Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gosc_467c0
2013-03-17 11:01
Artykul niestety jest mocno niedopracowany. Dla przykladu, Lublin ma 95% znizki tylko na pierwszy sezon (pol roku) i stopniowo one sa coraz mniejsze (srednio za 5 lat wynosza 50%!). Niestety z innymi portami jest podobnie - znizki nie sa stale przez caly okres wiec podawanie tych za pierwszy okres tylko wprowadzaja w blad. Niestety artykul mozna by dopracowac.
gosc_c872d
2013-03-16 17:59
w Lublinie ilosc lotow jest niewielka i jesli ktos chce koniecznie leciec do LUZ to mozna go zlupic bo i tak zaplaci kazda podyktowana cene - taka oplata za wygode...albo.jak kto woli polityka taryfowa :)
gosc_aa1e4
2013-03-16 11:38
to dlaczego bilety na loty z Wawy sa o wiele tansze u tych samych przewoznikow niz z LUZ ?
gosc_be324
2013-03-16 11:18
W tabelce mała literówka chyba miał być B737 a nie B738 ;) Komentarz moderatora: B737-800 to B738 :)
gosc_c62c9
2013-03-15 22:26
Znakomite dwa artykuły. Jeden o dopłatach marketingowych, a drugi teraz o zniżkach. Wiemy kto duzo dopłaca, a kto mocno obniża ceny. Teraz czekamy na trzeci artykuł - z analizą obu czynników łacznie. Wtedy obraz kazdego lotniska będzie pełny . Powodzenia!
brawa za artykuł :) naprawdę kawał dobrej dziennikarskiej roboty! naprawdę widać profesjonalizm... szkoda tylko że to tylko teoretyczne obliczenia
arahja: Zależy ile zostało paliwa w zbiornikach ;)
jakie opłaty obowiązują samoloty przekierowane z innych lotnisk?
usuniety
2013-03-15 14:05
BDB artykul. Czytajac go nasunela mi sie taka mysl: Systemy znizek preferuja linie, ktore przyjda na dane lotnisko, otworza od razu baze i kilkanascie polaczen Tym sposobem, liczba linii zainteresowanych polskimi portali diametralnie zmniejsza sie. Potencjalnie w gre wchodza wylacznie linie "rozpanoszone" po Europie i nie ograniczajace sie wylacznie do swoich macierzystych rynkow, tj. Wizz, FR, Easyjet, dawniej tez Norwegian. Poza tym wiadomo, ze np. taka linia jak wziety na chybil trafil Air France nie otworzy z zadnego polskiego miasta wiecej polaczen jak tylko polaczenie do Paryza CDG, ruch do innych francuskich miast musialby byc naprawde specyficzny i duzy aby w ofercie z jakiegos polskiego portu pojawilo sie wiecej polaczen AF, a to i tak bylyby 2-3 polaczenia. W takim razie zadne polskie lotnisko nie jest tanie dla AF i nie bedzie zadnych lotow innych jak loty do WAW. I zadna mniejsza linia nie otworzy lotow do polskich lotnisk regionalnych, bo bedzie musiala placic pelne stawki. Nasz rynek jest wiec bardzo malo uroozmaicony, jestesmy skazani na W6 i FR. Jedynie WAW i KRK przyciagaja inne linie, a wyjatki sa nieliczne (np. AB w GDN).
gosc_60cb9
2013-03-15 14:00
Sytuacje poznania prawdopodobnie pogorszy jeszcze otwarcie brandenburg
gosc_666a9
2013-03-15 13:50
Cieszę się, bo artykuł"Rachunek za lądowanie. Ze zniżką" jest dostępny również na partalu LUBLIN AIRPORT. To bardzo ładnie z ich strony, a zwłaszcza, że to nie pierwszy Wasz art. jest tam dostępny.
gosc_32087
2013-03-15 12:38
Pogratulować włożonej pracy. Porty lotnicze muszą zarabiać i najlepiej, aby odbywało się to bez dopłat z budżetów miast i regionów. Trzeba to wysłać do marszałków i prezydentów z wysokimi ambicjami zbudowania sobie nowych porów lotniczych...
gosc_a624a
2013-03-15 12:03
dużo pracy - solidny tekst!
Widać z niego że Lotnisko Chopina musi tanieć albo LOT przeniesie się do Krakowa!
gosc_996c0
2013-03-15 11:48
Pasazer.com - artykuł wysoka klasa. Bardzo cenię Wasze art., ale ten jest wyjątkowy. Wielkie brawa.
gosc_eddef
2013-03-15 11:43
Sipiński z Cybulakiem stworzyli prawie pracę mgr i za ten wysiłek im dziękuję. Złożoność tematu pokazuje, że nie zawsze tańsze lotnisko jest konkurencyjne dla droższego i dużo zależy od operatywności zarządzającego portem lotniczym oraz atrakcyjności regionu ...
gosc_62277
2013-03-15 11:00
Brawo pasażer za nakład pracy i dużą analizę. Widać, że Modlin wcale taki tani nie jest co może zachęcić do wejścia do Radomia.
gosc_0362b
2013-03-15 10:59
Dziękuje za artykuł. Musieliście wiele pracy włożyć w jego stworzenie.
Warto tutaj bardzo mocno podkreślić, że oprócz opłat lotniskowych jeszcze większe znaczenie mają dopłaty.
Przykładowo Katowice wypadają lekko poniżej średniej, jednak gdy dodać do tego grube miliony dopłacane do Wizz Aira okazuje się że de facto płacą oni grosze wobec lotniska. Jeszcze wyraźniej widać to w przypadku Ryanaira w Rzeszowie który dostaje jeszcze większe znizki.
No to już wiemy, czemu POZ się sypie, a inne lotniska się rozwijają. Przy takich stawkach to nic dziwnego, że we WRO tanie linie bazują 3 samoloty, a w POZ jeden, i to jeszcze nie pewny na przyszłość... ;) Ale w Polsce już tak jest, że nikt logicznie nie myśli, co zrobić, by było lepiej, tylko zarządy myślą jak najszybciej się wzbogacić... ;/