Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gosc_91407
2013-02-12 05:25
Czas likwidacji LOTu/EuroLotu, wtedy Rzeszów, spadnie tam gdzie jego miejsce, szczególnie, kiedy Unia Europejska za karze dopłacania do linii lotniczych!
gosc_8157f
2013-02-08 06:51
WAW-RZE za 200zł ok, a RZE-GDN 250ZŁ - jeśli koleje mogą być dofinansowywane to dlaczego nie lotnictwo ? będzie więcej pasażerów i lepsze dochody przewoźników
gosc_2687d
2013-02-07 22:29
najtańsza taryfa na lot RZE-WAW i powrót to 587,26 (na koniec kwietnia), podejrzewam ze tymi samolotami niestety będa latali posłowie, biznesmeni-nieliczni, urzędnicy z Warszawy, a reszta to coraz mniejsza ilość pasażerów lecących za ocean, bo większość woli lufę - niestety
gosc_ec128
2013-02-07 11:47
@solokhumbu - raczej nie - artykul jest stary a rozklad juz jest wprowadzony... wiec nie licz na 4 razy WAW-POZ..
W soboty w ogole nie ma lotu WAW-POZ :)(
solokhumbu
2013-02-07 11:25
gosc_44406: od rozkładu letniego (vide link) mają wrócić 4x dziennie. Dobre i to! Choć oczywiście dodatkowym(i) FRA bym nie pogardził - nie porównujmy siatki z WAW z FRA :)
zobacz link
gosc_529ba
2013-02-07 10:13
zobaczcie nowy rozklad waw-szz-waw! tym razem z nocowaniem samolotu w szczecinie. w ten sposób mieszkańcy obu miast mogą spędzić w tym drugim praktycznie cały dzień. No i w końcu jest późny powrót z waw:)
gosc_84f4c
2013-02-07 10:11
ostatnio tez byly takie artykuly - WAW-POZ czesciej ... i z pieciu zrobily sie ledwo 3 :)
pcharasz
2013-02-07 09:50
ssak, dokładnie odwrotnie. Gdyby było jak sugeruję, to wyjaśniałoby dlaczego LO mógłby woleć mieć rejsy mniej wypełnione, a mimo wszystko może to być korzystniejsze, niż wypełniać je w 100%. Zauważ, że to właśnie paxowie biznesowi są na ogół tymi, którzy kupują bilety w ostatniej chwili. Dlatego LO nie może w ostatniej chwili obniżać cen biletów - bo nie ma dobrej metody dyskryminacji pasażerów za względu na ich zasobność portfela. Nie wiemy jaka jest elastyczność popytu na loty krajowe. Oczywiście, nie wiem czy tak jak napisałem jest naprawdę w przypadku tych połączeń, ale nie wiem też czy tak nie jest. Chcę jedynie powiedzieć, że obniżenie cen biletów w celu większego zapełnienia samolotu może również obniżyć całościowe zyski z danego połączenia. Teoretycznie mówiąc, masz rację - zawsze lepiej sprzedać te dodatkowe bilety nawet za mniejsze pieniądze. W praktyce - ponieważ nie ma możliwości sprawdzenia i dyskryminowania paxów - czyli upewnienia się, że tańsze bilety zostaną kupione tylko przez tych, którzy w przeciwnym wypadku by nie polecieli - a nie przez paxów którzy również by polecieli, gdyby bilety były np. 2 razy droższe - takie rozwiązanie może być złe.
gosc_44406
2013-02-07 09:47
paranoja, a poznan zostal z 3 polaczeniami. czas zeby lufa dodala do poznania jeszcze jeden FRA i MUC i goodbye LOT :)
I to już jest siatka godzin o której możemy mówić że jest niezłym dolotem do hub-u. Szkoda że z Poznania takiej nie ma, ale na szczęście jest już autostrada.
pcharasz: owszem, sa loty, na których tak jest - to te którymi lata dużo biznesu, ale jest całe mnóstwo rejsow, które przy przesadzonych cenach sa puste. O ile mozna wykorzystywać sytuacje i rabac za każdego paxa 700 złotych, bo i tak samolot bedzie pełny jak to jest o 7:20 z WAW do WRO, o tyle robienie tego samego na lotach w mniej chodliwych godzinach jest bzdura. Gdyby było jak sugerujesz krajowe samoloty latalyby wypełnione na 70-80%, a wiemy dobrze, ze tak nie jest, bo poza pojedynczymi rejsami, które sa pełne na większości frekwencja nie wychodzi ponad 40%
gosc_9076e
2013-02-07 09:13
Przy obecnych cenach taka ilosc polaczen to idiotyzm.Lecialem w styczniu ktw waw za 470 pln .Lecialo 7 pax.Gdzie tu dochod ? Gdzie logika ?
gosc_458f3
2013-02-07 08:40
z tego co pamietam to Nowy Stary prezes chciał obnizac ceny na krajówkach. Moze wroci 79 waw-krk:)
gosc_276c2
2013-02-07 08:39
Ja też nie jestem w tym przypadku optymistą. Lot ma skasować w najbliższym czasie znaczną część połączeń, bo pozbywa się wielu samolotów.
gosc_a13b2
2013-02-07 08:17
Kwestią kilku miesięcy będizie sięgnięcie po rozum do głowy i skasowanie tych nowo otwartych połączeń aby nie wozić powietrza. Ogólnie w ostatnich tygodniach zauważyłem bardzo dużą tendencją spadkową na lotach krajowych: WRO-WAW pasażerów z 3 rejsów upchnęli to jednego, WAW-KRK, KRK-WAW, GDN-WAW po około 25 pasazżerów na każdy z tych lotów :/
pcharasz
2013-02-07 08:08
gosc_2d5a3, ale szczególnie na krajówkach ludzie kupują często bilety w ostatniej chwili. Lepiej sprzedać jeden bilet za 570 i mieć jeden pusty fotel, niż dwa za 270.
gosc_2d5a3
2013-02-07 07:49
rozsądna rozbudowa sieci krajowej- to jest bardzo dobry ruch. Lot powinien zastanowić się nad środkowym wybrzeżem, powinien też zrezygnować ze sztywnej polityki taryfowej, bo lepiej sprzedać bilet do np KRK za 270 złotych niż nie sprzeać za 570 i wysłać pusty fotel...
gosc_dabac
2013-02-07 00:58
Bardzo dobrze, LOT walczy o racjonalny rozwoj i niech sie podniesie z chwilowej stagnacji. Sadze, ze jest to bardzo mozliwe, tylko musimy w to uwierzyc.
gosc_ed110
2013-02-07 00:13
Widać też zmiany na rejsach atlantykich - dodatkowe częstotliwości na Chicago i Nowym Jorku, w dni dodatkowego Pekinu więc wygląda na to, że Pekin będzie 3 razy w tygodniu. Szokującą, a w dodatku idiotyczną decyzją jest natomiast skasowania wieczornych rejsów do Brukseli i Amsterdamu w okresie szczytu lata - nie wiem co za kretyn lub kretynka podejmuje w Locie takie decyzje, ale to jest żenujące. Heil program naprawczy!
gosc_6b5c8
2013-02-06 23:48
bardzo fajne zawsze milo uslyszec jak polskie lotniska sie rozwijaja