×
Zaloguj się

Posiadasz już konto w portalu pasazer.com? Zaloguj się i zacznij korzystać ze swoich przywilejów zarejestrowanego użytkownika.


lub


Dlaczego LOT lata samolotami Sprintair?


Od jakiegoś czasu widzę połączenia na trasie do BUD / KBP by Saab linii Sprintair. Czy polski przewoźnik podpisał z nimi jakąś umowę na wynajem? Co w takim razie z innymi w tym czasie nie używanymi maszynami? Gdybam, że lot uziemił Dashe żeby je przemalować na w pełni lotowskie. Nie było jednak o tym żadnego artykułu.

02/04/2015 22:27,  
<>

gość_adf7c - Profil
gość_adf7c
  

gość_45a90 - Profil
gość_45a90
  
Niestety LOT przedłożył osobiste ambicje prezesa (zamknąć Eurolot ze względu na "stare" zatargi) nad interes ekonomiczny. Po kraju i za granicę latają Saaby 340, oraz Small Planet na B737 (!), a do VIE, FRA, BRU - Boeingi 787. Z 30-80 paxami (pomijam LHR, bo tam bookingi czasem są ok 200 pax..). Ma to sens? Q400 stoją na ziemi a raty leasingowe trzeba płacić. Jedyne rejsy jakie wykonują od kwietnia Q400 - to czartery Eurolot. Naprawdę, teraz już wiadomo po co LOT wziął od państwa kilkaset mln złotych pomocy..
08/04/2015 19:11  

  
@f9b1d: Nie znam szczegółów, historii ani zamierzeń LOT-u w zakresie obsługi połącznia WAW-FRA przez B787. Nie pracuję w LOT, ani dla LOT. Myślę, że pytanie można skierować do rzecznika prasowego LOT, albo na infolinię.

Faktem jest, że SP-LRE np. wykonał w dniu 2015-04-02 LO379 WAW-FRA 1705-1900 oraz LO380 FRA-WAW 1950-2135.
Ale dzień wcześniej (2015-04-01) ten sam lot wykonał E195 o numerze SP-LNE.
03/04/2015 22:19  

gość_4c862 - Profil
gość_4c862
  
Skoro tak sytuacja wyglada, świadczy to o tym, ze jednak zarządzanie w Locie jest po prostu pozbawione kompetencji lub (druga mozliwosc), ze ministerstwo działało przeciwko Lotowi. Gdyby bowiem była to odpowiednio przygotowana akcja, to takich problemów byc nie powinno.
03/04/2015 19:35  

  
Wygląda na to, że w najbliższym czasie brak Bombardierów będzie ciążyć LOTowi. Póki istniał Eurolot, było od kogo wynajmować samoloty. Na tę chwilę, LOT nie ma żadnych praw do tych maszyn. Żeby te kombinacje nie przyniosły więcej strat niż zysku. 5 Embraerów zostało wycofanych, a pustkę trzeba czymś zastąpić, jeszcze 4 nowe dla LOTu trasy przejęte po spółce-córce.

Dzięki @piotrek737 za linka.
03/04/2015 17:54  

gość_f9b1d - Profil
gość_f9b1d
  
@demar: Czy możesz podać jakieś szczegóły dotyczące połączenia Dreamlinerem do Frankfurtu np. daty? Ewentualnie prosze o odnośnik do artykułu.
03/04/2015 16:27  

  
LOT nie ogarnia sytuacji flotowej jaka powstała po zamknięciu Eurolotu. Brakuje zwyczajnie samolotów. A Dashe jak to biuro prasowe napisało "Samoloty bombardier Q400 będą włączane do naszej floty sukcesywnie. Najpierw musimy zakończyć procedury formalne w tym dotyczące umów leasingowych oraz przeprowadzić niezbędny i określony precyzyjnymi regulacjami odbiór techniczny maszyn". Wspomniane było o tym w artykule m.in. jest tam informacja, że część rejsów mogą wykonać Saaby Sprint Aira - zobacz link
03/04/2015 15:35  

  
Zmian jest całkiem sporo.
Trzeba pamiętać także o tym, że B787 LOT-u latają ostatnio do LHR (LO281), BRU (LO234), czy FRA (LO379).
Dzisiaj np. LO281 zawrócił z lotu do LHR i ok. 9:00 będzie lądował na WAW.
03/04/2015 08:52  

  
Dashe jeszcze nie nalezą do LOTu, dlatego nie moze nimi latać. Jak zakończy sie proces przejęcia części samolotów, wtedy ponownie wrócą dashe. Lot pewnie ma teraz za mało samolotów, dlatego wynajmuje saaby na kilku trasach. Niestety kilka lotów dziennie jest odwolanych.
02/04/2015 23:48  

reklama
reklama
  

<>


Wylot z:

Przylot do:

  • Data wylotu:

  • Data powrotu:

Pasażerowie:

Cel podróży:
  • Data wyjazdu:
  • Data powrotu:

Kraj podróży:

Okazje z lotniska
  • Okazje pasażera
Sprawdź wszystkie