Na Pradze tracą Polacy

Na Pradze tracą Polacy Słowacki przewoźnik niskokosztowy SkyEurope zmienia rozkład lotów, co związane jest z otwarciem nowej bazy na lotnisku Rużyně w Pradze. W czeskiej stolicy mają bazować co najmniej dwa nowe Boeingi 737-700. Powstanie nowej bazy przewoźnika wiąże ze złymi wiadomościami dla pasażerów z Polski. Co prawda linia zapowiada, że bazę w Pradze obsługiwać będą dwa NOWE samoloty...
14/02/2006 00:03   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
katka 2006-02-15 17:56   
katka - Profil katka
kto tutaj czyta moje komentarze bez zrozumienia ale mniejsza o wiekszosc,sky nie mial wbrew pzorom tak dobrego oblozenia do londynu jak y sie niektorym wydawalo,jezeli zas chodzi o bratyslawe to czesto mieli problem zapelnic mala samolot ktory zabieral okolo 60 osob na poklad zanim na tej lini zaczal latac boing
katowiczan 2006-02-15 16:06   
katowiczan - Profil katowiczan
póki latał SKY było 13 latów dziennie:)
gs 2006-02-15 01:50   
gs - Profil gs
No wczesniej tez byly komentarze, ze dlaczego, przeciez Warszawa to taki dobry rynek - ale zlikwidowali baze, umocnili sie w Krakowie, czekajac na przetrwanie ;) Strajk Boeinga tez sie przysluzyl Sky'owi ;)
Poza tym, jak juz wczesniej bylo napisane, zmienili po prostu strategie dzialania (prawdopodobne) i poszli tam, gdzie Ryan ich nie siegnie ;)
I jeszcze jedno - "potezny rynek" ma swoje ograniczenia i nie wydaje mi sie, zeby wszystkie samoloty z Wawy (niech ktos napisze ile dziennie, bo nie chce mi sie liczyc) do Londynu i w okolice byly na full pelne - Sky po prostu nie mogl dalej konkurowac i tyle ;)
A co do interesow - to mysle ze inwestorzy gieldowi ocenia Sky najlepiej ;) :))))
viajero 2006-02-15 01:39   
viajero - Profil viajero
gs: czyli co? Tak amatorsko podeszliby do sprawy??? "Otwieramy nowe kierunki nie mając samolotów. Znaczy samoloty mamy! A właściwie mamy....mieć!" :-) Co innego sprawa Ryanaira i strajku Boeinga - kiedy to Boeing opóźnił dostawę nowych samolotów i musieli pociąć rozkład! Ale jak można wycofywać się z Warszawy?! To potężny rynek! Wbrew logice i interesom...
gs 2006-02-15 01:22   
gs - Profil gs
@viajero: Tak Sky sie tlumaczyl (pokretnie zreszta) jak likwidowal baze w Wawie i uruchamial nowe polaczenia z Kraka - a prawda byla i jest tylko taka, ze maja za malo samolotow ;)
krispie 2006-02-15 01:04   
krispie - Profil krispie
chyba trochę za daleko wysunięte przypyszczenia :/
viajero 2006-02-15 00:59   
viajero - Profil viajero
Hmmm... A nie zastanawialiście się nad tym, że może Sky skasował te destynacje pod "naciskiem"?... W końcu jeden z tanich przewoźników ma szerokie plecy w postaci tradycyjnego narodowego przewoźnika! :-) Być może na podobnej zasadzie Air Polonia musiała upaść, by zrobić miejsce dla...... no wiecie! :-D
aguirre 2006-02-15 00:46   
aguirre - Profil aguirre
Wizz i Easy jakoś sobie radzą z Warzawy, mimo, że latają na to samo lotnisko po 2 razy dziennie. A z tego co mi wiadomo, to Ryanair jakoś nie lata z Krakowa do Bolonii lub Sztokholmu, ani z Warszawy do Stansted, że o lotach z Poanania do Amsterdamu nie wspomnę /i Bratysławie - Wiedniu ;-)/.
Nie widzę więc związku. Wydaje mi się też, że więcej turystów przyleciałoby do Krakowa ze Skandynawii niż np. z Neapolu czy Turynu. Po prostu łatanie dziur i tyle. Nie widzę w tym głębokiej strategii. Natomiast na miejscu O'Leary'ego powiedziałbym Mandlowi, stary, jak nie potrafisz przewozić ludzi low costem z zyskiem do Londynu, to zmień branżę :-)))).
katka 2006-02-15 00:33   
katka - Profil katka
stenus :masz racje ryan pognal im kota .teraz juz rozumiem dlaczego zlikwidowali polaczenis z waw do lon,no kto bedzie tam latal z waw jak jest tye polaczen z lotnisk regionalnych i to na stn.
