Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gosc_hrh
2006-01-11 09:15
czemu SG zapomina, ze juz prawie 2 lata jestesmy w UE???? Aby wyjechac do krajow UE nie potrzeba paszportu,to tylko zla wola SG nie pozwala na rejsy krajowo-miedzynarodowe...
Frankfurt mniej przyjazny ? No dobre !
Pewnie gryzie co ?
gosc_rober
2006-01-09 13:03
Polaczenia z portow regionalnych do MUC i FRA to kwestie raczej nieupublicznianych umow LOT z LH zawartych przy wchodzeniu lot do SA. Lot gdyby nie musial by z regionalnych w ogole nie latal do niemieckich hubow. A lata bo musi - na mocy umow i na mocy zasady ze sam nie zarobi a innym nie da (lufa zarabia). Katowice byly przez lot traktowane marginalnie wiec lufa wietrzac zyski zabrala sie za nie pierwsza. Mysle ze Lufa mysli tak ze lepiej dac 3x dziennie duze maszyny do FRA bo tak latwiej dopasowac sie do pasazera niz dzielic je na 2 huby, a takich polaczen do FRA mysle ze zazdrosci Katowicom kazdy port regionalny (Fra ma o wiele bogatsza siec polaczen niz MUC choc jest mniej przyjazny). Z wszystkich innych portow regionalnych lape na polaczeniach do FRa trzyma lot i raczej bedzie robil wszystko by oblozenie nie przekraczalo 70%.
Taaaa, bez wątpienia masz rację :).
Hmm oj watpie. Szybciej ATRki Eurolotu by na tej trasie puscili niz SkyExpress bedzie partnerem regionalnym stara ;P
Jest jeszcze jedna możliwość, chociaż bardzo małoprawdopodobna :). Mianowice, że Star Aliance uzna Sky Express za partnera regionalnego ;).
Mi sie wydaje ze Lufa z Lotem otworza to polaczenie. Bo po wejsciu AFR musza kombinowac, jesli Francuzi zaczna odbierac ruch tranzytowy niemcom ;)
Osobiście też uważam, że otwieranie połączeń do hubów Star Aliance przez linie, które do SA nie należą, nie będzie sukcesem. Poza biznesem do blisko położonych hubów lata się w zasadzie tylko w celach tranzytowych. Szczególnie, że bilet kosztuje wtedy mniej więcej tyle co bezpośrednio z hubu (czyli dolot w zasadzie za darmo). Zgadzam się tu z Senatorem. Dziwne, że LOT nie chce się pokusić na Monachium z Katowic. Jest to w zasadzie jedyny liczący się port lotniczy w kraju, który nie ma połączenia do hubów w Niemczech obsługiwanych właśnie przez LOT.
gosc_ostry
2006-01-08 19:28
A jak to było z połączeniem z Katowic do Monachium uruchomionym przez Wizz w 2004 roku? Komentarz moderatora: Nie było uruchomione nigdy. Zanim rozpoczęto loty już je zlikwidowano.
gosc_Senat
2006-01-08 16:38
Sky Expres bedzie latal z KTW nie tylko do Wiednia ale i do Monachium. Uwazam, ze nie jest to atrkacyjna oferta. Linia bedzie operowac do 2 hub'ow Star Aliance nie jako czlonek tego stowarzyszenia. Standard malych samolotow typu Saab nie jest zadowalajacy dla biznesu. Szkoda, ze ani LOT ani LH nie chce uruchomic polaczenia do Monachium z Katowic. Jestem przekonany, ze mieliby pelne samoloty. Z Katowic nikt nie lata na poludnie Niemiec.
KrisG : No właśnie lot Katowice- Sztokhom był lotem międzynarodowym z międzylądowaniem w Gdańsku. Wyjaśniano to już kilka razy. Pasażerowie lecący z Katowic do Sztokholmu nie wysiadali w Gdańsku ... Jeżeli lot z Łodzi do Rzeszowa ma być tak naprawdę lotem międzynarodowym do Lwowa czy Kijowa to oczywiście widzę podobieństwo. Może jednak będą to dwa oddzielne loty. A może w Rzeszowie umieją myśleć logicznie i zrobią precedens na rynku i dodatkowo wstyd strażnikom z Katowic i Gdańska ? Tego bym osobiście chciał !
Widzę, że artykuł uzupełniono o moje "obawy"... Komentarz moderatora: ;-)
chris: Przecież lot z Katowic do Gdańska to lot krajowy, potem międzynarodowy do Sztokholmu. Tak samo z Łódzi do Rzeszowa to krajowy a potem do Lwowa czy Kijowa to międzynarodowy. Widzisz podobieństwo?
Pikus : Dziwnym trafem nie masz racji. Jest mnóstwo low costów które wykorzystują małe samoloty. Oczywiście jeżeli masz duży i nowoczesny samolot który pali stosunkowo mało w stosunku do możliwości przewozowych to koszt przewozu pojedyńczego pasażera spada i może być mniejszy niż w małych samolotach ale pod warunkiem że zapełnisz większość miejsc .... Jeżeli wieziesz powietrze supernowoczesnym Airbusem to dopłacasz do interesu i to tym więcej im większy samolot i im dłuższa trasa. KrisG : Problem z lotem do Gdańska to zupełnie inna sprawa niż lot krajowy. Dlaczego miałby być problem z lotem krajowym ?
mariusz.m
2006-01-08 14:51
Jakie są teraz przepisy celne ? Ile można przywieź alkoholu, papierosów ?
katowiczan
2006-01-08 14:44
no to co z tego że to tylko 150 km? Czy tylko WAW może mieć nowe połączenia? Brawo dla Rzeszowa i Łodzi (o ile będą te połączenia) no i licze na VIE-KTW...bo ranne połącznie z KRK jest o 5:20 wiec troche za wcześnie.. lepiej tak o 6:20
gosc_Mike_
2006-01-08 14:05
Wg mnie więcej klientów Sky Express zyskako by na lotach WAW-LWÓW i WAW-KIJÓW ( bo tylko LOT lata narazie ) a konkurencja zawsze sie liczy. Poza tym byłyby to połączenia wykorzystywane głownie przez biznesmenów ze stolicy :) No i po co to międzylądowanie w Rzeszowie ? Przeciez Rzeszowa to Lwowa np. to już tylko rzut beretem ( niecałe 150 km )
dziwnym trafem wszystkie tanie linie lataja duzymi samolotami a coponiektorzy mowia tutaj ze maly samolot to male koszty. Im wiecej ludzi w samolocie to wtedy koszty sie rozkladaja.
gosc_ostry
2006-01-08 13:56
Pikus: Sky Express to pozostałość po ex- Air Polonia Cargo.
Ciekaw jestem czy lot z Łodzi do Rzeszowa będzie możliwy. Wszyscy pamietamy jak było z Wizzem lecącym do Skavsty przez Gdańsk.