gosc_22728
2013-03-23 18:25
Jeszcze niewiadomo jak Emirates się do tego dołączy. Ostatnio gdzieś czytałem ze w połowie roku Emirates ma ogłosić zakup 150 nowych siekierek.
gosc_a79c9
2013-03-21 09:05
75 z tych maszyn pojdzie na wymiane starych samolotow, 100 zwiekszy flote, co da w sumie okolo 400 samolotow.
To nie ostatnie zamowienie - najprawdopodobniej w drugiej polowie roku FR zamowi okolo 200 sztuk 737MAX.
usuniety
2013-03-20 17:33
mietek: co do ilości przewiezionych paxów przez FR, zgadza się, są na 3 miejscu, za LH i AF/KLM. Obstawiam, że przy tym samym tempie rozwoju co do tej pory, FR będzie mieć 85 milionów pax - ów w 2013, a tym razem, skoczy na 1 miejsce ogólnie (2 miejsce, jeśli za punkt odniesienia weźmiemy całą grupę LH.)
usuniety
2013-03-20 17:25
tombik: FR teraz ma aktualnie około 300- 305 maszyn (różnie się podaje). Zamówionych było ogólnie 350. 45 poszło do innych operatorów a w tym (EI - DYG, rejs FR4102) został solidnie uszkodzony podczas "bird strike" w Rzym Ciampino. Dlatego dałem przykład LANTAM, wiedząc że ma 310 maszyn. Zrobiłem mały błąd LANTAM to nie firma z USA tylko miks brazylijsko- chilijski.
@b737800max: nie podważając sensu Twojej wypowiedzi tylko dla ścisłości... jak wynika ze strony internetowej skonsolidowana flota LANTAM to 310 maszyn
Ale spójrz na listę przewiezionych paxow w ciągu roku. Już w tej chwili są zdaje się na trzecim miejscu. Flota, flotą ale trzeba jeszcze kogoś wozić.
usuniety
2013-03-20 15:41
mietek: do wielkości to im jeszcze sporo brakuje. Są linie lotnicze w USA, które mają flotę nawet 3 razy większą (DELTA, United czy LANTAM)
Co by tu nie mówić ale FR pewnie już niedługo zostanie największą linią lotniczą na świecie.
Ciekawe, ile z nich trafi do PL :)
gosc_83187
2013-03-19 20:12
kupi 175, sprzeda w tym czasie np 100 najstarszych i będzie jeszcze 75 do przodu a i średnia wieku nie podskoczy tak bardzo...
pacjonek: według mojego tuku rozumowania dokupi 175 nowych przez co spadnie srednia wieku maszyny we flocie. rozwój, rozwój i jeszcze raz rozwój
Z tym Comac'iem to może nie być jeszcze definitywny koniec. W tym momencie nic nie stoi na przeszkodzie, aby od 2018 kiedy zakończy się dostawa samolotów z obecnego zamówienia, zacząć wymieniać flotę na to chińskie "cudo", powolutku od najstarszych maszyn.
pacjonek
2013-03-19 18:42
Jak to wygląda w porównaniu z poprzednimi dostawami? Ryanair wynegocjował dużo?
I czy dobrze rozumie, że Ryanair teraz sprzeda 300 samolotów te które były do tej pory 4-letnie a sam kupi 175 takich samych dokładnie tylko że nowych? To się opłaca? No i to jest 125 samolotów mniej, spadł popyt?