gość_45a90
2015-04-08 19:11
Niestety LOT przedłożył osobiste ambicje prezesa (zamknąć Eurolot ze względu na "stare" zatargi) nad interes ekonomiczny. Po kraju i za granicę latają Saaby 340, oraz Small Planet na B737 (!), a do VIE, FRA, BRU - Boeingi 787. Z 30-80 paxami (pomijam LHR, bo tam bookingi czasem są ok 200 pax..). Ma to sens? Q400 stoją na ziemi a raty leasingowe trzeba płacić. Jedyne rejsy jakie wykonują od kwietnia Q400 - to czartery Eurolot. Naprawdę, teraz już wiadomo po co LOT wziął od państwa kilkaset mln złotych pomocy..
@f9b1d: Nie znam szczegółów, historii ani zamierzeń LOT-u w zakresie obsługi połącznia WAW-FRA przez B787. Nie pracuję w LOT, ani dla LOT. Myślę, że pytanie można skierować do rzecznika prasowego LOT, albo na infolinię.
Faktem jest, że SP-LRE np. wykonał w dniu 2015-04-02 LO379 WAW-FRA 1705-1900 oraz LO380 FRA-WAW 1950-2135.
Ale dzień wcześniej (2015-04-01) ten sam lot wykonał E195 o numerze SP-LNE.
gość_4c862
2015-04-03 19:35
Skoro tak sytuacja wyglada, świadczy to o tym, ze jednak zarządzanie w Locie jest po prostu pozbawione kompetencji lub (druga mozliwosc), ze ministerstwo działało przeciwko Lotowi. Gdyby bowiem była to odpowiednio przygotowana akcja, to takich problemów byc nie powinno.
maciek_waw
2015-04-03 17:54
Wygląda na to, że w najbliższym czasie brak Bombardierów będzie ciążyć LOTowi. Póki istniał Eurolot, było od kogo wynajmować samoloty. Na tę chwilę, LOT nie ma żadnych praw do tych maszyn. Żeby te kombinacje nie przyniosły więcej strat niż zysku. 5 Embraerów zostało wycofanych, a pustkę trzeba czymś zastąpić, jeszcze 4 nowe dla LOTu trasy przejęte po spółce-córce.
Dzięki @piotrek737 za linka.
gość_f9b1d
2015-04-03 16:27
@demar: Czy możesz podać jakieś szczegóły dotyczące połączenia Dreamlinerem do Frankfurtu np. daty? Ewentualnie prosze o odnośnik do artykułu.
piotrek737
2015-04-03 15:35
LOT nie ogarnia sytuacji flotowej jaka powstała po zamknięciu Eurolotu. Brakuje zwyczajnie samolotów. A Dashe jak to biuro prasowe napisało "Samoloty bombardier Q400 będą włączane do naszej floty sukcesywnie. Najpierw musimy zakończyć procedury formalne w tym dotyczące umów leasingowych oraz przeprowadzić niezbędny i określony precyzyjnymi regulacjami odbiór techniczny maszyn". Wspomniane było o tym w artykule m.in. jest tam informacja, że część rejsów mogą wykonać Saaby Sprint Aira -
zobacz link
Zmian jest całkiem sporo.
Trzeba pamiętać także o tym, że B787 LOT-u latają ostatnio do LHR (LO281), BRU (LO234), czy FRA (LO379).
Dzisiaj np. LO281 zawrócił z lotu do LHR i ok. 9:00 będzie lądował na WAW.
crew061993
2015-04-02 23:48
Dashe jeszcze nie nalezą do LOTu, dlatego nie moze nimi latać. Jak zakończy sie proces przejęcia części samolotów, wtedy ponownie wrócą dashe. Lot pewnie ma teraz za mało samolotów, dlatego wynajmuje saaby na kilku trasach. Niestety kilka lotów dziennie jest odwolanych.