Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gosc_09e44
2013-01-11 09:30
Słabo jak na tak duże miasto 0,5 mln straty do KTW i aż prawie 1,5 mln do KRK przepaść. Daleko do czołówki i napewno w tym roku wyprzedzi ich Modlin. Wiadomo duży wzrost ale to powód słabizny w ostatnich latach w tym roku pewnie na minusie.
gosc_0a603
2013-01-11 09:04
do 2 mln mało brakło-ważne że jest stały rozwój- brawo WRO!!!!
tomojadresik
2013-01-09 14:16
Drodzy moi Zarząd w porcie Wro nie ma nic wspólnego ze ściągnięciem linii do Wro. Pierwsze połączenie LH było zainicjowane dzięki osobom które wcześniej pracowały niemieckich liniach ówczesnemu Eurodeputowanemu z Wrocławia. Sas sam zaproponował że uruchomi swoje połączenia na Dolnyśląsk bo już wcześniej prowadził to połączenie inna linia skandynawska to że w stolicy dolnego śląska jest wiele firm skandynawskich. LOT tutaj to oczywistość nie ma co tłumaczyć. A Ryan jak to Ryana kontakt z portem z własnej inicjatywy, zaproponowana stawka i albo akceptujecie albo spadajcie znajdziemy inny chętny port. A co do Neapolu to info nie wiem skąd się wzięło, ale nie było takiego zgłoszenia na nowy rozkład letni więc niestety ale nie ma mowy o żadnym bezpośrednim Neapolu na tą chwile. Gm717 napisałem że pasażer wybiera z pośród 5ciu pobliskich lotnisk : Więc łatwo się domyślić że chodzi o PRG, BER, DRS, KTW, POZ. I po raz kolejny mówię że zarząd ma znikomy wkład do tego że linie otwierają nowe kierunki. Do nich należy tylko "TAK" lub "NIE" i tyle w temacie. Poza tym to nie zarząd "dofinansowuje" FR tylko województwo w ramach "reklamowania" miast, regionów. Więc im nie zależy na tym czy Pan Prezes zadzwoni i powie Panie O'Leary proszę dać samolot na WRO - JFK bo przecież tak dużo ludzi będzie latać. Pan O'Leary wie że na tej trasie to miałby po pierwsze koszty, po drugie konkurencję a po trzecie to musi najpierw zbadać rynek czy mu się to opłata i czy znajdzie samolot który może w tym czasie lecieć i aby zrobić z tego jakąś siatkę połączeń.
gosc_363bc
2013-01-08 22:59
gosc_bfc20: Żeby nie było, ja się przyłożyłem (aż 8 pax) ;]
tomojadresik: Ale to chyba zarzad sciaga linie, z ktorymi trzeba sie umiejetnie dogadac, by te otwieraly nowe kierunki? Chyba sie nie myle, prawda ;D
Poza tym jest dopiero poczatek stycznia, kazdy przewoznik ma jeszcze czas na nowe polaczenia :)
gosc_bfc20
2013-01-08 16:29
No widzisz, dlatego w tym roku trzeba się bardziej przyłożyć ;)
gosc_39087
2013-01-08 16:06
Kurde minimalnie do dwóch milionów ;/
Stansted w poprzednim, letnim sezonie było 9 weekly, teraz będzie 10 - czyli tylko jedno połączenie tyg. więcej. Do tego jedno do PIK i jedno do EMA. Jeśli ta informacja o Neapolu się potwierdzi, to trochę nie rozumiem FR, ale ... każdy nowy kierunek jest czymś nowym :) Dziwne, że nie otwierają tras, o które port zabiega od kilku lat - i niekoniecznie chodzi mi tutaj o Hiszpanię. Przyszły rok zapowiada się tak sobie. Myślę, że z tymi czarterami nie będzie tak źle - większośc powinna wystartowac, no ale zobaczymy.
Tomojadresik - wybierasz np. Gdańsk, bo lecisz za 5 zł ? Liczysz wtedy koszty dojazdu do lotniska(jakiegokolwiek) ? Czy kierujesz się tylko ceną biletu ? ;) Gdyby nie starania zarządu to z żadnego portu w Polsce nie mógłbyś tanio latac. Tak więc zarząd ma tutaj ogromne znaczenie.
gosc_5af94
2013-01-08 13:46
Bilans 2013/12: RYR: plus Zadar (2 razy w tygodniu), minus Piza (2 razy w tygodniu), plus 1 PIK tygodniowo, plus 3 STN tygodniowo. W6: minus ORK (2xtygodniowo), czesciowo zastąpiony przez LTN. LO,LH, Eurolot bez zmian (chyba, bo tak naprawdę nie wiadomo co z Lwowem). SAS 1 rotacja CPH (jest dopiero od listopada). OLT minus ok 120 tys pax. Wielka niewiadoma co z czarterami, wg mnie Cypr, Faro, Madera nie ma szans na utrzymanie się (Madera próbowana była już rok temu i szybko znikła, w tym roku jest droższa niż rok temu). Taba też nie bardzo ma szanse na utrzymanie. Zycze WRO jak najlepiej, ale na dzień dzisiejszy powtorzenie takiego samego wyniku będzie sukcesem.
gosc_c03c0
2013-01-08 13:42
czy Neapol jest 100% potwierdzony? bo to tylko dane z wloskiego forum ze bedzie Breslavia
gosc_03768
2013-01-08 13:39
Ale bez dobrego lotniska( infrastruktura, parking,akceptowalne opłaty- nie za niskie by zarobić, ale nie za wysokie by odstraszyć) to byłoby dużo trudniej. Tak samo jakbyś pisał, że wzrosty są sukcesem linii a spadki są klęską lotniska a wcale tak nie jest bo obie strony mają wpływ. Cześć pasażerów wybiera pobliski port a nie kieruje się tylko ceną.
tomojadresik
2013-01-08 13:25
as 77 nie rozśmieszaj towarzystwa wypowiedziami że Port we Wro ma dobry zarząd, bo nie masz pojęcia o decyzjach zarządu. Zasługa wzrostu pasażerów na pewno nie przypada zarządowi. W bardzo dużej większości o tym skąd poleci pasażer decyduje cena biletu. Jeżeli mam w okolicy Wrocławia do wyboru 5 dużych lotnisk to oczywiste jest że wybieram to które zaoferuje mi najlepszą cenę. Zarząd nie ustala cen biletów - więc de facto ich wkład we wzrost liczby pasażerów jest znikomy.
gosc_99cc2
2013-01-08 12:56
Wrocław w 2013 roku odnotuje spadek liczby pasażerów o okołom5 procent. Do tego dojdą wyniki finansowe ze stratą bardzo dużą.
No to super, przeciez celem nie jest bicie rekordow, tylko rozwoj siatki. Nie chcemy, zeby we WRO powtorzyla sie sytuacja z KTW - nagly wzrost, a potem stagnacja... Wroclaw ma dobry zarzad - powoli wszystko bedzie sie rozwijalo. Z czarterow wiekszosc mysle ze wypali - to bogaty region, a Polacy chca latac do Portugalii, na Cypr, Teneryfe itp.
gosc_a8b12
2013-01-08 12:43
Neapol ot jest jedno połączenie. Piza znika. Może będzie jeszcze jeden kierunek. Z 10 nowych kierunków jeśli wypali 5 to będzie dobrze. Przypomnij sobie ile nowych kierunków czarterowych zapowiadano na lato 2012 a ile z nich wypaliło. Wg mnie nie ma szans niestety na zapełnienie dziury po OLT. Spojrz ile kosztują krajówki Eurolotu/LOTu a ile kosztowały rok temu. To też nie pomaga w zwiększeniu liczby pasażerów. Chciałbym się mylić, ale rzeczywistość na razie jest bardziej ciemna niż jasna. Chyba, że Wizz zaskoczy czymś albo Ryan otworzy z 5-6 nowych połączen. Zauważ, że otwarcie bazy FR (w sumie siedem nowych kierunków) dało wzrost o ok 120 tys, czyli w przybliżeniu tyle co OLT
gosc_a1dc:
Ponizej napisalem kto mialby pomoc w utrzymaniu lub polepszeniu wyniku. poza tym najpewniej FR uruchomi kolejne trasy... :) Wg niepotwierdzonych informacji, Ryanair planuje otworzyc polaczenie do Neapolu :).
gosc_a1dc7
2013-01-08 12:27
W tym roku WRO nie powtorzy wyniku. OLT w 2012 zrobiło ponad 100tys. Kto miałby uzupełnić tą lukę? LOT, który będzie ciął siatkę? Eurolot, który zapomniał o WRO? Lufthansa, SAS? Wizz, ktory niewiele brakuje a sie wycofa z WRO? Rajan, ktory nie zwiekszył liczby połączeń? W 2013 będą spadki o jakieś 5%.
Gratulacje dla WRO za wspaniały rozwój i powiekszenie bazy FR. Przyszły rok bedzie jeszcze lepszy, siatka sie nie zmniejsza, a urosnie (planowane nowe loty chociażby do Włoch, plus Zadar), 10 nowych kierunkow czarterowych. Bedzie ponad 2 mln paxow :). Tylko trzeba latac.
gosc_470d7
2013-01-08 12:10
szkoda, że nie udało się przekroczyc 2 mln ale i tak gratulacje dla WRO!
gosc_84a87
2013-01-08 12:07
Szkoda że WRO zabrakło te niecałe 3,5 tys paxów do tych upragnionych 2 mln ale i tak gratulacje z POZ.Mam nadzieję ze POZ przekroczył te 1,6 mln paxów.