Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
smok1 - Wojtek napisał, że sporo linii odchodzi od polityki hubowej, co niestety prawdą nie jest. A to, że część ich lotów realizowanych jest z nie-hubów i są to loty p2p, nie oznacza wcale, że te linie nie prowadzą polityki hubowej, bo taką prowadzą. Mi chodziło tylko o to. To, że np. LH połączy Hamburg przypuśćmy z Wiedniem, nie oznacza, że nagle LH rezygnuje z polityki hubowej. Pozdrowienia dla Ciebie i Wojtka :)
gosc_7628b
2013-09-19 18:50
a na jakich kierunkach byłby popyt z regionów za połaczenia p2p na LHR czy BRU gdzie srednia cena biletu jest ok 2 tyś.PO 1 lot jest za mały po 2 Polacy za biedni
@cani - czepiacie się wojtka, a on potwierdził swoje słowa. Nawet duże linie hubowe nie są "całkowicie hubowe" i mają sporo ilościowo lotów p2p, bo latają tam gdzie chcą _klienci_. Lot jest tego zupełnym przeciwieństwem, choćby miał stada klientów to p2p nie poleci.
gosc_18484: proszę Cię, przykłady są oczywiście, ale to nie znaczy, że AF, KL, BA, LX, czy LH nie są liniami hubowymi, bo są i będą! Gdyby takimi przykładami się podpierać, to liniami hubowymi byłyby tylko Singapore, Emirates, Qatar, Etihad, czy .... Air Malta (hehe), a to przecież utopia!
gosc_18484
2013-09-19 17:53
mietek i cani; chcieliście przykładów i wojtek wam podał więc o co chodzi? Tak jak tłumaczycie przykłady wojtka można tłumaczyć wszystko.
mietek: Cani prosił o przykłady i je dostał.
Wojtek - bardzo Cię proszę o nie rozbawianie gawiedzi. Marsylia, Genewa, Berlin, etc. oczywiście mają sporo lotów AF, LX, LH, ale niezaprzeczalnym faktem jest to, że powyższe linie opierają swój biznes o huby, takie jak CDG, ZRH, czy FRA/MUC. Sprawa Gatwick, to zupełnie inny temat i dobrze o tym wiesz. Poza tym, co cały czas Londyn!
Turkish też nie ma lotów tylko z IST, ale także z SAW i ESB. Malutki Czech Airlines też nie skupia się tylko na swoim hubie w Pradze, lata także z Karlovych Varów. Przykładów jest cała masa na to, że lata się stamtąd gdzie są pasażerowie nie oddając przy tym co ciekawsze konkurencji.
Wojtek: a jaki procent stanowią te połączenia w skali wszystkich połączeń wykonywanych przez AF, LH, LX czy BA? Jeżeli porównać to do liczby lotów wykonywanych przez LO z portów regionalnych do FRA czy MUC to zdaję się, że to będzie zbliżone.
A proszę bardzo - Air France ma np całą masę bezpośrednich lotów z Marsyli, Lufthansa z Berlina, Swiss z Genewy i Bazylei, a British Airways z Gatwick, gdzie hubem jest Heathrow.
Z Wenecji samolot startuje w każdy czwartek oraz w sobotę, a z Tokio w piatek i...środę? Chyba chodziło o niedzielę? I również popieram pytanie Caniego skierowane do kolegi Wojtka.
gosc_0fd2b
2013-09-19 15:40
@wroord : To połączenie pod i pod turystów i pod biznes. Wenecja Euganejska to bardzo silnie uprzemysłowiony region z kilkoma firmami globalnymi a sama Wenecja to obok Rzymu czy Paryża obowiązkowy punkt wizyty każdego Japończyka podczas wizyty w Europie.
Wojtek, to powiedz nam, jak BA, AF, KLM, LX, a nawet LH, odchodzą od polityki hubowej?
gosc_23ee3
2013-09-19 15:37
Wojtek: ktore linie tak naprawde odchodza od polityki hubowej? Czy zauwazyles jakies nowe polaczenia LH z Drezna do Nowego Jorku albo moze z Hamburga do Tokyo? LH nawet zmniejsza nieco oferowanie z DUS chcac wesprzec swoje glowne huby w MUC i FRA. LOT likwiduje loty regionalne (poza lotami z Wroclawia do Niemiec, ktore pewnie maja dobre oblozenie) poniewaz nie chce dowozic pasazerow do cudzych hubow. Stad tez skasowane loty z WAW do ZRH, HEL i DUS.
Coraz więcej linii odchodzi od polityki hubowej (albo nie trzyma sie jej tak twardo) i otwiera opłacalne połączenia, a nasz Lot nie wiedzieć czemu uczepił się jak rzep psiego ogona tej Warszawy, prawie wszystko likwidując z regionów i oddając konkurencji.
Polaczenie pod turystow, ciekawe czy sezonowe?