiej lub gorzej". A z LOTem było Malevowi źle? Czy to tylko takie Twoje wyobrażenia, Pikus? Ja nie umiem powiedzieć, że było mu źle tylko dlatego, że był w umowie z LOTem... Chyba, że mówisz, że Malevowi będzie lepiej jak będzie w oneworld?
pikus 2006-02-27 23:25   
pikus - Profil pikus
zgadza sie stenus - Mlaev wchodzi do One Wold ale w sumie lepiej na tym wyjdzie niz code-shareujac z LOTem
gosc_tward 2006-02-27 22:10   
gosc_tward - Profil gosc_tward
Proponuje stenus abys rozpoczal wspolprace z jakims portalem o podobnej tematyce i na pewno w swoich materialch bedziesz poruszal wszystkie watki wlacznie z tym cz linia nalezy lub bedzie nalezec do jakiegos sojuszu... wybacz ale nie kazdy jest takim specjalistą jak ty
humbak 2006-02-27 21:04   
humbak - Profil humbak
Panowie (i Panie), alez to nie o to chodzi! Malev wchodzi do sojuszu oneworld, a LOT jest Star Alliance. Linie będące w dwóch konkurujących sojuszach nie mogą mieć lotów wspólnych marketingowych. Pikus: a podaj przykład odwołanych LOTów na trasie Warszawa-Budapeszt? marqoos_pl: właśnie do tej pory Malev działał na własny rachunek podpisując umowy code-share bilateralne, a teraz przestanie działać "na własny rachunek", jako członek oneworld (szkoda, że o tym nie ma wspomniane w informacji).
marqoos_pl 2006-02-27 20:56   
marqoos_pl - Profil marqoos_pl
Chyba dobrze zrobili... Po co psuć sobie opinię??? Lepiej działać na własny rachunek... Powodzenia!
pikus 2006-02-27 20:48   
pikus - Profil pikus
i dobrze Malev zrobil, po co potem swiecic oczami za te loty ktore LOT odwoloal a byly pod szyldem Malevu
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy