Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gosc_c8f62
2013-06-04 14:51
Gościu a6aa1, według twojej kalkulacji premier Tusk mógłby zabrać 60 kilogramów bagażu, a Kalisz tylko pusty portfel. Oczywiscie jest to jakieś rozwiązanie.
:)
krzysiekl
2013-06-04 14:48
Mam propozycję. Niech UE zrobi porządek jak ze stawkami roamingu ale _dosłownie_. Niech ustalą maksymalne ceny:P
Będzie trudniej bo transport na różne odległości to coś nieco innego niż rozmowa, więc będzie stawka kilometrowa. Np. odległości typu Polska - Niemcy bilet z wszystkim co przewidzi ustawodawca (z bagażem, podatkami itp) ma być nie droższy niż np. 400zł w jedną stronę. Ale to uderzy bardziej w tradycyjnych a nie LCC ;)
flight007eu: w sumie jestem za taką prostotą jaka obowiązuje (być może chwilowo) na stronie FRanka i db by było, żeby nie było takich kwiatków w innych LCC jak w Wizzair. Z drugiej strony jak czytam "ZAGWARANTOWANY BEZPLATNY bagaz podreczny duzy" - słowo gwarantowany mnie w obecnych czasach razi (wiele osób nadal nie dopuszcza do siebie myśli, że już na nic nie ma gwarancji), więc tak przekornie się zapytam: jeżeli w Wizz czaruje teraz z tym podręcznym (limit tych samych 10 kg, buli się tylko za rozmiar torby 55cmx40cmx20cm, a plecak 42-32-25 jest za free), to na przykładzie linii czarterowych i tradycyjnych zapytam się co znaczy "DUŻY"? Jaki masz limit (tu akurat wagowy) w QS/ENT czy LO/LH? Podpowiem: odpowiednio 5kg i 6kg. // Co z tego, że rejestrowany jest tam w cenie biletu, mówimy o podręcznym i jeżeli LCC zacznie się na nich wzorować (by np. był porządek w kabinie - choć trochę wolnego miejsca w schowkach!), to tak Wizz jak i FR mają jeszcze pole do popisu w opłatach za mniejszy lub lżejszy bagaż podręczny ;/
krzysiekl
2013-06-04 10:19
jak tego nie zrobią i tak zapłacimy za bagaż. Nie wierzę, że wprowadzenie obowiązku bezpłatnego bagażu (i to jakiegokolwiek) obniży ostateczną cenę biletu. Jeśli już to przeciwnie. a jeśli ktoś leci bez bagażu? Dlaczego ma płacić?
usuniety
2013-06-04 09:36
flight007eu: piszesz, że "Tak jak zrobiono porządek z opłatami roamingowymi powinno sie zrobić z bagażem podręcznymi rejestrowanym ! Każdy pasażer powinien mieć w cenie biletu ZAGWARANTOWANY BEZPŁATNY bagaż podręczny duży (czyli normalny a nie jakiś tam mikroskopijny) o wadze do 10 kg.". Zgodzę się z tobą w całej rozciągłości, ale zdaj sobie sprawę, że jeśli UE wymusi na przewoźnikach , żeby bagaż podręczny był bezpłatny (pomimo ostatnich zachcianek W6), to wiedz że linie lotnicze, które miały opłatę za bagaż podręczny ( jak wspomniany przeze mnie W6), opłatę za bagaż podręczny zakamuflują gdzie indziej (pod inną postacią/postaciami) aby pokryć straty na czymś co UE wymusiła.
gosc_32062
2013-06-01 12:57
I miedzy innymi dlatego z W6 przesiadlem sie na FR
spooks: z tym terminem jest problem, bo to święto ruchome, więc na każdy rok będą musieli aktualizować hehe // Stopniowanie cen rejestrowanego wzg. czasu lotu jest od dłuższego czasu w EasyJet, ceny w zależności od sezonu wprowadziła FRanca, ale z tym podręcznym i teraz jeszcze stopniowaniem jego opłat w 4 możliwych kombinacjach, to już rekord świata buhahahaha // Kiedyś, kiedyś lot z WAW, w czasie high-season, a landryna miała oba bagaże w cenie biletu (za całe 10EUR) biletu - to było dopiero tanie latanie, tylko "buła" była płatna, a reszta jak w tradycyjnych liniach :)
flight007eu
2013-05-31 00:07
@ gosc_8cf2a . a dlatego szanowny gosciu ze jak tak dalej pojdzie to bedziesz musial za wszystko placic co masz na sobie oprocz slipek... no wlasnie taniego latania juz nie ma , nie placisz za moj bagaz po place za niego sam w swoim bilecie a bagaz niose sam do samolotu , wkladam i wyjmuje sam i nikt inny nie jest wmieszany w jego obsluge, chodzi o pewne standardy i wygode podroznych , nie wiewm jak Ty ale ja czesto latam , na szczescie glownie liniami tradycyjnymi gdzie nikt nie robi ze mnie idioty wmawiajac ze pobieranie coraz glupszych oplat jest w moim interesie! Widze ze zlapales sie latwo na ta retoryke:( WIZZ przebija RYANAIR ostatnimi czasami widiotyzmach.. A jak wyjasnisz zmiane ceny bagazu od sezonowosci? 10 kg zima wazy tyle co latem:))))
gosc_8cf2a
2013-05-30 22:36
flight007eu - a dlaczego "Kazdy pasazer powinien miec w cenie biletu ZAGWARANTOWANY BEZPLATNY bagaz podreczny duzy". A dlaczego ja podróżując z małym bagażem ma płacić za "ZAGWARANTOWANY BEZPLATNY bagaz"? Bardzo dobrze, żetak jest, teraz widzisz za co płacisz. Wszystko kosztuje, nie ma taniego latania!
gosc_d4ca9
2013-05-30 10:17
flight007eu - jest wiele linii gdzie przewiezisz bagaz podreczny o standardowych wymiarach w cenie biletu. Czy jest przumus latania Wizz? Nie, ja nim nie latam od dawna wlasnie ze wzgledu na ciagle wprowadzanie tych nowych bzdur.
gosc_b0f78
2013-05-30 10:04
czy mi się wydaje, czy rejestrowany też podrożał? teraz w najdroższej wersji widzę za 147 PLN w jedną stronę...
flight007eu
2013-05-30 01:43
Czas najwyzszy aby tym praktykom przyjzala sie UE bo sposob w jaki niektore LCC traktuja pasazerow graniczy z uraganiem podstawowym ich prawom. Jak to zmienia sie cena bagazu od sezonu??? jeszcze od dlugosci lotu to poniekad moge zrozumiec ale sezon???? Tak jak zrobiono porzadek z oplatami roamingowymi powinno sie zrobic z bagazem podrecznymi rejestrowanym ! Kazdy pasazer powinien miec w cenie biletu ZAGWARANTOWANY BEZPLATNY bagaz podreczny duzy (czyli normalny a nie jakis tam mikroskopijny) o wadze do 10 kg. Takie a nawet ostrzejsze przepisy obowiazuja na Ukrainie gdzie WIZZ operuje zapewniajc w cenie biletu nie tylko podreczny ale nawet bagaz rejestrowany . Jakos nie przeszkadza mu to i o ten rynek wrecz sie bije. Wkurza mnie ze robi sie z pasazeow UE debili i wymysla coraz durniejsze i bardziej zawile oplaty w ktorych co mniej wytrawni sie po prostu gubia. Uproszczenie , ujednolicenie i przejrzystosc oplat powinna wymusic na przewoznikach UE. Minimalny ludzki standard nawet w LCC musi obowiazywac!!!
gosc_d37f0
2013-05-30 01:13
proponuję wprowadzenie opłaty od opłaty za zapłatę.....
gosc_03089
2013-05-30 00:03
Idiotyzm!
gosc_15996
2013-05-29 22:04
Mchael O'Leary byłby szczęśliwy gdyby Wizz zniknął. Wtedy bez kłopotu mógłby zacząć wprowadzać nie tylko opłaty za bagaż podręczny, ale także za korzystanie z toalety, wynoszenie śmieci z samolotu, no i niewykluczone, ze wzorem polskich kurortów nareszcie zacząłby pobierać od pasażerów opłatę klimatyczna, w końcu w samolocie jest klimatyzacja....
gosc_8031c
2013-05-29 21:17
opłata paliwowa na bagaż?
gosc_78c46
2013-05-29 20:08
Jak sobie przypomnę konferencję prasową z okazji wprowadzenia opłaty za bagaż kabinowy, to miało to być "symboliczne 10 EUR"... Niestety w Katowicach Wizz jest (prawie) monopolistą.
gosc_c0723
2013-05-29 19:58
Dymanie pasażera podstawą biznesu lotniczego. Jedyny problem jest w jakim stopniu? Im mniej konkurencji tym łatwiej o przełamywanie barier.
gosc_754f3
2013-05-29 19:16
Można pójść dalej. Uzależnić obciążenia od faz Księżyca. Zawsze można uznać, że takie podejście jest prostsze dla pasażera. Co tam Księżyca, spójrzmy na plamy na Słońcu. Ich aktywność mogłaby stać się podstawą do naliczeń opłat za sam przelot w zależności od pory dnia, chwili startu, czy nawet zakończonego sukcesem lądowania. A może zacząć zliczać pojawiające się po drodze Bekerele?