viajero 2006-02-15 00:31   
viajero - Profil viajero
Stenus: no może faktycznie Mandl i Skowronek zmienili zdanie i wystraszyli się irlandzkiego tsunami?! :-))) A np. w/g metodologii prowadzenia projektów PRINCE2 zamknięcie nierentownego projektu w porę jest także sukcesem! Ponieważ nie generuje więcej strat! Dobre, no nie?! :-)))
humbak 2006-02-15 00:25   
humbak - Profil humbak
viajero: czytałem, czytałem, słuchałem, słuchałem... Mandl mówił to ponad pół roku temu, gdy nie było jeszcze tsunami Rajana. Może teraz zmienił zdanie? :o)
viajero 2006-02-15 00:23   
viajero - Profil viajero
Jednak zacytuję pana Mandla:
"(...) Jesteśmy także lepsi od Ryanair czy easyJet jeżeli chodzi o współpracę z lokalnymi władzami. Mamy w Krakowie bazę. Tworzymy nowe miejsca pracy, przez co stymulujemy lokalny rozwój. To ułatwia kontakty z władzami i wzajemną promocję. Tak na prawdę myślę, że chyba nie jest możliwym sprawne zarządzanie operacjami linii w Europie Środkowej z biura w Dublinie czy Londynie. Co ważne, połączenia z Londynu czy z Glasgow do Krakowa to pierwszy krok Ryanair. Być może będzie to nawet sukcesem. Jestem natomiast sceptyczny w ocenie kolejnego kroku Ryanair, jakim mogłoby być otworzenie w Polsce bazy i połaczeń z Polski do innych krajów europejskich. 189-miejscowe samoloty moga sprawdzać się na trasach do Londynu, ale będę zaskoczony, jeżeli będą przynosiły zyski na trasach na przykład do Mediolanu, Hahn czy jakiegokolwiek innego miasta."
viajero 2006-02-15 00:17   
viajero - Profil viajero
marqoos_pl: To jednak SkyEurope nie zmienił zasad od zeszłego roku - dowolny kierunek w dowolnym terminie w zamian za odwołany lot. Tyle dobrze... Stenus: sugerujesz, że Sky zrobił miejsce dla Ryanair? Neee. Nie sądzę. 12.08.2005 w archiwum wiadomości pasazer.com można przeczytać wywiad "Christian Mandl o SkyShuttle i Ryanair", z którego to można było wywnioskować, że SkyEurope nie boi się ekspansji Ryanair w Krakowie! POLECAM! Hehe.
gosc_Jurek 2006-02-14 23:58   
gosc_Jurek - Profil gosc_Jurek
No i bardzo dobrze ! To są cygańskie linie. Drogi catering. Z zasady niepunktualni a ich samoloty lepią się od brudu.
kubik 2006-02-14 22:28   
kubik - Profil kubik
heh, przed chwilą dostałem newsletter skyeurope z walentynkową promocją dla zakochanych i reklamują połaczenia m.in. WAW-STN oraz WAW-BTS ;)
humbak 2006-02-14 21:13   
humbak - Profil humbak
Zastanawiam się nad innym wątkiem - czy to co obserwujemy nie jest początkiem ucieczki Sky z KRK? Pod wpływem Rajana? Praga jest bezpiecznym portem, bo tam Rajan nie wejdzie - PRG jest za droga. Ale KRK już jest ok dla Rajana. Sky wie, że w starciu bezpośrednim z Rajanem nie ma szans i robi obwody. A Rajanowi się zwolniły w ten sposób sloty w KRK na przyszłe połączenia. I może się okazać, że baza Rajana będzie nie we WRO lub w LCJ, tylko właśnie w KRK... Co Wy na to?
aguirre 2006-02-14 20:36   
aguirre - Profil aguirre
gs: chodzi mi o to, że gdy tylko podjęli decyzję o likwidacji podwyższyli ceny. A skoro decyzja podjęta, może być przeciek i podwyższenie cen to asekuracja. I tyle.
gs 2006-02-14 20:13   
gs - Profil gs
@aguirre a ten przeciek to niby skad??
Czyli sadzisz, ze linia sprzedaje drozej bilety na kierunki przeznaczone do likwidacji i jednoczesnie sie asekuruje??
Troche to bez sensu ;)
aguirre 2006-02-14 19:50   
aguirre - Profil aguirre
Ok, czy można wymienić na inny i inny kierunek bez dopłaty, niezależnie od aktualnej ceny połączenia ? Marzy mi się "zemsta" - rezerwowanie tanich biletów na najgłupsze destynacje jak najpóźniej i oczekiwanie na ich likwidacje oraz podmiankę na atrakcyjniejsze :-)))). Oczywiście żartuję, ale teraz rozumiem sens drogich biletów na kierunki przeznaczone do likwidacji. To znak, że jest przeciek o likwidacji i się asekurują.
gosc_macie 2006-02-14 19:48   
gosc_macie - Profil gosc_macie
pewnie rejsy do krakowa zostaną uruchomione pózniej
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy